נושאים קשורים

לאהבה אין מגבלה: צפו בהצעת הנישואים המרגשת

במהלך ההכנות למירוץ "איתן", דור שירן, ספורטאי אוטיסט, הציע נישואים לבת זוגו טל הוף, גם היא עם מוגבלות. כמובן שהיא הסכימה: "אני מחכה כבר לחתונה"

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"

דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"

“בונוסים לבכירים יותנו בקליטת עובדים עם מוגבלות”

כך אמרה רשות החברות הממשלתיות במהלך דיון בוועדת הרווחה בהצעת החוק לשילוב עובדים עם מוגבלות בחברות אלה. ההצעה אושרה לקריאה שנייה ושלישית
הסתדרות 480-100

הכירו: כמה מותגים בינ”ל מהם תוכלו לרכוש בגדים נגישים

בכל שנה מפסידות יצרניות הביגוד כ-3 טריליון דולר בגלל אי הכללת אנשים עם מוגבלויות כקהל יעד. ריכזנו עבורכם שישה מותגים שדווקא כן פועלים לקידום אופנה נגישה
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותקורונה בבית בקהילה של אקים: "דייר שהיה חשש שנדבק לא היה בבידוד"

קורונה בבית בקהילה של אקים: “דייר שהיה חשש שנדבק לא היה בבידוד”

קרובה של דייר אחר: "עוד דיירת נדבקה, זה מחדל". אקים: "מדובר בדייר מאתגר, שיצא מהחדר המבודד ללא רשות"

טענות להתנהלות רשלנית מצד צוות בית בקהילה “עיר שמש” בתל אביב: לפי קרובת משפחה של אחד הדיירים במקום, דייר שנשלח לבדיקת קורונה בשל חשש שנדבק בנגיף, לא הופרד משאר הדיירים, והתוצאה היא שלפחות דיירת אחת נוספת נדבקה. אשת צוות העובדת במקום אישרה את מרבית דבריה.

בית בקהילה “עיר שמש”, המופעל על ידי אקים, משמש כמקום מגורים לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית. גם משה (שם בדוי), אדם כבן 60 עם מוגבלות שכלית התפתחותית, מתגורר במעון. אתי (שם בדוי), קרובת משפחתו של משה, באה לבקרו בשבוע שעבר במקום וגילתה לתדהמתה כי דייר שנחשד כחולה ונשלח לבדיקת קורונה ממשיך להסתובב ליד חבריו ללא הפרעה. “בדיעבד התברר שהוא חולה”, אומרת אתי ל”שווים”. “אבל בשלב ההוא הוא כבר היה אחרי בדיקת קורונה וחיכה לתוצאות. עד כמה שזה נשמע מופרך, כשאני הגעתי לבקר ראיתי אותו יושב עם דיירים אחרים בלי בידוד ובלי כלום”.

לדבריה, מדובר בשערורייה. “זה מחדל, ומישהו צריך לתת על זה את הדין”, היא אומרת. “לא הגיוני שהאנשים הכי יקרים לנו יימצאו בסכנה בגלל טעויות שעלולות להוביל לפגיעה בחיי אדם”. 

אתי מספרת כי אותו דייר שנדבק דיווח לצוות על כאב גרון לאורך כשבוע. לטענתה, בבית הוחלט לשלוח אותו לבדיקת קורונה, אולם אף אחד לא הקפיד על בידודו, כפי שדורשות הנחיות משרד הבריאות. לפי ההנחיות, אנשים שקיבלו הפניה לבדיקת קורונה צריכים לשהות בבידוד מרגע קבלת ההפניה, ולפחות עד שהם מקבלים את תוצאות הבדיקה.

בית בקהילה “עיר שמש” של אקים בתל אביב

“הוא אפילו הלך כהרגלו למרכז עבודה שיקומי באחיקם ברמת החייל והסתובב בין עשרות אנשים במפעל ללא מפריע”, אומרת אתי. “כנראה שאף אחד במרכז התעסוקה לא חשב ש-13 אנשים צריכים להתחלק לקפסולות כדי למנוע ניסיונות הדבקה. מה שמטריד הוא שמנהלים ידעו ולא דיווחו. אפילו המדריך של אותו חולה בבית לא ידע דבר על כך ואיפשר לו ולחבריו להיות יחד באותו חדר. יש כאן מחדל. הם הכניסו אותו לבידוד רק אחרי שהפך למאומת באופן רשמי ונהגו בניגוד להנחיות. בינתיים נדבקה עוד דיירת”.

אשת צוות ב”עיר שמש” שאיתה שוחחה אתי אישרה את טענותיה המרכזיות, ואף אמרה ש”פינו שני חולי קורונה נוספים, ויש חשש להתפרצות”. באקים לא מתייחסים לחשש להתפרצות במוסד המדובר, ובאתר משרד הבריאות לא מדווח כלל על חולי קורונה מאומתים במקום.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

מאקים ישראל נמסר בתגובה: “המדובר בבית בקהילה יפהפה בצפון תל אביב, שזה עתה סיימנו לשפץ שיפוץ יסודי, במטרה לאפשר לאנשים המתגוררים במקום איכות חיים ברמה הגבוהה ביותר. ביום שלישי האחרון, אדם שגר בבית זה התלונן כי אינו חש בטוב. ביום רביעי נשלח הדייר לבדיקות, וכאשר נמצא חיובי, יצא מהבית ונשלח לדירת מאומתים שאקים העמידה לטובת העניין.
“חשוב לציין כי מדובר באדם עם התנהגות מאתגרת קשה ביותר. כפי הנראה, במהלך הבידוד הצליח הדייר לצאת מחדרו (אנחנו לא נוהגים לנעול את חדרי הדיירים), ואחרי ויכוח והתערבות של מדריך, הוחזר לחדרו להמשך הבידוד. מדובר במקרה חריג ויוצא דופן.
“ברגע שנודע לצוות הבית שהדייר האמור נמצא חיובי לקורונה, הוכנס הבית לבידוד וכל הדיירים המתגוררים בו נבדקו כבר למחרת היום. לצערנו, נמצאה דיירת חיובית נוספת, והיא נכנסה מיד לדירת המאומתים. היתר נמצאים בבידוד.
“צוות אקים המסור התגייס בסוף השבוע במלוא המרץ על מנת לתת את הטיפול המיטבי לכל האנשים – המבודדים והחולים המאומתים, והם חשים בטוב. משפחות האנשים לא מפסיקות למסור תודתן על הטיפול המקצועי, האוהב והאכפתי”.

ממשרד הבריאות וממשרד הרווחה טרם נמסרה תגובה.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות