נושאים קשורים

מורה שהורשע בתקיפת חוסים פוטר מעבודתו

שאדי טרביה, שהורשע בתחילת 2023 בעבירות אלימות כלפי מטופלים קטינים, הועסק במקביל בבית ספר בסחנין. בית הדין למשמעת של נציבות שירות המדינה קבע כי יש לסיים את העסקתו

גם אפוטרופוסים יורשו לבדוק ב”הר כסף” ו”הר הביטוח”

חידוש לפלטפורמה לבדיקת חסכונות וביטוחים של משרד האוצר: גם אפוטרופוסים יוכלו לגשת למידע כדי לשפר את המצב הפיננסי של האדם לו הם מסייעים

ביטוח לאומי: נפגעי איבה זכאים למימון טיפולים אלטרנטיביים

בין הטיפולים: דיקור סיני, עיסוי, רפלקסולוגיה, טיפול באמצעות בעלי חיים, טאי צ'י, ביו פידבק ואפילו גלישת גלים. איך מקבלים את ההחזרים? כל הפרטים בכתבה

לאהבה אין מגבלה: צפו בהצעת הנישואים המרגשת

במהלך ההכנות למירוץ "איתן", דור שירן, ספורטאי אוטיסט, הציע נישואים לבת זוגו טל הוף, גם היא עם מוגבלות. כמובן שהיא הסכימה: "אני מחכה כבר לחתונה"



“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"
ראשיאנשים עם מוגבלויותיוחמר האישום נגד עובד שופרסל שהתעלל בצעיר עם צרכים מיוחדים

יוחמר האישום נגד עובד שופרסל שהתעלל בצעיר עם צרכים מיוחדים

חדשות 12 חשפו אמש כי הפרקליטות החליטה להחמיר את סעיף העבירה בכתב האישום להתעללות בחסר ישע


תיעוד מתוך סרטון ההתעללות. צילום מסך מחדשות 12

פרקליטות מחוז ירושלים החליטה, בצעד יוצא דופן, להחמיר את כתב האישום נגד עובד שופרסל שתועד מתעלל בעובד אחר עם צרכים מיוחדים – כך פורסם אמש (שני) במהדורה המרכזית של חדשות 12. החשוד בתקיפה ובהתעללות יואשם בכפוף לשימוע בעבירה של התעללות בחסר ישע.

הפרשה החלה עם מעצרם של שני עובדי רשת שופרסל מסניף גוש עציון בסוף אוגוסט שנה שעברה, לאחר שצולמו מתעללים בצעיר חרדי עם מוגבלות שעבד לצידם. השניים, תושבי בית לחם ומזרח ירושלים, נלקחו לחקירה ביחד עם מנהל הסניף.

בסרטון נראים השניים משפילים ומכים את הצעיר, שידיו ורגליו נקשרו באמצעות יריעות ניילון. הצעיר העיד כי לא מדובר בפעם הראשונה, וכי התלונן בעבר פעמים רבות על התנכלותם של השניים, אך לא זכה למענה ממנהל הסניף.

בתום חקירה במשטרה הוגש לפני כשבועיים רק כתב אישום אחד, גם הוא מקל, נגד אחד העובדים בעבירה קלה של “תקיפת סתם”, שעונש המאסר עליה הוא עד שנתיים. ואולם, בעקבות פרסום כתבה בנושא במהדורה המרכזית של חדשות 12, והביקורת הנוקבת שהושמעה בה מפי אימו של י’ ומפי פרקליט המשפחה, עו”ד איתמר בן גביר, החליט פרקליט מחוז ירושלים, עו”ד דני ויטמן, לקיים דיון מחדש בתיק, למרות שהוגש בו כבר כתב אישום.

כתבה על הפרשה מתוך מהדורת כאן 11

בתום כמה דיונים שבהם נבחנו כל הסרטונים שתיעדו את ההתעללות בי’ והעדויות שנגבו הוחלט, בכפוף לשימוע, להחמיר את כתב האישום ולהאשים את החשוד העיקרי בעבירה החמורה יותר – התעללות בחסר ישע. העונש על עבירה זו הוא עד שבע שנות מאסר.

עו”ד בן גביר מסר בתגובה: “זו הפעם הראשונה בהיסטוריה שבה אני מברך את הפרקליטות ושמח שהם ידעו לתקן את הטעות”‎.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות