נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםאבחון וטיפול באוטיזםמשרד הבריאות: "אין הוכחות מדעיות ליעילות של תאי לחץ"

משרד הבריאות: “אין הוכחות מדעיות ליעילות של תאי לחץ”

המשרד הוציא לאחרונה אזהרה מפני תאי לחץ פרטיים שאינם מפוקחים: "סכנה בטיחותית ורפואית"

במהלך השנים האחרונות יותר ויותר מרכזים פרטיים החלו להציע לציבור הרחב טיפולים באמצעות תאי לחץ. הטיפול, מבטיחים במרכזים, מסייע בשיפור מצבם של חולים במחלות ותסמונות שונות, ובהן סוכרת, אוטיזם, שבץ מוחי ואפילו סרטן.

אלא שמסמך שהוציא לאחרונה משרד הבריאות מזהיר מפני הטיפולים האלה, תוך שהוא קובע שהם ניתנים ללא אישור המשרד ותוך הטעיית הציבור. “משרד הבריאות מזהיר את הציבור מפני קבלת טיפולים בתאי לחץ שלא קיבלו את אישור משרד הבריאות להפעלתם”, נכתב במסמך רשמי של הוועדה לבדיקת הטעיית הציבור במשרד הבריאות. “קיימים סיכונים בטיחותיים ורפואיים לקבלת טיפול בתא לחץ שמותקן ללא אישור ופיקוח של משרד הבריאות”.

לפי המסמך, בחודשים האחרונים התקבלו במשרד הבריאות תלונות הנוגעות לפרסום של טיפול רפואי בתאי לחץ (רפואה היפרברית), המוצע במרכזים פרטיים הפועלים ללא רישיון וללא פיקוח. בפרסומים נטען שהטיפול  בתאי לחץ יכול להביא לריפוי מחלות ומצבים רפואיים מגוונים, וביניהם פיברומיאלגיה, הפרעות קשב וריכוז, אוטיזם, סוכרת, לחץ דם גבוה, שבץ מוחי, פציעות ספורט, סוגים שונים של סרטן ועוד.

“יש להדגיש”, מבהירים במשרד הבריאות, “כי סקירת ספרות מדעית בנושאים אלה מעלה שעד היום אין הוכחות מדעיות לכל ההשפעות המיטיבות כביכול, ולסגולות הריפוי המיוחסות לשהייה בתא לחץ”.

“ללא פיקוח, יכול להוות סכנה בטיחותית ורפואית”. תא לחץ

תופעה נוספת ממנה מזהירים במשרד היא חברות המשכירות תאי לחץ לצורך שימוש ביתי: “משרד הבריאות מזהיר באופן מיוחד מפני רכישה או שכירה והפעלה של תא לחץ במסגרת ביתית ללא פיקוח רפואי. טיפול בתא לחץ המופעל בבית המטופל כרוך בסיכון בטיחותי של התלקחות או פיצוץ וסיכון רפואי למטופל”.

לטענת המשרד, בפעילות בקרה של האגף לאכיפה ופיקוח במספר עסקים שפירסמו טיפול באמצעות תאי לחץ, אותרו ממצאים מדאיגים המצביעים על הטעיה חמורה ועל סיכון ציבור המטופלים בתאי הלחץ הפרטיים, שהובאו ארצה שלא כחוק.

במשרד מתריאים כי שימוש בתאי לחץ ללא אישור משרד הבריאות עלול להוות עבירה פלילית, אשר עונשה הוא 6 חודשי מאסר וקנס כספי גבוה.

בהודעה מפורטים גם תאי הלחץ שכן קיבלו את אישור משרד הבריאות ופועלים לפי החוק. התאים נמצאים במרכזים הרפואיים בית החולים אלישע בחיפה, בית החולים אסף הרופא בצריפין, המכון לרפואה ימית (מר”י) בחיפה ובית החולים יוספטל באילת. בתי החולים הדסה עין כרם בירושלים והמרכז הרפואי תל אביב (סוראסקי) קיבלו אישור לרכישה והפעלה של תאי לחץ ונמצאים בשלב ההקמה.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

“טיפול לא מפוקח בתאי לחץ, גם בתאים שאושרו על ידי משרד הבריאות, אינו נעדר סיכון”, כותבים בוועדה להטעיית הציבור. “טיפול בתאי לחץ ושימוש לא נאות עלולים לסכן את החולה ולגרום לפגיעות בריאותיות במערכות הגוף השונות, ולכן הטיפול בתאי לחץ נעשה תחת פיקוח ומעטפת של צוותים רפואיים מיומנים במרכזים שאושרו על ידי משרד הבריאות”.

עוד נמסר שמשרד הבריאות מאשר שימוש בתאי לחץ תקניים ובמוסדות רפואיים לטיפול רק למספר מצומצם של התוויות, לגביהן קיימות עדויות מדעיות על יעילות ובטיחות הטיפול. “בהתאם לכך, הטיפול בתא לחץ נעשה אך רק לאחר הערכה רפואית כוללת ועל ידי מומחים ברפואה היפרברית”.

לסיכום, נכתב במסמך, הציבור מתבקש להימנע מטיפולים בתאי לחץ המופעלים ללא אישור של משרד הבריאות מחוץ לבתי החולים המאושרים, תוך הדגשה כי אישור מכון התקנים אינו מהווה חלופה לאישור משרד הבריאות.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות