נושאים קשורים

הורים נגד גן התקשורת: “הצוות לא מדווח לנו על אלימות”

מספר הורים פנו ל"שווים" עם טענות קשות נגד צוות הגן בראשל"צ. בין השאר נטען כי ילדים חוזרים עם סימני נשיכה בלי שהצוות מדווח להורים, וכי המקום סובל מהיגיינה נמוכה. הנהלת הגן בתגובה: "חידדנו את נוהלי הדיווח"

yes ופלאפון מרחיבות את השירות לחירשים ולכבדי שמיעה

השירות יינתן באמצעות אפליקציית Sign Now המחברת בין החברות ללקוחות באמצעות מתורגמן לשפת סימנים בשיחת וידיאו. "מחויבים להנגשת השירות לכל האוכלוסיות"

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות



“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויות"בסך הכל רציתי לנסוע באאודי של רה"מ, והחיים שלי התהפכו"

“בסך הכל רציתי לנסוע באאודי של רה”מ, והחיים שלי התהפכו”

פגישה מקרית עם נתניהו הובילה את דניאל דפור לשירות בצה"ל, ועכשיו הוא חולם להיות הקצין העיוור הראשון

שם זה התחיל: ראש הממשלה ודניאל דפור באאודי המפורסמת

אחרי פגישה מקרית עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, גיוס לצה”ל והרצאות רבות על חייו, דניאל דפור (21) מסמן את החלום הבא שלו: להיות הקצין העיוור הראשון בצה”ל. בצבא אומרים שכבר היו עד היום קצינים שהתעוורו במהלך השירות, אבל עדיין לא מישהו שהגיע כעיוור לצה”ל.

מגיל קטן מאוד החלום של דפור, תושב תל אביב, היה לשרת בצבא. אך מחלת הפגים ROP –  פיברופלזיה של אחורי העדשה – חזרה אצלו בגיל הבגרות, גרמה לו לעיוורון ומנעה ממנו להתגייס. בגיל 15, לאחר שבעה ניתוחים בעיניים, הוא התעוור לחלוטין.

התוצאה האוטומטית הייתה פטור משירות, מה שפגע בו מאוד. אך דפור לא ויתר והתנדב לצבא דרך תוכנית ”גדולים במדים”. לפני חצי שנה התגייס רשמית לצה”ל וקיבל את החוגר המיוחל. “התרגשתי מאוד שזה סוף סוף קרה”, הוא אומר ל”שווים”, “מתברר שהעבודה הקשה משתלמת”. כרגע הוא משרת כמחסנאי בפיקוד העורף, וגם מרצה על סיפורו בצה”ל, בארץ בכלל ובחו”ל.   

תוכנית “גדולים במדים” נוסדה לפני כעשור על ידי עמותת “יד לילד המיוחד”, במטרה לשלב בצה”ל נערים עם מוגבלויות, ובכך להביא לשילובם בחברה הישראלית. היעד הוא לשלב אותם בסופו של דבר בתעסוקה אזרחית, על מנת שיוכלו לחיות חיים עצמאיים ככל האפשר. התוכנית זכתה ב”אות הנשיא למתנדב” לשנת 2017 על “עשייה ברוכה בקרב צעירים עם מוגבלויות בישראל”.

דניאל עם המפקד הישיר שלו רן ממן

במסגרת התוכנית מקבלים הנערים הזדמנות שוויונית להתנסות בעבודה יצרנית, יחד עם אנשים ללא מוגבלות, כאשר הכל נעשה במסגרת הצבא, המהווה עבורם בית מוגן. “אף אחד במשפחה לא העלה את הגיוס לצה”ל על דעתו בכלל”, משתף דפור. “האמת, היום אני כאן בזכות ראש הממשלה בנימין נתניהו”.

איך ראש הממשלה קשור לעניין?

דפור: “נפגשתי איתו לפני שלוש שנים במסגרת פרויקט 50 שנה לאיחוד ירושלים בבית חינוך לעיוורים בעיר. שאלו אותי מה אני רוצה לאחל לירושלים. כל אחד כתב משהו, אני כתבתי לראש הממשלה מכתב שבתור חובב מכוניות מושבע אני רוצה לנסוע ברכב השרד שלו מסוג אאודי, וזה התגשם. במפגש איתו באוטו סיפרתי לו על כך שאני רוצה להתגייס לצה”ל, ושאין לי חברים בגלל קשיים חברתיים שיש לי. הוא ישר פנה למי שצריך וקיבלו אותי בתור מתנדב, והיום החיים שלי התהפכו ב-180 מעלות”.

לשאלה מדוע דווקא כתב לראש הממשלה ולא למשל לנשיא המדינה או לכל חבר כנסת או פוליטיקאי אחר, השיב: “יש לראש הממשלה נתניהו רכב יותר שווה מהשאר. התרגשתי מאוד מהמפגש וחיבקתי אותו. לפני ארבעה חודשים סגרתי איתו מעגל, כאשר הוא הגיע לביקור בפיקוד העורף. הוא נתן לי טפיחה על השכם, בגלל מגבלות הקורונה, והראיתי לו את תעודת החוגר שלי. הוא היה גאה בי מאוד”.

דניאל מצדיע לראש הממשלה בביקור בפיקוד העורף

נותן הרצאות בכל העולם

לדפור, כאמור, יש חלום נוסף להגשים, והוא להיות הקצין העיוור הראשון בצה”ל. מפקדו האישי רן ממן, סגן מפקד מרכז הלוגיסטיקה בפיקוד העורף ברמלה, נשוי פלוס אחד, אומר שיעשה הכל כדי שהחלום הזה יתגשם. “יש לי חיבור מאוד מיוחד עם דפור”, ההוא מספר. “דפור הוא אחד מאיתנו, הוא משתלב נפלא ומכיר כאן את כולם. הוא אחראי על המון תחומים, ואני נותן לו יד חופשית, ומלוא האחריות עליו. התחברתי אליו מהרגע הראשון שהוא הגיע לכאן. מתוך 25 מתנדבים במהלך השנים, 15 כבר גייסתי עם חוגר, ואני אמשיך לעשות כך כי הם חלק חשוב מאוד מכלל המערך הצה”לי”.

ממן מפרגן לדפור גם על ההרצאות שלו. “דניאל הוא מרצה ברמה מאוד גבוהה. בכל פעם שיש כנס כזה או אחר הוא מקבל מאיתנו את הבמה, והנוכחים משתתקים נוכח עוצמתו. הוא מייצג את צה”ל בכל העולם, וזה כבוד גדול עבורנו להיות חלק מחייו. בעזרת השם, בקרוב נעלה את הנתונים שלו, ואין לי ספק שנצליח לשלב אותו כדי שיגשים את חלומו להיות קצין, כי חלומות מתגשמים”.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

המפקד התייחס גם לנושא שילוב אנשים בצה”ל בכלל. “יש פתיחות רבה יותר לכך, בייחוד בשנים האחרונות”, הוא אומר, “זה חשוב כאן לכולם, ורואים את זה בכל אספקט. היום בכל צה”ל יש מתנדבים עם מוגבלות וחיילים לכל דבר עם תעודת חוגר. בפיקוד העורף לבדו יש קבוצה גדולה מאוד של אנשים עם מוגבלות שמתפקדים בחיל, וזה מקסים. בחיי, יש יחידות שאם הם לא נמצאים בהן, המערך לא מתפקד, ואני לא מגזים. זה סיפוק אדיר עבורי. יכול להיות לי ולאנשיי היום הכי לחוץ שיש, עם מלא משימות ועבודה, אך ברגע שאני רואה את דפור הכל משתחרר והחיוכים משתחררים אצל כולם”.

ואיך דפור מגיב לכל המחמאות האלה? “צה”ל הוא הצבא היחידי בעולם שעושה את זה”, הוא אומר, “יש כאן מלאכים, לא מפקדים”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות