נושאים קשורים

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"

הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה

נפגעתם במלחמה? הכשרות בהייטק מחכות לכם בעלות סמלית בלבד

מפעל הפיס, איכילוב, סיסקו וחברות מובילות נוספות משיקים קורסים טכנולוגיים לנפגעי "חרבות ברזל" במסגרת פרויקט "שווים בתעסוקה". כל הפרטים בכתבה

“החיים הם מתוקים. כל דבר שיש לנו, אנחנו צריכים להעריך”

אלישע מדן איבד את שתי רגליו במלחמה, אבל הוא ממש לא מתכוון לשקוע בדיכאון: "אני מתענג על כוס מים, כלום לא מובן מאליו". צפו בסרטון המרגש
הסתדרות 480-100

ביטוח לאומי: 131,666 שורדי שואה זכאים כיום לקצבאות

רגע לפני יום השואה, פרסם ביטוח לאומי נתונים עדכניים שמעלים דאגה עמוקה לגורלם של מי שעברו את הנורא מכל. מעל 40 אלף שורדים מקבלים השלמת הכנסה, ו-70% מהם מקבלים קצבת סיעוד
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויות"אני יושבת במסעדה, ורק חושבת מה אם יבוא מחבל"

“אני יושבת במסעדה, ורק חושבת מה אם יבוא מחבל”

שיר פלד, המסתערבת הראשונה בישראל, בראיון זום על השירות, על סטיגמות, וגם על הפוסט טראומה שלה

שיר פלד (36) היא פורצת דרך בכל מובן. ב-2002, שיא האינתיפאדה השנייה, בשעה שמדינת ישראל נתונה תחת אירועי טרור בלתי פוסקים, פלד מחליטה להתנדב לתפקיד קרבי. היא מאותרת לפרויקט ניסיוני וחדשני – נשים מסתערבות – והופכת להיות אחת מתוך שלוש הנשים הראשונות שנכנסו ליחידת העילית שאת שמה אי אפשר לפרסם.


היא שירתה ביחידה, שעד אז הייתה שמורה לגברים בלבד, במשך ארבע שנים. היא עברה אימונים קשוחים לא פחות מחבריה הגברים ופעלה באזור ירושלים ובשטחים בכיסוי ותחת זהויות בדויות.

לפני שנתיים, בצעד אמיץ לא פחות, חשפה פלד ברבים את ההתמודדות שלה עם פוסט טראומה בעקבות השירות הצבאי. היא הקימה קבוצת פייסבוק בשם “אחוות לוחמות”, המיועדת לבוגרות יחידות קרביות שעדיין נושאות את צלקות השירות.

לפני כמה ימים פלד הסכימה לתת ראיון לכתב “שווים” אורי יצחקי. בראיון היא מדברת בפתיחות על השירות, על ניפוץ תקרות, על סטיגמות וגם על הפוסט טראומה. מוזמנים לצפות:


*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

בן 26, רווק (עדיין), מתגורר בתל אביב. ערך ראיונות מצולמים עם שלל ידוענים, ובראשם גל גדות. הראיון המפורסם שודר בתוכנית "הצינור". ראיין גם את הנשיא לשעבר ראובן ריבלין, רונאלדיניו, ליהיא לפיד ועוד. עובד ב"שווים" וגם מתחזק עמוד יוטיוב תוסס. מאובחן על הרצף.

כתבות אחרונות