נושאים קשורים

גם אפוטרופוסים יורשו לבדוק ב”הר כסף” ו”הר הביטוח”

חידוש לפלטפורמה לבדיקת חסכונות וביטוחים של משרד האוצר: גם אפוטרופוסים יוכלו לגשת למידע כדי לשפר את המצב הפיננסי של האדם לו הם מסייעים

ביטוח לאומי: נפגעי איבה זכאים למימון טיפולים אלטרנטיביים

בין הטיפולים: דיקור סיני, עיסוי, רפלקסולוגיה, טיפול באמצעות בעלי חיים, טאי צ'י, ביו פידבק ואפילו גלישת גלים. איך מקבלים את ההחזרים? כל הפרטים בכתבה

לאהבה אין מגבלה: צפו בהצעת הנישואים המרגשת

במהלך ההכנות למירוץ "איתן", דור שירן, ספורטאי אוטיסט, הציע נישואים לבת זוגו טל הוף, גם היא עם מוגבלות. כמובן שהיא הסכימה: "אני מחכה כבר לחתונה"

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"



דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"
ראשיבריאותחברת הביטוח לנפגעת מחלת עיניים בלתי הפיכה: ״תחזרי עוד שנתיים - אולי...

חברת הביטוח לנפגעת מחלת עיניים בלתי הפיכה: ״תחזרי עוד שנתיים – אולי זה יחלוף״

לילך מור גילתה שחברת ״מנורה״ מסתירה סעיף בשווי 26 אלף שקל בפוליסה שלה. מנורה: ניפגש בביהמ"ש

״למה גוזלים ממני את מה שמגיע לי?״ לילך מור (צילום: באדיבות המצולמת)

תביעה ייצוגית שהוגשה לאחרונה נגד חברת הביטוח ״מנורה״, מעלה את הטענה כי החברה מסרבת לשלם פיצויים המופיעים בפוליסה שלה, בטענה כי עיוורת לצמיתות עשויה להחלים לפתע.

התובעת, לילך מור (49), סובלת ממחלה תורשתית-גנטית נדירה בשם סטרגרדט (Stargardt disease), הגורמת לניוון ברשתית. לאחרונה גילתה מור, בזכות עירנות של סוכן ביטוח, כי בנוסף לקצבה בגין אובדן כושר עבודה, היא זכאית גם לתשלום חד פעמי בגובה 26 אלף שקלים על פי פוליסת הביטוח. סעיף זה, היא טוענת במסגרת התביעה, ״נשכח״ ולא שולם לה מעולם.

מור, אם לשלושה, מתארת שגרת יומיום קשה וטוענת כי אלמלא אמה, הייתה נטולת קורת גג. ״כבר 14 שנים אני נמצאת סביב ה-500 מטרים של הבית, זה הטווח שלי ומעבר לזה לבד אני לא יוצאת״, סיפרה בשיחה עם אתר ״שווים״. היא התוודעה למחלה לפני 15 שנים, כששירתה כקצינת שיריון בצה״ל.

״התחלתי להבין שמשהו לא תקין”, היא נזכרת. “משקפיים לא עזרו לי וגם נאלצתי לעזוב את מקום העבודה הקודם שלי בשל כך. הלכתי לרופאה שלא היה לה מושג בכלל מה יש לי, הרגשתי שאני משוגעת כי לא הבנתי מה קורה לי בעיניים. המצב לאט לאט החל להידרדר. אחרי חצי שנה שחיכיתי לתור בתל השומר, הגעתי לרופא אחר, ומה שהוא אמר הפיל אותי לרצפה: יש לי פגיעה ברשתית. הוא הפנה אותי לתל השומר ושם הגיעה האבחנה שלקח לי המון שנים להשלים עימה”.

המחלה ממנה סובלת מור היא חשוכת מרפא. בן רגע היא נדרשה להפסיק לנהוג והוכרה כנכה בביטוח לאומי. היא בעלת תעודת עיוור ונרשמו לה 70% נכות ו-100% אי כושר עבודה. במקביל, היא טוענת, חברת מנורה הסתירה ממנה מידע על הפיצוי המגיע לה, ורק בזכות סוכן הביטוח שלה התגלה הסעיף בפוליסה עליה היא חתומה. ״אני לא מבינה את ההתעקשות שלהם״, היא אומרת, ״איך בביטוח לאומי קבעו נכות לצמיתות, וב׳מנורה׳ רוצים שאלך להיבדק כל שנתיים אצל רופא מטעמם כי אולי זה יחלוף. לצערי, זה לא מצב זמני, אז למה גוזלים ממני את הזכות למענק שמגיע לי?״

לצד הקשיים הרגילים, התווספה גם מגפת הקורונה לקשיים ומור מבינה שכבר לא תחזור לעסוק במקצועה כאדריכלית. “אני עדיין לא יודעת מה אני הולכת לעשות בשארית החיים שלי״, אומרת מור. ״נראה שאני הולכת לשנות את הקריירה שלי מקצה לקצה. אנשים צריכים להבין שאני מגיעה למקום לא ידוע, אני בכאוס. אני לא יכולה לקרוא שלטים, לא יכולה לזהות צבעים של הרמזורים או לעבור את הכביש. אני צריכה להסתכל 10 פעמים, וכבר קרה לי שעברתי תאונת דרכים קלה, למזלי. זאת פשוט מלחמה יומיומית. חופש התנועה נלקח ממני וזה הדבר הכי קשה. כיום, אני נעזרת בילדים ובחברים בכל דבר, בעבר הייתי עצמאית אבל היום הרבה פחות”.

עוה”ד צחי פיסטל ועדי ערמן ממשרד בן-ארי, פיש, סבן ושות, אמר לאחר הגשת התביעה הייצוגית: “הסיטואציה של לילך היא די ברורה. המוסד לביטוח לאומי קבע שיש לה 100% אי כושר ונכות רפואית, 70% לצמיתות. ניוון רשתי הוא לא בר תיקון, והמצב רק הולך ונהיה גרוע יותר. אם במצב שכזה לא נותנים את הפיצוי המפורש, אז סביר להניח שיש עוד הרבה אנשים שכלל לא יודעים על כך. חברת הביטוח לא מספרת וגם לא מעוניינת לשלם״.

ממנורה מבטחים נמסר: “החברה תעביר את התייחסותה במסגרת כותלי בית המשפט”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות