נושאים קשורים

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי יעברו מחר לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים



ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותסופית: כל הילדים עם נכות יקבלו מענק פיצוי ל-2020

סופית: כל הילדים עם נכות יקבלו מענק פיצוי ל-2020

כך נקבע בוועדת הרווחה של הכנסת בראשות ח"כ חיים כץ. משרד האוצר אישר את ההחלטה. המענק הראשון באוקטובר

גם ילדים עם נכות של 50% ו-100% יקבלו את המענק החד פעמי של משרד האוצר לשנת 2020 – כך הוחלט בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת, שאישרה את החוק לקראת הצבעה שנייה ושלישית במליאה.

יו”ר הוועדה, ח”כ חיים כץ (ליכוד). דרש כי כל הילדים יקבלו את המענק, לאחר שתזכיר החוק המקורי קבע כי רק ילדים עם 188% נכות ו-112% יקבלו אותו. מדובר בכ-64 אלף ילדים שלא קיבלו במקור את המענק, ועכשיו יקבלו. המענק השנתי לכל ילד יעמוד על 1,000 שקל. המשמעות היא שמשרד האוצר יגייס לצורך העניין עוד 64 מיליון שקל, נוסף על 940 מיליוני השקלים שעלה החוק המקורי.

ההחלטה של האוצר בהתחלה לא לכלול את הילדים עם נכויות של 50% ו-100%, עוררה מחאה חריפה בקרב הוריהם, שטענו כי מפלים אותם לרעה. אלפי הורים חתמו על עצומה הקוראת לממשלה לתת את המענק לכל הילדים. בעקבות המחאה שר האוצר ישראל כ”ץ הבטיח כי גם הילדים האלה יקבלו את המענק, ועכשיו ועדת הרווחה מילאה אחר ההבטחה.

המענק לכלל הנכים, הבוגרים והילדים, יינתן בשתי פעימות. האחת, בסוף חודש אוקטובר, תינתן על עשרת החודשים הראשונים של השנה, והשנייה, בסוף דצמבר, עבור החודשיים הנותרים.

המענק החד פעמי למקבלי קצבאות הנכות הוא למעשה פיצוי על העיכוב בהעלאת הקצבאות, שהייתה אמורה לפי החוק להתבצע בתחילת 2020, אולם לא קרתה עקב התנערות הממשלה מהחוק. כבר בראשית הדיון הבוקר בוועדת הרווחה הבטיח ח”כ כץ כי “הצעת החוק הזאת לא תצא מפה היום אם לא כל הילדים יקבלו מענה”.

יו”ר ועדת העבודה והרווחה חיים כץ

במהלך הדיון נודע לחברי הוועדה כי נוסח ההצעה המקורי נותן מענה רק ל-10,000 ילדים נכים, מתוך 74 אלף. ח”כ כץ הבהיר כי מצב זה לא מקובל עליו והציע מענק של 1,000 שקל לילדים עם 50% ו-100% נכות. הצעתו של כץ להעביר את המענק בפעימה אחת נתקלה בהתנגדות משרד האוצר ולא התקבלה בסופו של דבר.

עוד טרם ההחלטה לתת מענק לכולם, אמר עו”ד איתן פלג, המייצג את ארגון לי”ן למען ילדים נכים, אמר כי “במקום שיהיה יום חג היום לכולם, לילדים לא יהיה. בפעימה הראשונה הם קיבלו 0 שקלים, לעומת שאר הנכים שקיבלו בין 30 אחוזים ל-40 העלאה. ושלא תבינו לא נכון, אני שמח על כך. אך ההורים חיכו לבשורה שונה הפעם, ושוב הבשורה היא 0 שקלים. אני מבקש להעביר את הכסף עבור הילדים הנכים ולתת להם מסר מכאן שרואים אותם. כולם צריכים לקבל”.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

יו”ר ארגון “נכה לא חצי בן אדם”, אלכס פרידמן, אמר כי “בנושא של הילדים שלא ישתמע שפיספסנו את הילדים. אין מצב כזה. הצעת הצוותים המקצועיים הייתה לתת תוספת משמעותית לדרגות הגבוהות, ושר האוצר אמר שהוא כן מתכוון לתת לכל הילדים. אני שמח שבפעם הראשונה כל ארגוני הנכים מאוחדים, מברך על החוק הזה שעבדנו עליו בשיתוף פעולה, ומה שחשוב זה שהוא חייב לעבור היום”.

רון נוטקין, אבא לילד בן 4 על הרצף האוטיסטי, ביקש להביע תרעומת נגד מה שהוא מכנה “אפליה בין בעלי מוגבלויות”. “אני אבא לילד ‘רק’ עם 100 אחוזי נכות”, אמר נוטקין בוועדה. “אנחנו בתקופת הקורונה, ואין דבר כזה למידה מרחוק או טיפולים מרחוק. שלא יגידו לכם שאפשר לעשות את זה דרך המחשב. הבן שלי מלווה על ידי קלינאית תקשורת פרטית מיום האבחון לפני יותר משנתיים. בתקופת הסגר הראשון החלטנו לתגבר את הטיפולים שלו לארבעה טיפולים בשבוע. המחיר 13 אלף שקל בשלושה חודשים, אך היה שווה כל שקל. השיפור והשדרוג שעשה הבן שלי מבחינת שפה ודיבור היה עצום.

“בשבוע שעבר החליטה הממשלה לתת מענק פיצוי לאנשים עם מוגבלויות”, המשיך נוטקין. “בהחלטה מעוררת מחלוקת בלשון המעטה החליטה הממשלה להותיר בחוץ ילדים עם 50 אחוזי נכות ו-100, בהם הבן שלי. זו אפליה בין בעלי מוגבלויות. שר האוצר ושר הרווחה הבטיחו לי שהילדים הללו ייכללו במענקים, כולל בהעברת החוק בקריאה ראשונה, אלא שהמליאה אישרה והילדים הללו לא נכללו”.

נוטקין ביקש למחות גם נגד ארגוני הנכים: “ישנם כמה ארגונים של בעלי מוגבלויות בישראל, אלו שניהלו משא ומתן מול האוצר. חלקם נמצאים כאן ואני רוחש לכם כבוד, אבל אתם לא מייצגים את הבן שלי. גם אתם וגם הממשלה הפליתם בעלי מוגבלויות, אתם פשוט השתגעתם בהחלטה שלכם”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות