נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותהשבוע בתערוכת CES: פרס ההמצאה הטובה ביותר לאורקם מירושלים

השבוע בתערוכת CES: פרס ההמצאה הטובה ביותר לאורקם מירושלים

הפרס, בתחום הנגישות, יינתן לחברה עבור הקורא האופטי OrCamRead, המסייע לאנשים לקויי ראייה בקריאה

מאת שרון ליפקין

OrCamRead, הקורא האופטי של אורקם

כבוד גדול לחברת אורקם הישראלית: במסגרת תערוכת הטכנולוגיה הגדולה בעולם – 2021 CES – שתתקיים השבוע, תקבל החברה את פרס ההמצאה הטובה ביותר בקטגוריית נגישות, עבור הקורא האופטי שלה OrCamRead, המסייע לאנשים לקויי ראייה, אבל לא רק, בקריאה.

אורקם הירושלמית, שנוסדה על ידי מייסדי מובילאיי פרופ’ אמנון שעשוע וזיו אבירם, ידועה כחברה המשנה את חוקי המשחק בכל הנוגע לעזרים ללקויי ראייה וכבדי שמיעה. לפני כחודש היא הוכרזה כזוכה בפרס ההמצאה הטובה ביותר בקטגוריית הנגישות על ידי איגוד הטכנולוגיה לצרכנות (CTA), וכאמור השבוע יינתן לה הפרס במהלך התערוכה.

CES היא התערוכה הגדולה בעולם בתחום הטכנולוגיה, וגם החברות המצליחות ביותר בגלובוס מקפידות ליטול בה חלק. תוכנית פרסי החדשנות של CES שמה דגש על עיצוב מחוץ לקופסה/ יוצא מן הכלל, והנדסה הקשורה למוצרי טכנולוגיה צרכנית בנוגע ל-28 קטגוריות של מוצרים.

הקורא האופטי OrCamRead הוא אחד מ-19 מוצרים ייחודיים שזכו לתיוג המכובד “הטוב ביותר בחדשנות”. בעולם הטכנולוגיה המסייעת הוא שחקן חדש, ומטרתו היא להעניק תמיכה לאנשים עם אתגרים בקריאה, למשל דיסלקציה, אובדן ראייה קל עד בינוני, עייפות קריאה, וגם לאנשים שקוראים כמויות גדולות של חומר.

מדובר למעשה באביזר עזר ידני שניתן בקלות לאחוז אותו, שיודע להקריא בקול רם עמודים שלמים או מסכים מלאים בטקסט, המופיעים על כל משטח מודפס או דיגיטלי, כולל עיתונים, ספרים, תוויות של מוצרים, מחשבים וסמארטפונים. כל זה נעשה באופן לא מקוון וללא כל צורך ברשת האינטרנט, תוך יצירת קובץ שמע באופן מיידי והקפדה על צנעת הנתונים. הטכנולוגיה הייחודית מאפשרת להשמיע את הטקסט בתוך שניות ספורות, וגם לסמן בדיוק מהיכן רוצים להתחיל לקרוא.

ייסד את מובילאיי, ייסד את אורקם. פרופ’ אמנון שעשוע

“הקורא של אורקם מייצג בעצם את ההמשך של המשימה שלנו לאפשר עצמאות רבה יותר בחיי היום יום עבור אלו עם מגוון אתגרי נגישות, אשר נגרמו על ידי הפרעות של עיבוד שפה, ליקוי ראייה ואובדן שמיעה”, אמר פרופ’ אמנון שעשוע, מייסד ומנכ”ל משותף של אורקם. שעשוע הוסיף כי בחברה מאמינים בבינה מלאכותית כמלווה ומעצימה את המשתמשים במוצרים שלהם לגשת לחיים ולעולם הסובב אותם בצורה יעילה, אשר תגרום להם לשיפור באיכות החיים.

“אורקם השקיעה מעל לעשור של מחקר ופיתוח, חלוציות ומאמצים על מנת להביא לייצורו של הממיר טקסט לדיבור המתקדם והרב תכליתי ביותר עבור יצירת פלטפורמה טכנולוגית מסייעת”, סיפר שעשוע. “החידוש פורץ הדרך הזה ממנף מאוד צורת הראייה שלנו את הטכנולוגיה ואת המכניקה הקשורה בה. וכל זה התחיל לראשונה במכשיר OrCam MyEye עטור הפרסים העולמי לאנשים עיוורים או לקויי ראייה”.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

 אורקם טכנולוגיות נוסדה בשנת 2010 על ידי אותו צוות שייסד את מובילאיי, יצרנית מערכות סיוע מתקדמות לנהיגה ולנהיגה אוטומטית. מובילאיי נרכשה בשנת 2017 על ידי אינטל בסכום של 15 מיליארד דולר.

אורקם מנצלת את כוח הראייה המלאכותית באמצעות שימוש בטכנולוגיה לבישה. מטה החברה ממוקם בירושלים, עם שלוחות בניו יורק, טורונטו ולונדון. החברה מציינת בימים אלה עשר שנים להיווסדה.

החברה ידועה בעיקר בזכות ההמצאה MyEye 2.0 שלה, אביזר לביש אשר מתקשר מידע ויזואלי באמצעות מצלמה חכמה קטנה ואינטואיטיבית המותקנת על משקפי המשתמש. MY EYE סורקת ומתרגמת לדיבור כל טקסט מודפס על כל משטח דרך רמקול זעיר הממוקם באוזן המשתמש ויכול לזהות אפילו מטבעות לשון.

בשנת 2019 המגזין TIME בחר ב-MyEye 2.0 כאחת מתוך 100 ההמצאות הכי טובות באותה שנה.  יותר מוקדם השנה חתמה אורקם על חוזה עם כוכב הכדורגל ליאונל מסי, בתור שגריר עולמי של החברה למשך שלוש שנים. אורקם הכריזה כי “השיקה את שיתוף הפעולה עם אגדת הכדורגל על מנת להגביר את המודעות הציבורית לאתגרים העומדים בפני קהילת העיוורים ובעלי ליקויי הראייה בכל רחבי העולם”.

במסגרת שיתוף הפעולה עם מסי, החברה מתכננת לארגן מפגשי פנים אל פנים בין מסי לבין אנשים לקויי ראייה אשר ייבחרו מראש על ידי החברה ויקבלו את ההזדמנות לחוות בעצמם איך פועלים מכשירי אורקם בעת פגישתם עם אגדת הכדורגל.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות