נושאים קשורים

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"

דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"

“בונוסים לבכירים יותנו בקליטת עובדים עם מוגבלות”

כך אמרה רשות החברות הממשלתיות במהלך דיון בוועדת הרווחה בהצעת החוק לשילוב עובדים עם מוגבלות בחברות אלה. ההצעה אושרה לקריאה שנייה ושלישית

הכירו: כמה מותגים בינ”ל מהם תוכלו לרכוש בגדים נגישים

בכל שנה מפסידות יצרניות הביגוד כ-3 טריליון דולר בגלל אי הכללת אנשים עם מוגבלויות כקהל יעד. ריכזנו עבורכם שישה מותגים שדווקא כן פועלים לקידום אופנה נגישה
הסתדרות 480-100

האם זה הרכב הנגיש בעולם?

המעצב הראשי של ענקית רכבי היוקרה יגואר חבר לארגון שמתמחה בהנגשה – ויחד הם עיצבו את ה-eVita, מכונית חשמלית שנועדה לאכסן כיסאות גלגלים בקלות
ראשיאנשים עם מוגבלויותבשורה לחירשים: הממשלה אישרה הקמת אקדמיה לשפת הסימנים

בשורה לחירשים: הממשלה אישרה הקמת אקדמיה לשפת הסימנים

שר התרבות והספורט חילי טרופר, שיזם את המהלך: "יאפשר קידום ושוויון לקהילת החירשים והמסמנים בישראל"

הממשלה אישרה הבוקר במהלך ישיבתה השבועית את הצעתו של שר התרבות והספורט חילי טרופר להקמת אקדמיה לשפת הסימנים.

בין היתר תעסוק האקדמיה בחקר, תיעוד ופיתוח שפת הסימנים הישראלית, תחומי הסימון, האיות, המינוח, הדקדוק, אוצר המילים והביטוי, עריכת מילונים כלליים ומיוחדים, וקידום השימוש בשפה.

“כמו האקדמיות לשפה העברית והערבית, המדינה החליטה לקדם את שפת הסימנים הישראלית”, נמסר בהודעת משרד התרבות והספורט. “בהקמת האקדמיה מדינת ישראל מתחייבת לפיתוח, תיעוד ושימור שפת הסימנים הישראלית. כמו כל שפה, כך גם שפת הסימנים היא שפה חיה ומתפתחת, יש בה כללים וחידושים, ויש קהילת מסמנים רחבה שעושה בה שימוש.

“שפת הסימנים הישראלית חולקת היסטוריה ארוכה עם מדינת ישראל. דוברי שפת הסימנים פיתחו את שפת הסימנים הישראלית בד בבד עם בניית הארץ וקיבוץ הגלויות בה. שפת הסימנים הישראלית מחברת בין כלל החירשים בישראל מכל הלאומים והמגזרים”.

שר התרבות והספורט חילי טרופר. צילום מתוך ויקיפדיה

שר התרבות והספורט חילי טרופר מסר כי “למדינת ישראל יש אחריות לבצע מהלכים רחבים ומשמעותיים שיאפשרו שוויון, שילוב והנגשה עבור אזרחיה. אני מבקש לקדם בכל תחומי המשרד ערכים אלה ולתת להם ביטוי מעשי במכלול עולם התרבות והספורט בישראל. הקמת האקדמיה לשפת הסימנים היא צעד חשוב, אשר יאפשר קידום ושוויון לקהילת החירשים והמסמנים בישראל”.

בועז אחד העם, יו”ר המרכז הישראלי ללימודי חירשות, בירך על המהלך. “לאחר מאבק ארוך להכרה בשפת הסימנים, ממשלת ישראל ה-35 הכירה בשפה והחליטה לקדם אותה לקראת שוויון לאזרחיה החירשים”, אמר אחד העם. “ביום היסטורי זה, עם החלטת הממשלה בהובלת השר טרופר להכיר ולקדם את שפת הסימנים הישראלית, כל אדם חירש וחבר בקהילת המסמנים, חש גאווה”.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

עוד בנושא:

“לילה סגול” ב-3 בדצמבר: האם גם ביישוב שלכם יפיצו אור

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות