המאבק על סגירת מוסדות החינוך המיוחד בימי הסגר נמשך. יו”ר ארגון המורים רן ארז פנה בשבוע שעבר לשר החינוך יואב גלנט בדרישה לסגור את החינוך המיוחד מיד לאחר סוכות. ארז הצטרף לבקשה קודמת של מזכ”לית הסתדרות המורים יפה בן דוד בנושא. למרות הפניות, שר החינוך דחה הבוקר (ראשון) את בקשתם וקבע כי המוסדות יישארו פתוחים גם אחרי החגים.
“לבית הספר תפקיד משמעותי וקריטי לתלמידי החינוך המיוחד ולתלמידים בסיכון בשגרה”, כתב גלנט במכתב תשובה לארז. “הסגר הנוכחי הוא עוד קושי בשרשרת אינסופית של אתגרים מורכבים אותם הם חווים בשגרת חייהם. בית הספר מהווה עוגן ומפלט לתלמידים אלו, שחווים את הקושי של מגיפת הקורונה בעוצמות כפולות ומכופלות. תלמידים אלה מתקשים להכיל את הקושי כאשר השגרה משתבשת והמסגרת הקבועה והמגוננת מתערערת, כשהם שוהים בביתם למשך ימים שלמים ולתקופות ממושכות, ולעתים גם בקרב משפחות שחוות, בנוסף לכך, קשיים נוספים, תפקודיים וכלכליים”.
לדברי השר, ההחלטה להשאיר את מערכת החינוך המיוחד פתוחה התקבלה מתוך רצון למנוע נזקים לילדים אם המוסדות ייסגרו, כפי שהיה בסגר הראשון בחודש מרץ. נזקים אלה כוללים לטענתו “רגרסיה בתפקוד, קשיי למידה, קשיים בלמידה מרחוק, אי מענה לצורך בחיבור וקשר אישי עם המחנכים והמורים, קשיים משפחתיים, בעיות סוציו-אקונומיות, ולעתים אף בעיות הזנה קשות”.
בהזדמנות זו גלנט ביקש לפנות גם לצוותי החינוך המיוחד ולהודות להם על עשייתם בימי המשבר. “בטוחני כי עובדי ההוראה, ובפרט עובדי ההוראה העובדים עם אוכלוסיות ייחודיות כגון אלו, מבינים את גודל השעה, את הצורך החינוכי הייחודי, ויעשו ככל שלאל ידם על מנת לעמוד במשימה חשובה זו”, כתב השר. “תודתי והערכתי שלוחה למנהלות ולמנהלים, למורות ולמורים, אשר גם בימים קשים אלו מבינים את החשיבות בשמירה על המסגרת החינוכית והפדגוגית, שהיא הבסיס לשגרת יומן של אוכלוסיות אלו, ומסייעים בהתמודדות עם האתגרים שהתקופה מזמנת”.
*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים
(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************
זו לא הפעם הראשונה מאז פרוץ משבר הקורונה ששר החינוך נאלץ לעמוד בפני לחצים כאלו. “אמנם איפשרתם בקול ענות חלושה למנהלים לקבל החלטות על פי שיקול דעתם, אבל המפקחים של משרד החינוך לוחצים עליהם שלא לאפשר למורים לעבוד מהבית עם תלמידים בכיתות החינוך המיוחד”, כתב רן ארז לגלנט בשבוע שעבר. “מעשים אלו מוסיפים לאנדרלמוסיה הקיימת במערכת ומאלצים אותנו להתערב ולהורות למורים החוששים להגיע לבית הספר, או שאין להם סידור לילדיהם, שלא להגיע”.