נושאים קשורים

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי הועברו מוקדם לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים
הסתדרות 480-100

ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
ראשיחדשותזוהי מתכונת הלימודים בחינוך המיוחד במהלך הסגר הקרוב

זוהי מתכונת הלימודים בחינוך המיוחד במהלך הסגר הקרוב

תלמידי החינוך המיוחד ילמדו 5 ימים בשבוע עד השעה 14:00. הסיבה לקיצור הלימודים: להקל על צוותי ההוראה

על רקע החלטת הממשלה להחריג את הלימודים במוסדות החינוך המיוחד, הודיע היום (ה’) שר החינוך יואב גלנט כי הלימודים בגנים וובתי הספר של החינוך המיוחד יתקיימו במשך 5 ימים בשבוע, כל יום עד לשעה 14:00.

“המשך הלימודים הוא צו חינוכי ומוסרי שמבטיח את רצף המענים החינוכיים, הרגשיים והטיפוליים הנדרשים לתלמידים עם הצרכים המיוחדים”, אמר השר גלנט. לצד זאת, החליט השר כי מסגרת יום הלימודים תקוצר כדי להקל את העומס המוטל על ציבור עובדי ההוראה של החינוך המיוחד, “שעובד ללא לאות מעת שפרץ נגיף הקורונה”.

כיתות החינוך המיוחד הפועלות בתוך בתי הספר הרגילים יעבדו באותה מתכונת – 5 ימים בשבוע עד השעה 14:00. גם ההתאמות שניתנו לילדים המשולבים בסגרים הקודמים נמשכות באותו אופן. כלומר, ילד שקיבל סיוע של משלבת שהגיעה אליו הביתה כדי לעזור לו בלמידה מרחוק, ימשיך לקבל את אותו סיוע. הדבר מותנה, כפי שהיה בסגרים הקודמים, בהסכמה של המשלבת ובאישור של הרשות המקומית המעסיקה אותה.

במשרד החינוך מציינים כי הלימודים בחינוך המיוחד יתקיימו בכפוף לנהלים של שמירה הדוקה על כללי הבריאות. בעניין זה הוסיפו במשרד כי ניתוח הנתונים של מערכת החינוך על ידי מיטב המומחים והאנליסטים מוכיח כי היא דווקא מרסנת הדבקה, שכן כ-85% מנתוני התחלואה התרחשו מחוץ למערכת החינוך. “כן הוכח לאורך זמן כי שיעורי התחלואה בקרב תלמידים שאינם שוהים במוסדות החינוך גבוהים מאלו של התלמידים הלומדים באותה עת”.

שר החינוך יואב גלנט

יצוין כי החלטת הממשלה החריגה במהלך הסגר גם את הלימודים של ילדים ונוער בסיכון, וכן את הפנימיות. הלימודים בגנים ובכיתות א’ עד י”ב יעברו למתכונת מלאה של למידה מרחוק, כאשר עובדי ההוראה ימשיכו לתת לתלמידים את המענים הלימודיים והרגשיים הנדרשים להם.

“מעת שפרץ הנגיף עובדי ההוראה עובדים מסביב לשעון, במסירות ותוך מחויבות עמוקה לתלמידי ישראל”, נמסר מדוברות משרד החינוך. “הם ראויים לכל הערכה והוקרה והם ראויים לשכר מלא על עמלם החינוכי”.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

*** תוספת: היום הודיע משרד החינוך יצויין כי כדי להבטיח את רצף הלימודים והמענים לתלמידים במסגרות החינוך המיוחד, המשרד והשלטון המקומי יפתחו יחד מרכזי יום לילדי עובדי ההוראה בחינוך המיוחד בגילאי 12-3. המרכזים יפעלו במבני בתי ספר של החינוך המיוחד, כפי שייקבע בהודעת הרשות המקומית, או במבנה אחר שיוקצה על ידי הרשות. הם יפעלו בימים א’-ה’ בין השעות 07:30-14:30. לצד זה יפעלו ברשויות מרכזי יום גם לילדי הצוותים הרפואיים, גם כן בימים א’-ה’.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות