נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםמכתב לרה"מ: "הסר את המגבלה על הסעת ילדים עם מוגבלות בסגר"

מכתב לרה”מ: “הסר את המגבלה על הסעת ילדים עם מוגבלות בסגר”

אלו"ט יוצאת נגד התקנה שלפיה אנשים עם מוגבלות יכולים לצאת מהבית לטווח של יותר מקילומטר, אבל רק רגלית

עמותת אלו”ט פנתה הבוקר במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, שבו היא מבקשת להעניק הקלות להורים לילדים עם מוגבלות, ולאפשר להם להסיע אותם ברכב בזמן הסגר לצורך הפוגה והתאווררות.

לפי תקנות “סגר החגים”, אדם עם מוגבלות שזקוק לכך רשאי לצאת מהבית לטווח של יותר מקילומטר, אך בשונה מההוראות שנקבעו בסגרים הקודמים, נקבע הפעם כי חל איסור להשתמש לצורך כך בכלי רכב ממונע.

ההנחיה הזו, טוען מנכ”ל אלו”ט יואב חפר, מנטרלת את ההקלה שניתנה לגבי טווח היציאה הרגלית מהבית, שנועדה לצורך הפוגה והקלה. למעשה, כותב חפר לראש הממשלה, “איסור השימוש ברכב לצורך כך פוגע פגיעה ישירה ביכולת למימוש הזכות בפועל”.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

לדבריו, הדבר מקשה עוד יותר על ההתמודדות של ילדים ובוגרים עם אוטיזם עם מציאות הסגר, שגם כך גובה מהם מחיר נפשי והתנהגותי כבד. עבור ילדים ואנשים רבים עם אוטיזם, ממשיך המנכ”ל, “עצם האפשרות לנסוע ברכב (נסיעת התאווררות ללא יעד מסוים) מהווה הפוגה שההקלה הטמונה בה היא ניכרת, ויכולה אף לעמוד בפני עצמה”.

בידיים שלו. ראש הממשלה בנימין נתניהו

בסיום המכתב פונה העמותה לראש הממשלה בבקשה לאפשר שימוש בכלי רכב ממונע לצורך יציאה להפוגה מהבית של אדם עם מוגבלות: “הסרת האיסור תאפשר לילדים ובוגרים על רצף האוטיזם, כמו גם לבני משפחותיהם, הנושאים ברוב הנטל בתקופה מורכבת זו, לצלוח את תקופת המגבלות והסגר, תוך הפחתה ככל הניתן של ההשלכות החמורות על שלומם, רווחתם, ובריאותם”.

מנכ”ל אלו”ט יואב חפר. צילום: דרור סיתהכל

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות