נושאים קשורים

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי הועברו מוקדם לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים
הסתדרות 480-100

ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותדיירת עם מוגבלות שכלית התלוננה: מטפל במעון תקף אותי מינית

דיירת עם מוגבלות שכלית התלוננה: מטפל במעון תקף אותי מינית

בעקבות התלונה המטפל התפטר. אחיה מאשים: "במעון ידעו, וכנראה שתקו". משרד הרווחה: "הנושא בחקירת משטרה"

אישה בת 41 המתגוררת במעון לנכים בירושלים התלוננה בשבוע שעבר כי מטפל במקום תקף אותה מינית. אחיה הגיש תלונה במשטרת ירושלים, והאירוע נמצא בחקירה.

האישה, שמתמודדת עם שיתוק מוחין ומוגבלות שכלית, סיפרה במשך חודש ימים לבני משפחתה על מערכת יחסים שפיתחה במעון. לדברי אחיה, הם חשבו לתומם שמדובר באחד מהדיירים, אך משהתברר להם כי מדובר בכלל באחד מהמטפלים, חשכו עיניהם.

“אני עוד פירגנתי לה על כך”, מספר האח לאתר “שווים”. “אני מכיר את הדיירים במעון, וכל הזמן אני שומע שמות, אבל אז היא סיפרה לי שיש לו משמרת ושהיא מאוד מתרגשת, אז נפל לי האסימון שהיא מדברת על עובד המעון שביצע בה את זממו”.

ברגע שנודע לו כי מדובר בעובד, דיווח האח על המקרה ישירות להנהלת המעון ולעובדת הסוציאלית, כולל כל הפרטים “המזוויעים” ששמע לטענתו מאחותו. “הוא תקף אותה, הכניס לה ידיים ונגע באיברי מינה”, הוא אומר. “היה קשה לשמוע את מה שקרה לה”.

למחרת הדיווח הגיש העובד את התפטרותו. תלונה למשטרה לא הוגשה על ידי המעון עצמו, מכיוון שבמשטרה טענו כי בן משפחה צריך להגיש אותה.   

צילום אילוסטרציה: ביגסטוק

“נראה כי במעון עצמו רצו לסגור את הסיפור הזה בשקט” טוען האח, “לא איתי. אני חושב לעצמי שאם אחותי עברה את זה, לכו תדעו עוד כמה בנות עברו תקיפה מינית במעון. חצי מהן הרי לא יכולות לדבר בכלל”.

במיוחד רותח האח על העובד הסוציאלי של המעון. לטענתו, במהלך התכתבות בווטסאפ הוא האשים אותו כי הוא מכניס לאחותו סרטים ומורה לה להעליל עלילת דם על המטפל ”התמים”. “זה הדהים אותי המשפט הזה”, אומר האח, “הוא האשים אותי שעד ש’חירבנתי לה את המוח’ היא לא טענה שהותקפה מינית. איך היא תטען? היא בהלם. היא כתבה לעובד הסוציאלי שביקש שהמטפל ייכנס למעון אבל לא יטפל בה, אתה בסדר? הוא כמעט אנס אותי. יש לנו את כל התכתובות. היא אפילו ביקשה ממנו שלא יפתחו למטפל את דלת המעון, והוא עוד ניסה לשכנע אותה שהכל בסדר, כי היא הרי רצתה לנסוע איתו ביחד לבית מלון. הם ידעו על המתרחש, וככל הנראה שתקו”.

מעון הנכים המדובר בירושלים הוא מסגרת שיקומית, אשר מהווה סידור חוץ ביתי לדיירים מעל גיל 21 ומספקת להם מענה טיפולי ושיקומי.  דיירי המעון הם בעלי נכות מסוג עצב ושריר עם עצמאות תפקודית מוגבלת, שאינם יכולים להשתלב בדיור בקהילה, ועל כן זקוקים למסגרת מכילה וארוכת טווח. המעון פועל תחת פיקוח של משרד הרווחה.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

ממשרד העבודה והרווחה מוסר בתגובה:  “אנו רואים בחומרה כל מקרה של פגיעה בדיירי המעונות שתחת פיקוח המשרד. מיד עם היוודע דבר התלונה הנחה המשרד את המסגרת להגיש תלונה במשטרה. בהנחיית המשטרה, התלונה הוגשה על ידי בני משפחתה. המקרה מפוקח מקרוב על ידי עו”ס הגנה על חוסים ובכירים במשרד הרווחה. נציגי המשרד עומדים בקשר עם המשפחה ומעדכנים אותם על התקדמות הטיפול. המשרד ימשיך ללוות את הדיירת ומשפחתה על מנת להבטיח את שלומה”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות