נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיבריאותיפה בן דוד: "לסגור את כל מערכת החינוך, כולל החינוך המיוחד"

יפה בן דוד: “לסגור את כל מערכת החינוך, כולל החינוך המיוחד”

כך כתבה מזכ"לית הסתדרות המורים לרה"מ. במשרד החינוך סבורים שיש להשאיר חלקים ממערכת החינוך פתוחים

ממש אוטוטו תתכנס הממשלה לדיון בדרישת משרד הבריאות להטיל סגר מלא על המשק, כולל סגירה מלאה של מערכת החינוך, וזאת בעקבות התחלואה הגבוהה בקורונה בכלל ובמערכת החינוך בפרט. לקראת הדיון פנתה מזכ”לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החינוך יואב גלנט ושר הבריאות יולי אדלשטיין, ובו דרשה סגירה הרמטית של כל מוסדות החינוך לאלתר, כולל החינוך המיוחד.

“הובא לידיעתי כי בכוונתכם להודיע על סגירה חלקית של מוסדות החינוך, תוך התעלמות בוטה מהמצב השורר בכל מערכות החינוך בימים האחרונים”, כתבה בן דוד במכתב. “כבר כעת יש מאות גני ילדים וכיתות בבתי הספר שנסגרו, כבר למעלה ממאה אלף תלמידים ועובדי הוראה בבידוד, ועוד אלפי חולים מאומתים”.

עוד כתבה בן דוד שמדי שעה מתקבל דיווח על סגירה נוספת של גן או בית ספר. “במצב כזה”, הוסיפה, “לא ניתן להפעיל מערכת באופן מינימלי. למנהלי בתי הספר אין דרך להמציא כוח אדם ברגע אחד, וכל מורה שנכנסת לבידוד מייצרת חוסר משמעותי. אותו הדבר גם בגנים. אי אפשר לנהל מוסדות חינוך באופן כזה שפוגע בכולם”.

לטענתה, היא מקבלת אלפי פניות ממורים וגננות בכל המוסדות שחוששים להגיע ללמד, שכועסים על יחס המדינה אליהם, וחשים זלזול בחייהם ובחיי קרוביהם. למרות פנייתה החוזרת ונשנית בשבועות האחרונים לחסן את עובדי ההוראה בעדיפות גבוהה, דבר זה טרם קרה. “אני קוראת לכולם להתעשת ולהודיע על מבצע חיסונים ארצי מיידי לכל עובדי ההוראה החפצים להתחסן”, כתבה לראש הממשלה ולשרים.

דורשת סגירה הרמטית. מזכ”לית הסתדרות המורים יפה בן דוד

במקביל, פנתה בן דוד לעובדי ההוראה ועידכנה אותם בדרישתה לסגור את המערכת לחלוטין. “לאור המצב במערכת החינוך פניתי לשרים בממשלה ולראש הממשלה בדרישה לסגור את כל מערכת החינוך ללא החרגות, כולל החינוך המיוחד”, כתבה להם. “הקורונה לא מדלגת על מוסדות החינוך המיוחד, ולכן אני מקווה שדרישתי תיפול על אוזניים קשובות ושכל ישר”.

יש לציין כי זו לא הפעם הראשונה בשנה האחרונה שבה בן דוד דורשת לסגור את החינוך המיוחד. גם בסגר הקודם הציבה דרישה דומה, אולם שר החינוך יואב גלנט לא נענה והתעקש להשאיר את מוסדות החינוך המיוחד פתוחים.

רוצה להשאיר חלקים ממערכת החינוך פתוחים. שר החינוך יואב גלנט

גם עתה עומדים במשרד החינוך על דעתם שאין לסגור את מערכת החינוך כולה, ובייחוד לא את החינוך המיוחד, אך נראה כי בעקבות הלחץ הגדול שמופעל על ראש הממשלה, הוא ייעתר לסגירת מערכת החינוך. מנגד, לא מעט הורים מפעילים לחץ על שרי החינוך והבריאות להשאיר את החינוך המיוחד מחוץ לתנאי הסגר הנוכחיים, עקב הפגיעה המשמעותית בתלמידים ובמשפחות. כרגע, לפחות, לא ברור עדיין מה יעלה בגורל החינוך המיוחד בסגר המתקרב.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות