נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותהנשיא האמריקאי הראשון שנאבק כל חייו בגמגום

הנשיא האמריקאי הראשון שנאבק כל חייו בגמגום

בראיון ל-CNN סיפר ג'ו ביידן איך נהג להתאמן מול מראה לשיפור הדיבור, ומה השיטה למנוע גמגומים בזמן נאום

“אמא שלי אמרה לי: ‘ג’ואי, אל תיתן לגמגום להגדיר אותך'”. נשיא ארה”ב הנכנס ג’ו ביידן

“הייתי ילד מגמגם, ובכל פעם שהייתי יוצא מהבית אמא הייתה מחזקת אותי. היא אמרה לי: ג’ואי, אל תיתן לגמגום להגדיר אותך. ג’ואי, זכור מי אתה. ג’ואי, אתה יכול לעשות את זה. אני יודע שזה נשמע טיפשי, אבל זה באמת עשה שינוי”. הציטוט הזה, לא תאמינו, שייך ללא אחר מאשר נשיא ארצות הברית הנבחר, ג’ו ביידן, שייכנס לתפקיד הרם בחודש ינואר הקרוב.

ביידן, שידוע כמתמודד עם גמגום כל חייו, סיפר את הדברים בראיון שהעניק לרשת CNN מוקדם יותר השנה, שבו סיפר בפתיחות יוצאת דופן על הקשיים שחווה מאז ילדותו בשל היותו מגמגם.

על אף שאחרי עבודה קשה הוא כיום מדבר באופן שוטף, שיתף ביידן כי עד היום, כשהוא עייף, לפעמים יוצא לו גמגום קל. הנשיא הנבחר סיפר כי יש לו שיטה בה הוא נעזר כדי להתמודד עם הגמגום בזמן שהוא נושא נאומים. השיטה: לייצר ולסמן לעצמו על הדף הפסקות דיבור מכוונות בין מילים וחלקי משפטים – כך שיותאמו לגמגום והוא כלל לא יורגש. ביידן ציין כי מדובר באותה שיטה שמתוארת בסרט “נאום המלך”, שעוסק במלך אנגליה ג’ורג’ השישי.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

הנשיא הנבחר סיפר כי בתחילת הקמפיין שלו לנשיאות הוא פגש אדם בשם אוון הרינגטון ואת בנו בריידן בן ה-12, שמתמודד עם גמגום. ביידן ניהל שיחה ערה עם בריידן, והם החליפו ביניהם חוויות. “הוא ממש התמקד בבריידן ופינה זמן לשיחה איתו”, סיפר האב. “הוא אמר לו שהגמגום לא מגדיר אותו, וסיפר כיצד פעל להתגבר על הקושי בילדותו”.

לדברי האב הגאה, בסיום השיחה אף ביקש ממנו ביידן את מספר הטלפון שלהם – ואמר שיתקשר כדי לבדוק מה שלומו של בריידן ואיך הוא מסתדר.

הנשיא ביידן מדבר על ההתמודדות עם הגמגום ב-CNN

במסיבת עיתונאים באותו היום נשאל ביידן על הגמגום שלו, וסיפר כי מעולם לא קיבל עזרה מקצועית – אבל נהג להתאמן שעות מול המראה בדקלום שירה. “כשחושבים על זה, גמגום זו המוגבלות היחידה שאנשים עדיין צוחקים עליה”, אמר הנשיא. “זה עדיין משפיל אנשים, גם בלי שהם מתכוונים לזה”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות