נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםכך תנגישו את מפגשי הזום לילדים/אנשים עם צרכים מיוחדים

כך תנגישו את מפגשי הזום לילדים/אנשים עם צרכים מיוחדים

מינהל מוגבלויות במשרד הרווחה הוציא מסמך עם הנחיות כיצד לסייע לאנשים עם מוגבלות בפעילויות מקוונות

משבר הקורונה מחייב את כולנו לעשות התאמות ושינויים בחיים. אחד מהם נוגע לפעילות שאנו מבצעים מרחוק בתחומי העבודה, הלימודים, הקשרים החברתיים ועוד. עד כמה שהדבר קשה לכולם, הוא קשה עוד יותר עבור אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים, הנדרשות להתאמות ייחודיות נוספות כדי להצליח לתקשר דרך הזום ותוכנות אחרות לעבודה מרחוק.

בימים האחרונים פירסם מינהל מוגבלויות במשרד הרווחה מסמך ובו קווים מנחים כיצד לסייע לאנשים עם צרכים מיוחדים להתמודד עם האתגר החדש. את המסמך הפיק צוות המשרד יחד עם שולמית כהן, מפקחת ארצית על החינוך המיוחד לתלמידים עיוורים ולקויי שמיעה במשרד החינוך.

באופן כללי, ממליצים מנסחי המסמך להציג למשתתפים בפתיחת המפגש את התוכנית הצפויה להם: מי האנשים שישתתפו, מה יהיה רצף הנושאים, ובאילו אמצעים יועברו התכנים (דיון, מצגת, סרטון וכדומה).

אחר כך מומלץ להציג את כללי המפגש. למשל, השתקת מיקרופונים גורפת, או לחלופין מתן הסבר לזמני פתיחת המיקרופונים, בקשה להשארת מצלמות פתוחות, עידוד השתתפות באמצעות צ’אט וכו’. כדאי להסביר את חשיבות הכללים, וכיצד יסייעו לכל המשתתפים ליהנות מהמפגש המקוון.

בנוסף, מומלץ לפרט את חלוקת התפקידים בין מארגני המפגש – מי יוביל את המפגש בווידיאו ומי ינהל את הצ’אט, וגם מי האדם שאמון על מתן סיוע טכני למשתתפים לאורך המפגש.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

אם צפויות פעילויות אינטראקטיביות מקוונות, כדאי לשלוח למשתתפים מראש קישורים להורדה, דוגמת שאלוני קהוט וסרטוני וידיאו.

בהמשך המסמך מציגים מחבריו המלצות להנגשת פעילות מרחוק לפי סוגי מוגבלות: מוטורית, קוגניטיבית, אוטיזם, מוגבלות בראייה ובשמיעה. והנה ההמלצות לפניכם:

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות