נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותמורים בחינוך המיוחד זועמים; יפה בן דוד רומזת לשביתה מיום שלישי הבא

מורים בחינוך המיוחד זועמים; יפה בן דוד רומזת לשביתה מיום שלישי הבא

ביום ג' יחלפו שבועיים מסכסוך העבודה שהוכרז. כעס אצל המורים: "יש לנו מערכת חיסון מיוחדת? זו הפקרות על חשבון בריאותנו"

“אטימות וכפיות טובה כלפי מורי החינוך המיוחד”. יפה בן דוד

החלטת הממשלה אמש (שלישי) להחריג את החינוך המיוחד מהסגר הקרוב, שיחל בחמישי בחצות, בשונה משאר מערכת החינוך, שתישאר סגורה, עוררה זעם גדול ותחושת עלבון אצל חלק מצוותי החינוך המיוחד בבתי הספר והגנים בישראל.

במכתב ששלחה הבוקר מזכ”לית הסתדרות המורים יפה בן דוד לצוותי ההוראה בחינוך המיוחד, היא תקפה בחריפות את הממשלה. “לצערי הרב, המדינה החליטה כי מוסדות החינוך המיוחד יוחרגו ויפעלו כרגיל בסגר שיחל ביום חמישי בחצות”, כתבה בן דוד. “זאת למרות כל ניסיונותינו למנוע את ההחרגה בחינוך המיוחד: פנייה לראש הממשלה, לשר החינוך, לשר הבריאות, למנכ”ל משרד הבריאות, לחברי קבינט הקורונה ולכל חברי ועדת החינוך. אולם לצערנו משרד החינוך מתעקש גם להחריג את החינוך המיוחד, וגם לא לייצר דיפרנציאציה בין מצבים קלים לקשים – כך שעשרות אלפי עובדי הוראה ימשיכו לסכן את בריאותם מדי יום”.

בן דוד תקפה גם את התעלמות הממשלה מדרישתה להעניק עדיפות במתן חיסוני הקורונה לצוותי ההוראה, ובפרט בחינוך המיוחד. “שוב הראתה המדינה אטימות וכפיות טובה אליכם, חוד החנית של מערכת החינוך בישראל”, המשיכה בן דוד .”החרגה זו של החינוך המיוחד חסרת אחריות, כאשר מדובר על חינוך שבו המגע הפיזי עם התלמידים הרבה יותר קרוב והדוק. וכאילו להוסיף חטא על פשע, המדינה מסרבת לדרישותינו החוזרות ונשנות לתעדף את חיסון עובדי ההוראה בכלל ואת עובדי ההוראה בחינוך המיוחד בפרט. היא גם לא טרחה למצוא פתרונות לילדיכם שיישארו בבית בסגר, בעודכם הוחרגתם לצאת לעבודה”.

בהמשך המכתב מבהירה המזכ”לית כי כל איש הוראה בחינוך המיוחד שיחליט לא להגיע במהלך הסגר למקום העבודה בשל החשש לבריאותו ולבריאות קרוביו, יגובה על ידי הארגון ויזכה להבנה מלאה: “הסתדרות המורים ואני בראשה לא נחסוך במשאבים ובמאמצים כדי להגן עליכן ועליכם, ולגבות אתכם בכל החלטה שתבחרו, מול כל גורם”.

במשפט הסיום מבקשת בן דוד מהמורים לשמור על בריאותם ולהחזיק מעמד עד ה-12 בינואר (יום שלישי הבא) – ולא מפרטת יותר מזה. למה דווקא ה-12 בינואר? כי אז יחלפו בדיוק 15 ימים מאז הכריזה על סכסוך עבודה (ב-27 בדצמבר), ומתאריך זה היא תוכל להשבית את המערכת לפי החוק, כולל החינוך המיוחד. וכך זה נשמע במילותיה: “עד יום שלישי, 12.1.21, אני מאוד מבקשת מכם: אנא, אל תסכנו את בריאותכם! אני קוראת לכל אחת ואחד מכם, שמרו על עצמכם ועל בני משפחותיכם”.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

המורים זועמים: “יש לנו מערכת חיסון מיוחדת?”

צריך לומר שהכעס על ההחרגה של החינוך המיוחד משותף לגננות ולמורים רבים. דף הפייסבוק האישי של בן דוד התמלא אמש בתגובות זועמות ובהתקפות נגד החלטת הממשלה. “שכחת את החינוך המיוחד”, כתבה מורה בשם ליעד ביטון למזכ”לית. “מכתב לא מספיק, תעשו צעדים, תגנו עלינו. אם כל המדינה בסגר, איך אותנו מביאים לכיתה עם תלמידים שמי יודע למה נחשפו ומגיעים בהסעות מפוצצות. יש לנו יש מערכת חיסון מיוחדת? ברור שהילדים עלולים להיפגע מהסגר, אך בריאותם ובריאותנו קודמת לכל”.

“מפקירים את צוותי החינוך המיוחד”, כתבה מישהי בשם שירלי לוין. “מורים, מטפלות, סייעות, הדם שלנו פחות חשוב מכל אחד אחר. כנראה שאין לנו גב מספיק חזק. נמאס לי מהחשש ומהפחד להתקרב לילדים. יושבים בכיתה לפעמים מעל לחמישה אנשי צוות, זו הפקרות על חשבון בריאותנו. מחכים שיקרה אסון?”

מורה בשם אסנת צמר כתבה: “אם הייתה מלחמה והיו נופלים טילים, גם אז היו שולחים את החינוך המיוחד ללמוד מחוץ למקלטים? הרי מדובר בסכנת חיים, מגיפה שמשתוללת. ביבי בעצמו אמר שזו ההתפרצות החמורה ביותר שהייתה בישראל. אז מה? לנו לא מגיע לחיות? הבריאות שלנו לא חשובה? איפה מי שיגן עלינו? לגבות את התשלום החודשי יודעים טוב מאוד, אבל כשצריך להגן על הצוותים שעובדים ברצף כבר מאפריל, זה לא”.

עד שתתאפשר השבתה מאורגנת של המערכת בשלישי הבא, מתארגנת בין צוותי ההוראה מחאה סודית, בניסיון להשבית את החינוך המיוחד כבר בשישי הקרוב. לקבוצת המחאה בפייסבוק קוראים “מוחרגים משמיעים את קולם”. מורה אחת כתבה בדף: “הגיע הזמן. אני נכנסת לבידוד מספר 3, שמתאחד עם בידוד מספר 2, ואני אמורה לסיים בידוד ופשוט לצאת ולהמשיך להיחשף לילדים בלי מסיכה לפני שקיבלתי חיסון? חוסר אונים נוראי ומכעיס”.

“כל הכבוד, הגיע הזמן שנצביע ברגליים”, כתבה מורה אחרת. “לא ייתכן שבריאותנו הפקר! לא ייתכן שאנחנו נאלצים להגיע לעבודה בעוד אין מסגרות לילדים הפרטיים שלנו! לא ייתכן שנעמוד במצב בלתי אפשרי מול המנהלים שלנו שוב ושוב, כי אין לנו סידור לילדים שלנו! פשוט לא הגיוני”.

“כנראה שהמורים חסינים לקורונה, אחרת אין לנו הסבר הגיוני איך פעם אחר פעם אנחנו נשארים מוחרגים”, אומרת ל”שווים” מורה ממרכז הארץ. “זו החלטה ביזיונית ומרגיזה שרק מראה כמה המורים לא מעניינים את משרד החינוך. אין ספק שילדי החינוך המיוחד צריכים שגרה וסדר יום, אבל לא בכל מחיר. ילדים בחינוך המיוחד צריכים קרבה, חיבוק, ואי אפשר להימנע ממגע. בינינו, הם גם לא שמים מסיכות כי זה לא נוח להם ולכולם יש פטור מכך. מורות החינוך המיוחד הן חלק ממשרד החינוך, וגם אנחנו בסכנה לחלות, להידבק ולהדביק.

“איפה נשמע דבר כזה שאסירים או פרוטקציונרים כאלה ואחרים מתחסנים לפני המורים?” היא שואלת בכעס. “רוצח, אנס, יתחסן לפניי? נמאס לי להיכנס מתחת לאלונקה. בושה, פרצופה של מדינה”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות