נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותגלנט: "החינוך המיוחד ימשיך לפעול אחרי סוכות"

גלנט: “החינוך המיוחד ימשיך לפעול אחרי סוכות”

כך כתב שר החינוך ליו"ר ארגון המורים רן ארז, שפנה אליו בדרישה לסגור את החינוך המיוחד מיד אחרי החגים

המאבק על סגירת מוסדות החינוך המיוחד בימי הסגר נמשך. יו”ר ארגון המורים רן ארז פנה בשבוע שעבר לשר החינוך יואב גלנט בדרישה לסגור את החינוך המיוחד מיד לאחר סוכות. ארז הצטרף לבקשה קודמת של מזכ”לית הסתדרות המורים יפה בן דוד בנושא. למרות הפניות, שר החינוך דחה הבוקר (ראשון) את בקשתם וקבע כי המוסדות יישארו פתוחים גם אחרי החגים.

“לבית הספר תפקיד משמעותי וקריטי לתלמידי החינוך המיוחד ולתלמידים בסיכון בשגרה”, כתב גלנט במכתב תשובה לארז. “הסגר הנוכחי הוא עוד קושי בשרשרת אינסופית של אתגרים מורכבים אותם הם חווים בשגרת חייהם. בית הספר מהווה עוגן ומפלט לתלמידים אלו, שחווים את הקושי של מגיפת הקורונה בעוצמות כפולות ומכופלות. תלמידים אלה מתקשים להכיל את הקושי כאשר השגרה משתבשת והמסגרת הקבועה והמגוננת מתערערת, כשהם שוהים בביתם למשך ימים שלמים ולתקופות ממושכות, ולעתים גם בקרב משפחות שחוות, בנוסף לכך, קשיים נוספים, תפקודיים וכלכליים”.

לדברי השר, ההחלטה להשאיר את מערכת החינוך המיוחד פתוחה התקבלה מתוך רצון למנוע נזקים לילדים אם המוסדות ייסגרו, כפי שהיה  בסגר הראשון בחודש מרץ. נזקים אלה כוללים לטענתו “רגרסיה בתפקוד, קשיי למידה, קשיים בלמידה מרחוק, אי מענה לצורך בחיבור וקשר אישי עם המחנכים והמורים, קשיים משפחתיים, בעיות סוציו-אקונומיות, ולעתים אף בעיות הזנה קשות”.

לא הפעם הראשונה שעומד בלחצים. יואב גלנט

בהזדמנות זו גלנט ביקש לפנות גם לצוותי החינוך המיוחד ולהודות להם על עשייתם בימי המשבר.  “בטוחני כי עובדי ההוראה, ובפרט עובדי ההוראה העובדים עם אוכלוסיות ייחודיות כגון אלו, מבינים את גודל השעה, את הצורך החינוכי הייחודי, ויעשו ככל שלאל ידם על מנת לעמוד במשימה חשובה זו”, כתב השר. “תודתי והערכתי שלוחה למנהלות ולמנהלים, למורות ולמורים, אשר גם בימים קשים אלו מבינים את החשיבות בשמירה על המסגרת החינוכית והפדגוגית, שהיא הבסיס לשגרת יומן של אוכלוסיות אלו, ומסייעים בהתמודדות עם האתגרים שהתקופה מזמנת”.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)

*****************************************************

זו לא הפעם הראשונה מאז פרוץ משבר הקורונה ששר החינוך נאלץ לעמוד בפני לחצים כאלו. “אמנם איפשרתם בקול ענות חלושה למנהלים לקבל החלטות על פי שיקול דעתם, אבל המפקחים של משרד החינוך לוחצים עליהם שלא לאפשר למורים לעבוד מהבית עם תלמידים בכיתות החינוך המיוחד”, כתב רן ארז לגלנט בשבוע שעבר. “מעשים אלו מוסיפים לאנדרלמוסיה הקיימת במערכת ומאלצים אותנו להתערב ולהורות למורים החוששים להגיע לבית הספר, או שאין להם סידור לילדיהם, שלא להגיע”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות