נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםהוסרה מגבלת ה-1,000 מטר לאנשים עם מוגבלות ב"סגר החגים"

הוסרה מגבלת ה-1,000 מטר לאנשים עם מוגבלות ב”סגר החגים”

כך אישרה הממשלה במשאל טלפוני. הכוונה ליציאה ברגל וגם ברכב. ההחלטה – בעקבות לחץ כבד של ההורים

בשורה טובה להורים ולילדים עם צרכים מיוחדים: הממשלה אישרה לפני זמן קצר במשאל טלפוני תיקון לתקנות הקורונה, שלפיו במהלך הסגר הקרוב תותר יציאה של אדם עם מוגבלות למרחב הציבורי גם למרחק העולה על 1,000 מטר, יחד עם מלווה אחד. הכוונה היא גם ליציאה רגלית וגם ליציאה ברכב ממונע.

בתקנות המעודכנות נכתב כך: “תותר יציאה של אדם עם מוגבלות, שמחמת מוגבלותו נדרשת יציאתו למרחב הציבורי, גם למרחק העולה על 1,000 מטרים ממקום מגוריו, יחד עם מלווה אחד”.

בעקבות השינוי הוגשה בקשה לנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים, והיא תנפיק מסמך שיאפשר להורים לנסוע עם הילדים ובעת הצורך גם להציג אותו לכוחות השיטור.

עד לשינוי התקנות אסור היה לאדם עם מוגבלות לצאת עם רכב ממונע למרחק העולה על 1,000 מטר מביתו. הדבר עורר תרעומת גדולה אצל הורים לילדים עם מוגבלות, ששיגרו באמצעות שורת ארגונים, ובהם “קואליציית הורים לילדים עם צרכים מיוחדים”, מכתב לשר הבריאות יולי אדלשטיין ולשר העבודה והרווחה איציק שמולי, בניסיון לשנות את המצב.

שר הבריאות יולי אדלשטיין

עכשיו אפשר לומר שההתגייסות הצליחה לשאת פרי. את עמדת ההורים במגעים מול משרדי הממשלה ייצגה עו”ד רויטל לן כהן מקואליציית הורים לילדים עם צרכים מיוחדים. לן כהן ביקשה להדגיש שההקלה היא לא הרשאה להתנהל בהפקרות. “זה מיועד למי שזקוק לכך באמת ובתמים לצורכי התאווררות”, אמרה ל”שווים”.

בפוסט שהעלתה לרשת הביעה עו”ד לן כהן סיפוק רב מהצלחת המאבק. “יחד הצלחנו”, כתבה בפייסבוק, “התקבלה החרגה לפיה תותר יציאה של אדם עם מוגבלות מטווח 1,000 מטר, גם ברכב ממונע. אלו היו שעות לא פשוטות, כמעט יממה שלמה של מאבק, חלקו בגלוי, בזום בוועדת חוק חוקה ומשפט, וחלקו מאחורי הקלעים, עם חברי כנסת, שרים ואחרים.

“היו רגעים מייאשים, בהם חברי כנסת העדיפו לעשות תצוגה מבזה של צעקות והכפשות שלא קשורות לדיון, או כשאנשי משרד הבריאות עמדו על הרגליים האחוריות בסירובם, בטענה שההחרגה תנוצל לרעה.

“אבל לא ויתרתי. בראש חשבתי כל הזמן על הדר, שגלישה היא כמו תרופה בשבילו, על עידו שהים מרגיע את הגוף והנפש שלו, ועל עוד ילדים, שעצם הנסיעה ברכב מרגיעה אותם ומאפשרת להם ולהורים שלהם לעבור את התקופה הלא פשוטה הזו. הם החזיקו אותי ערה ונחושה, עד שהתקבלה סוף סוף החלטת הממשלה המיוחלת.

עו”ד רויטל לן כהן

“תודה לכל מי שלקח חלק, בכנסת ומחוצה לה. בלעדיכם זה לא היה קורה. תודה לנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות שאנשיה לא ויתרו, לנציב אברמי טורם וליועץ המשפטי עו”ד ערן טמיר. תודה לחברי הכנסת קארין אלהרר שנלחמה כמו נמרה ולא ויתרה, עודד פורר, אורלי פרומן, אנדריי קוז’ינוב ואחרים.

“תודה לשר הכלכלה עמיר פרץ על התמיכה בממשלה כדי שזה יקרה. ותודה ענקית לשר הבריאות יולי אדלשטיין, שברגע האמת ראה אותנו ואת ילדינו ואת המצוקה הקשה שלנו. תודה. הולכת להזיל דמעות של אושר”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות