נושאים קשורים

גם אפוטרופוסים יורשו לבדוק ב”הר כסף” ו”הר הביטוח”

חידוש לפלטפורמה לבדיקת חסכונות וביטוחים של משרד האוצר: גם אפוטרופוסים יוכלו לגשת למידע כדי לשפר את המצב הפיננסי של האדם לו הם מסייעים

ביטוח לאומי: נפגעי איבה זכאים למימון טיפולים אלטרנטיביים

בין הטיפולים: דיקור סיני, עיסוי, רפלקסולוגיה, טיפול באמצעות בעלי חיים, טאי צ'י, ביו פידבק ואפילו גלישת גלים. איך מקבלים את ההחזרים? כל הפרטים בכתבה

לאהבה אין מגבלה: צפו בהצעת הנישואים המרגשת

במהלך ההכנות למירוץ "איתן", דור שירן, ספורטאי אוטיסט, הציע נישואים לבת זוגו טל הוף, גם היא עם מוגבלות. כמובן שהיא הסכימה: "אני מחכה כבר לחתונה"

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"



דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותגני החיות: לאפשר ביקורי משפחות מיוחדות בזמן הסגר

גני החיות: לאפשר ביקורי משפחות מיוחדות בזמן הסגר

רגע לפני חול המועד סוכות, פנו גני החיות בנושא למנכ"ל משרד הבריאות. בסגר הקודם התאפשרו ביקורים חלק מהזמן

האם גם בחול המועד סוכות, למרות הסגר ההדוק, אנשים עם מוגבלות יוכלו לבקר בגני החיות ברחבי הארץ?

היום שיגרו מנכ”לי גן החיות התנ”כי בירושלים והספארי ברמת גן מכתב למנכ”ל משרד הבריאות פרופ’ חזי לוי ולפרויקטור הקורונה פרופ’ רוני גמזו, שבו הם מבקשים מהם לאשר את פתיחת גני החיות בארץ לביקורי משפחות של אנשים עם צרכים מיוחדים בתקופת הסגר.

“אנו פונים אליכם בשם גני החיות בישראל על מנת לאפשר המשך ביקורי קהל בגני החיות במהלך הסגר”, כתבו המנכ”לים זיו איילון ואורן בן יוסף. “גני החיות אירחו החל מחודש אפריל, על סמך היתר מיוחד, אנשים עם מוגבלות ותלמידי חינוך מיוחד. כך צברנו ניסיון בפועל בשמירה על התקנות אשר תואמות את הנחיות ‘התו הסגול’ בכל הקשור לבקרת הקהל. בשם ארגון גני החיות בישראל, אנו מבקשים לאפשר פתרונות שהייה בטוחה ומרגיעה לאנשים עם צרכים מיוחדים ומשפחותיהם בסגר”.

במכתב מדגישים המנכ”לים גם את המצב הכלכלי הקשה אליו נקלעו גני החיות עקב משבר הקורונה. “לגני החיות עלות תפעול שוטף קבועה, הכרחית וגבוהה, אשר נובעת מהחובה לטפל בבעלי החיים (מזון, תרופות, חשמל, מים וציוד), כמוו גם שכר המטפלים והמערך הלוגיסטי התומך”, הם מסבירים במכתב. “עלויות אלה, שהן כאמור גבוהות במיוחד, מושפעות אך ורק מצורכי בעלי החיים. לעומת זאת, מקורות ההכנסה לכיסוי עלויות אלה נשענות אך ורק על הכנסות מקהל המבקרים (ללא תקציבי מדינה או פיצוי כלשהו). מכאן, שללא הכנסה שוטפת אנו מוצאים את עצמנו במצוקה תקציבית-קיומית! מצוקה אשר יכולה בנקל להידרדר לפגיעה ביכולת הטיפול הנדרש מאיתנו בבעלי החיים”.

צוות הספארי מחכה לילדים בסגר הקודם

דווקא בעת הזו, מוסיפים המנכ”לים, “בה הוחלט על הארכה של תקופת הסגר, חוזר ומתבקש לאפשר לקהל לבקר בגני החיות אשר בהם יש אפשרות לאירוח מבוקר של משפחות גרעיניות של אנשים עם מוגבלויות להפגה מרגיעה באוויר הפתוח. מתן היתר שכזה יבטיח המשך היכולת לטפל בבעלי החיים, ישמר את הפעילות הכלכלית, ימנע הוצאה חוזרת של עובדים לחל”ת ויצמצם את הגירעון אליו נקלעו גני החיות בשל המשבר. אנו נוכל להפעיל את הגנים בכל מתווה הנחיות מתבקש (‘תו סגול’, ‘רמזור’ או כל מתווה מומלץ)”.

במהלך גל הקורונה הראשון, בחודש אפריל, פתחו גני החיות בארץ את שעריהם למשפחות של אנשים עם מוגבלות, למרות הסגר שהוטל אז. גם הספארי אישר ביקורים, והם נעשו ברכבים סגורים בלבד, מבלי שהיה איזשהו מגע בין המבקרים לבין אנשים או בעלי חיים בחוץ.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

באמצע אפריל, ללא שום התראה, ולמרות שמשפחות מיוחדות רבות כבר הצטיידו בכרטיסי כניסה לגני החיות, החליט משרד הבריאות לעצור את הביקורים. רק לאחר מחאה קולנית של הורים, בין השאר כאן באתר “שווים”, החליט שר המשפטים אמיר אוחנה לאפשר את הביקורים בגני החיות מחדש.

יליד 1986. ממנצ'סטר באנגליה. על הרצף האוטיסטי. הבן השביעי מתוך 14 אחים לרב חרדי. נשוי לאישה גם עם מוגבלויות. משמש כעיתונאי במעריב ובאתר שווים. מתנדב בוועד של עמותת Keep Olim , ובמגן לקהילות.

כתבות אחרונות