נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחינוך מיוחדגם בסגר השלישי: החינוך המיוחד ממשיך לפעול כרגיל

גם בסגר השלישי: החינוך המיוחד ממשיך לפעול כרגיל

כך החליטה הלילה הממשלה. ילדים משולבים ילמדו לפי מערכת הכיתה, או בבית הספר או מהבית, ויוכלו להיעזר במשלבות

הממשלה החליטה הלילה להטיל סגר נוסף, שלישי במספר מאז החלה מגיפת הקורונה, החל מיום ראשון הקרוב בחמש בערב.

במסגרת זו צפויים להיסגר בתי הספר מכיתות ה’ ועד י’, והתלמידים בשכבות אלה ייאלצו להסתפק בלימודים מרחוק. ילדי הגנים, כיתות א’-ד’ וכיתות י”א -י”ב ילמדו בין השעות 8:00-16:00.

לגבי החינוך המיוחד, הלימודים יימשכו במתכונת רגילה, כפי שהיה בסגרים הקודמים. המשמעות היא שילדים הלומדים בגנים ובבתי הספר של החינוך המיוחד, וכן ילדים הלומדים בכיתות התקשורת ובכיתות הקטנות האחרות בתוך בתי הספר הרגילים, ימשיכו ללמוד בנוהל הרגיל ובשעות הרגילות.

ההחלטה מתקבלת בהקלה גדולה אצל הורים לתלמידים בחינוך המיוחד הקלאסי. לעומת זאת, הורים לילדים משולבים הביעו חשש שהם ייוותרו ללא מענה. אז מה יקרה עם הילדים המשולבים בסגר הקרוב?

גם כאן הבשורות חיוביות. התלמידים המשולבים בגנים, בכיתות א’-ד’ ובכיתות י”א-י”ב ימשיכו ללמוד בצמוד למערכת הכיתתית שלהם, או במוסד הלימודי או מהבית. בשכבות ה’-י’ ילמדו המשולבים, כמו חבריהם, מרחוק. לגבי המשלבות, אלה שהגיעו לבתי התלמידים עד עכשיו, בכפוף לנהלי משרד החינוך ומרכז השלטון המקומי, יוכלו להמשיך ולעשות זאת גם בימי הסגר המתקרבים. משלבות שהגיעו לעבוד עם הילדים בבית הספר וללוות אותם בלימודים הכיתתיים דרך הזום, ימשיכו לעשות כך גם עכשיו.

שר החינוך יואב גלנט

“מנענו סגירה מוחלטת של מערכת החינוך בתקופת הסגר”, כתב לפני זמן קצר שר החינוך יואב גלנט בעמוד הפייסבוק שלו. “אני מודה לראש הממשלה ולשרי הממשלה שקיבלו את עמדתי ובחרו לשים את חינוך ילדי ישראל בראש סדר העדיפויות הלאומי – ואימצו את הצעתי להשאיר את גני הילדים וכיתות א׳-ד׳ ו-י”א-י”ב במוסדות החינוך. נמשיך לפעול כדי שגם תלמידי כיתות ה׳-י׳ יקבלו מענה מלא ללמידה מרחוק בתקופת הסגר.

“נמשיך להיאבק למען התלמידים”, הוסיף גלנט, “למען הוריהם, למען צוותי החינוך וההוראה – ותוך שמירה על בריאותם. החינוך הוא הביטחון הלאומי של כולנו”.

נזכיר כי לפי הנוהל שהוציאו משרד החינוך ומרכז השלטון המקומי ערב פתיחת שנת הלימודים, כאשר חבריהם לכיתה לומדים מרחוק, זכאים תלמידים משולבים להגעת משלבת לביתם בכפוף לתנאים הבאים: המשלבת נתנה את הסכמתה לכך; הורי התלמיד יעדכנו את הגננת או המחנכת כי הם מעוניינים בכך; הגננת והמחנכת יוודאו כי מתקיימים התנאים הבריאותיים והבטיחותיים לאפשר את הסיוע מהבית; המחנכת או הגננת יתאמו עם ההורים את מועדי ההגעה של המשלבת, בהתאם לשעות העבודה המאושרות של המשלבת; המפגשים יתקיימו רק במסגרת שעות הלימודים הרגילות של הכיתה; ובכל מפגש בבית תהיה נוכחות של בן משפחה בוגר מעל גיל 18.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

מבחינת התנאים הבריאותיים, המפגש יתקיים בתנאי שהמשלבת, התלמיד והוריו אינם נדרשים לבידוד לפי הנחיות משרד הבריאות, שאין להם חום הגבוה מ-38 מעלות, וכן שאין להם תסמינים הקשורים לקורונה. על אחד ההורים למלא טופס הצהרה המאשרר את כל התנאים המדוברים. אם יש שינוי במצב הבריאותי של המשלבת או כל אחד מהנוכחים בבית, יש להפסיק את המפגש באופן מיידי.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות