נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזם"אני אוהד המיוחד, וזה הסיפור שלי"

“אני אוהד המיוחד, וזה הסיפור שלי”

אוהד לוי מכפר סבא כותב ל"שווים" על חלומו הגדול: להיות הח"כ הראשון עם אוטיזם. ויש עוד כמה חלומות בדרך

אוהד לוי
אוהד לוי

נעים מאוד, קוראים לי אוהד לוי, בן 28 וחצי. אני בחור עם צרכים מיוחדים. אני נמצא על הספקטרום האוטיסטי ומאובחן עם תסמונת אספרגר בתפקוד גבוה. אני גר בדיור מוגן שנקרא בית אקשטיין בכפר סבא, שזה מקום לאנשים מיוחדים, ובסופי שבוע אני חוזר למשפחה שלי בחולון.

יש לי 2 אחים צעירים ממני: יובל, שיהיה בן 25 בחודש הבא, ורותם, בת 16 וחצי. לאבא שלי קוראים דורון ולאמא שלי קוראים סיגל. אני מאוד אוהב בעלי חיים. יש לי אפילו כלבה חמודה שקוראים לה לונה. אני גם אוהב מסיבות ימי הולדת וחגים. אני אוהב לראות תוכניות מפעם, כמו פרפר נחמד, קשת וענן, המחסן של כאילו, גינת ההפתעות ועוד.

לפי שלוש שנים, בדצמבר 2017, קיבלתי מכתב מנשיא המדינה רובי ריבלין אחרי שביקרתי במשכנו. הוא כתב לי שלאנשים עם מוגבלויות יש כוח להשתלב בתעסוקה החופשית, ושהוא מקווה שאני אגשים את כל החלומות שלי במהרה. הייתי אז בן 25 וחצי, והייתה לי התרגשות בלב. אני אדם מיוחד בפני עצמי. יש לי הרבה שמחת חיים, אבל גם לפעמים חרדות ובכי. אבל זה לא נורא, כי אני מתמודד עם זה.

למרות הקשיים, הגעתי בחיי להישגים רבים. ראיינתי ידוענים רבים מעולם הבידור כמו דפנה דקל, יהורם גאון, מיכל ינאי, סנדרה שדה, עמוס תמם, אליאנה תדהר, דנה פרידר ועוד סלבס, ואף הצטלמתי איתם.

כתבתי שיר ליום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, ומצד שני כתבתי גם שעשועון שנקרא ״נוסטלגיית העבר והחלומות״. כתבתי גם תקציר למחזמר שמבוסס על הסרט ״נשיקה במצ”ח״ שכיכב בו יהודה בארקן ז״ל, וכבר חשבתי על קאסט שחקנים מדהים ונפלא שיכלול את עמוס תמם, דנה פרידר, מיכל ינאי, מיקי קם ועוד רבים אחרים. התראיינתי בתוכנית הבוקר ״פותחים יום״, והלוואי שאתראיין באולפן שישי בחדשות 12.

אהבתי תיאטרון כל החיים ואני רוצה להיות מפורסם. האמת, שאני בדרך להגשים את החלום הזה. התחלתי ללמוד בבית הספר למשחק ניסן נתיב בתל אביב, במסגרת פרויקט מיוחד של לימודים עבור אנשים בעלי צרכים מיוחדים כמוני, וכבר השתתפתי כניצב במספר סדרות. הופעתי ב״הקיבוצניקים״, ״שנות השמונים״, ״סברי מרנן״ ו”צומת מילר״ (שם היה לי אפילו טקסט של חצי דקה). אני רוצה גם להנחות תוכנית ראיונות עם אנשים מפורסמים בטלוויזיה שתיקרא “מסע בגלגל הזמן”.

אולי אהיה גם חבר כנסת. כבר הכנתי אפילו שלטים לבחירות הבאות. נפגשתי עם מוטי ששון, ראש עיריית חולון, בלשכה שלו וסיפרתי לו שאני אוהב אותו ואת העיר. כתבו עליי בעיתון המקומי ״השקמה״. החלום הבא שלי הוא לפגוש את חבר הכנסת יאיר לפיד, את שרת התחבורה מירי רגב, את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואחרים. אולי גם ייצא לי פעם להדליק את המשואה בטקס יום העצמאות, ואייצג אנשים עם מוגבלויות בחברה הישראלית.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

אני אוהב את מדינת ישראל. אני מאחל לכל אחד במדינה הזאת לשמוח, לחייך ולהשיג את המטרות שהוא רוצה להגשים. אני מאחל גם שלא נחשוב על הפחד, אלא על העתיד הטוב שבאופק: תחזיקו את שתי הידיים חזק. תגידו בלב את הבקשה שלכם, ואני מבטיח שהמשאלה שלכם תתגשם במהרה. תמיד תסתכלו על הקשת בענן, וזה יעלה לכם חיוך נפלא.

שהקדוש ברוך הוא יעשה שלום ואחווה לכל אזרחי ישראל. אני מאחל מכל הלב בריאות ושתיגמר מגפת הקורונה.

בהמון אהבה, אוהד המיוחד ❤

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות