נושאים קשורים

מרגש: אנשי “בית הגלגלים” מנציחים את המתנדבים שנהרגו ב-7 באוקטובר

חברי עמותת בית הגלגלים, המתמודדים עם מוגבלות פיזית קשה, מובילים מיזם הנצחה לאנשי ובוגרי העמותה שהלכו לעולמם. בין היתר, מופיעים באתר החדש שמותיהם של מתנדבים שנהרגו באירועי השבת השחורה

חוקרים: זה מה שגורם לאוטיסטים עם חום להתנהג “נורמלי”

תופעת "אפקט החום", שמשפרת תסמיני אוטיזם בזמן זיהום של הגוף, נחקרה עד כה רק בעכברים. כעת זוג מדענים ינסה לפתח טיפולים לבני אדם שיחקו את התופעה – גם בלי חום

אחרי הדייט הוא סימס “את נוירוטית ונרקסיסטית”. הוא צודק?

"הוא נישק אותי עם ריח של חומוס ולא זכר מתי היה הסקס האחרון שלו, אז העפתי אותו מהבית". אז למה לרננה יש עכשיו מחשבות שניות...

כך הצלחתי (בסוף) להצביע בבחירות

באמת שרציתי להיכנס לקלפי, אבל הגוף שלי נכנס למצב של סטרס. הרגליים נעו לבדן, ופשוט מצאתי את עצמי עומדת בתחנת אוטובוס ורק רוצה לברוח. זה מה שקרה אחר כך



אירוע בריונות חמור: צילמו נער אוטיסט בשירותים של בית הספר

שישה נערים ממקיף ט' באשדוד נחקרו במשטרה והושעו מהלימודים לאחר שהתעללו בנער בן גילם מכיתת התקשורת, על הרצף. אמו של הילד: "זו טראומה לכל החיים"
ראשיאוטיזםכך תנגישו את מפגשי הזום לילדים/אנשים עם צרכים מיוחדים

כך תנגישו את מפגשי הזום לילדים/אנשים עם צרכים מיוחדים

מינהל מוגבלויות במשרד הרווחה הוציא מסמך עם הנחיות כיצד לסייע לאנשים עם מוגבלות בפעילויות מקוונות

משבר הקורונה מחייב את כולנו לעשות התאמות ושינויים בחיים. אחד מהם נוגע לפעילות שאנו מבצעים מרחוק בתחומי העבודה, הלימודים, הקשרים החברתיים ועוד. עד כמה שהדבר קשה לכולם, הוא קשה עוד יותר עבור אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים, הנדרשות להתאמות ייחודיות נוספות כדי להצליח לתקשר דרך הזום ותוכנות אחרות לעבודה מרחוק.

בימים האחרונים פירסם מינהל מוגבלויות במשרד הרווחה מסמך ובו קווים מנחים כיצד לסייע לאנשים עם צרכים מיוחדים להתמודד עם האתגר החדש. את המסמך הפיק צוות המשרד יחד עם שולמית כהן, מפקחת ארצית על החינוך המיוחד לתלמידים עיוורים ולקויי שמיעה במשרד החינוך.

באופן כללי, ממליצים מנסחי המסמך להציג למשתתפים בפתיחת המפגש את התוכנית הצפויה להם: מי האנשים שישתתפו, מה יהיה רצף הנושאים, ובאילו אמצעים יועברו התכנים (דיון, מצגת, סרטון וכדומה).

אחר כך מומלץ להציג את כללי המפגש. למשל, השתקת מיקרופונים גורפת, או לחלופין מתן הסבר לזמני פתיחת המיקרופונים, בקשה להשארת מצלמות פתוחות, עידוד השתתפות באמצעות צ’אט וכו’. כדאי להסביר את חשיבות הכללים, וכיצד יסייעו לכל המשתתפים ליהנות מהמפגש המקוון.

בנוסף, מומלץ לפרט את חלוקת התפקידים בין מארגני המפגש – מי יוביל את המפגש בווידיאו ומי ינהל את הצ’אט, וגם מי האדם שאמון על מתן סיוע טכני למשתתפים לאורך המפגש.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

אם צפויות פעילויות אינטראקטיביות מקוונות, כדאי לשלוח למשתתפים מראש קישורים להורדה, דוגמת שאלוני קהוט וסרטוני וידיאו.

בהמשך המסמך מציגים מחבריו המלצות להנגשת פעילות מרחוק לפי סוגי מוגבלות: מוטורית, קוגניטיבית, אוטיזם, מוגבלות בראייה ובשמיעה. והנה ההמלצות לפניכם:

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות