נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותנהג מונית צעק על נוסע עיוור בגלל כמה שערות של כלב נחייה

נהג מונית צעק על נוסע עיוור בגלל כמה שערות של כלב נחייה

נהג אחר של Gett ראה את אותו נוסע ממתין עם הכלב – וברח. החברה: "שני הנהגים הודחו מהשירות"

קשה להאמין, אבל במדינת ישראל של 2020 דברים כאלה עדיין קורים: המונית הוזמנה, הנהג ראה את הנוסע מלווה בכלב נחייה – וברח. את החוויה המרגיזה והמבישה הזאת עבר אתמול בשעות הצהריים החמות שאול זוארץ (42) מירושלים, לקוי ראייה מגיל 19, הנעזר בכלב נחייה. הוא בסך הכל רצה לעלות על מונית ולהגיע ליעדו.

כדי להימנע מאי נעימות זוארץ הקדים לעשות וציין בהערות באפליקציית המוניות הפופולרית Gett שהוא מתנייד עם כלב נחייה. המונית הראשונה הגיעה לשכונת ארנונה בירושלים, שם המתין לה בסבלנות, וכאשר הנהג ראה את הכלב לורנס לצידו, נסע משם כלא היה.

זוארץ הזמין מונית מ-Gett בשנית. גם הנהג הנוסף שהגיע לא קרא את ההערה באפליקציה, אך העלה אותו למונית. “הנהג היה עצבני מאוד על כך”, מספר זוארץ ל”שווים”. “הוא צעק וגער לעברי שאם הוא היה יודע, הוא כלל לא היה מגיע ולוקח את הנסיעה הזאת, ולא היה מעלה אותי למונית”.

זה לא נגמר בזה. “בסיום הנסיעה נשארו כמה שערות של הכלב על המושב, אז הנהג התעצבן עליי עוד יותר”, ממשיך זוארץ. “לא יכולתי לעבור על כך בשתיקה והעליתי ציוץ בטוויטר שלי, שעשה רעש גדול ברשת. לאחר מכן סמנכ”ל השירות של Gett התקשר והתנצל על מה שאירע ובישר לי שהעניין טופל. הנהגים הללו לא ימשיכו בחברה, ולדבריהם הם אף הולכים לבצע חידוד נהלים לכל הנהגים”.

שאול זוארץ והכלב לורנס

זו לא הפעם הראשונה שהוא ועוד אנשים לקויי ראייה נתקלים ביחס כזה. לדבריו, לא רק את כלבי הנחייה לא מעלים למוניות, אלא גם את גורי הכלבים האלה. “צריך לחדד נהלים ולהבהיר שגם גורי נחייה הם כלבי נחייה לכל דבר ועניין”, הוא מדגיש.

בעקבות הציוץ בטוויטר פנה אליו חבר הכנסת לשעבר חיים ילין וחיבר אותו לח”כ יעקב מרגי, יו”ר ועדת הכלכלה בכנסת, כדי שיקיים דיון בנושא בוועדה. “שאול צריך ללכת עם המקרה הזה עד הסוף ולא לוותר לאף אחד”, אמר ילין ל”שווים”. “אני גדלתי עם כלבים, ואני לא זוכר את עצמי בלי כלב. ההתייחסות אל אוכלוסיית העיוורים ולקויי הראייה וגם אל הכלבים חייבת להשתנות. אמרתי לח”כ מרגי שהוא מוכרח לקיים דיון מעמיק על העניין הכאוב הזה. העיוורים ולקויי הראייה הם לא סוג ב’. אם צריך חקיקה או תיקון חקיקה בנושא, יעשו זאת”.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

לדברי ילין, המקרים האלה קורים למרבה הצער כל הזמן. “לכן, כל אחד שחווה חוויה לא נעימה כזו כמו שאול חייב לשתף את המקרה כדי ליצור תודעה אצל כלל הציבור, והציבור יילחם למענו ולמען האחרים. חברה שמכבדת את הכלבים ואת האנשים שצריכים את העזרה של הכלבים זו חברה מתוקנת, ותהיה הרבה יותר טובה מאשר חברה מנותקת מכל הכיוונים”.

מחברת Gett נמסר בתגובה: “אנו מצרים מעומק הלב על סירוב הנהגים להסיע את שאול עם כלב הנחייה שלו. יצרנו קשר עם שאול, שמענו את הפרטים וטיפלנו במקרה. התנהגות הנהגים באירוע המדובר מנוגדת לחוק ולא עומדת בקנה אחד עם העקרונות של Gett – לכן, ההתקשרות עם אותם הנהגים הופסקה לאלתר. נמשיך להדריך את הנהגים שמשתמשים באפליקציית Gett להעניק שירות הוגן לכל אדם באשר הוא אדם”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות