נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותברביעי: גני החינוך המיוחד חוזרים לשעות פעילות מלאות

ברביעי: גני החינוך המיוחד חוזרים לשעות פעילות מלאות

כך הודיע שר החינוך יואב גלנט. גני התקשורת יפעלו עד שעה רבע לחמש

שר החינוך יואב גלנט הודיע היום כי החל מיום רביעי הקרוב גני הילדים של החינוך המיוחד חוזרים למתכונת לימודים מלאה.

מזה כשבוע הורים לילדים עם מוגבלות טוענים כי צריך להחזיר את הלימודים במסגרות החינוך המיוחד למתכונת הרגילה, כלומר עד אחר הצהריים. זאת, לאחר שגני הילדים “הרגילים” חזרו לפעילות, ויחד איתם גם הצהרונים.

“מה ההיגיון לאפשר לילדי החינוך הרגיל להמשיך לצהרון עד אחר הצהריים, ולילדי החינוך המיוחד לקטוע את יום הלימודים בשתיים וחצי בצהריים?” תהו הורים רבים. היום קיבל שר החינוך את בקשתם (באופן חלקי) והודיע, כאמור, כי החל מיום רביעי גני הילדים של החינוך המיוחד ישובו לפעול במתכונת מלאה, כמו גם מסגרות הצהרונים ויום חינוך ארוך.

בנוסף, משרד החינוך החליט לתגבר את צוותי החינוך במסגרות הללו בכ-400 בנות שירות לאומי, שייתנו מענה לגנים וישובצו בהתאם לצרכים של מוסדות החינוך.

שר החינוך יואב גלנט

לפי הודעת המשרד, כל מסגרת תמשיך על פי הפעילות הקבועה שלה (כך למשל, גני תקשורת יפעלו עד לשעה 16:45), כדי לתת מענה מיטבי לילדי החינוך המיוחד. עם זאת, יש לציין כי בתי הספר לחינוך מיוחד ומסגרות החינוך המיוחד בבתי הספר הרגילים ומסגרות השילוב ימשיכו לפעול לפי שעה על פי המתווה הנוכחי.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות