נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותהסתדרות המורים מודיעה עכשיו: לא תהיה שביתה מחר

הסתדרות המורים מודיעה עכשיו: לא תהיה שביתה מחר

יותר מוקדם אמרה יפה בן דוד שהיא לא חוזרת בה מאיום השביתה. בכל מקרה, מורה שלא חוסן ולא יגיע מחר לעבודה - יגובה

  • עדכון: היפוך כיוון – אחרי שיותר מוקדם מזכ”לית הסתדרות המורים יפה בן דוד הודיעה כי היא לא מסירה את איום השביתה מחר, הגיעה לפני כמה דקות הודעה מהסתדרות המורים כי לא תהיה שביתה.

“בעקבות ההכרזה על סכסוך העבודה בחינוך המיוחד, משרד הבריאות הודיע כעת כי החל ממחר ייפתחו כלל הקופות לחיסון של כלל עובדי ההוראה”, נמסר מהסתדרות המורים. “עובדי ההוראה יצטרכו להציג תעודת עובד או תלוש שכר כדי לקבל את החיסון. כמו כן, חוסנו בפועל כ-65 אחוז מעובדי ההוראה בחינוך המיוחד. עובדי ההוראה בחינוך המיוחד שטרם חוסנו שחוששים לבריאותם קיבלו הודעה כי אם לא יגיעו לעבודה הסתדרות המורים תמשיך לתת להם גיבוי. השביתה מחר מבוטלת”.

מזכ”לית הסתדרות המורים יפה בן דוד

***הידיעה הקודמת: האם איום השביתה בחינוך המיוחד ייצא מחר לפועל? מזכ”לית הסתדרות המורים יפה בן דוד עדיין מתעקשת ש”עד שלא כל עובדי ההוראה של החינוך המיוחד יחוסנו, השביתה עומדת בעינה”. את הדברים אמרה היום (שני) בן דוד בוועדת החינוך של הכנסת בראשותה של ח”כ תהילה פרידמן.

בן דוד הכריזה לפני 14 ימים על סכסוך עבודה, עקב אי מתן קדימות בחיסוני הקורונה לעובדי ההוראה. המשמעות היא שממחר, יום שלישי, הסתדרות המורים יכולה להשבית את המערכת, כולל החינוך המיוחד, שם התלמידים עדיין מגיעים פיזית למוסדות החינוך. מה יעשו הילדים ההורים? עד כה בן דוד לא נתנה פתרונות.

“הייתי שמחה לשחרר את איום השביתה, אנחנו לא צמאים להשבית, אך יש עדיין עובדי הוראה שטרם חוסנו, וכרגע אנחנו לא מסירים”, הבהירה בן דוד בוועדה. “יש מקומות שחוסנו וכאלה שלא. התחלנו להתחסן כמו גנבים בלילה בשקט, ולאט לאט הרבה עובדי רשויות הצטרפו לדרישתנו הצודקת, עד שהממשלה הסכימה לכך. לפי הנתונים שבידינו, 40% אחוז מצוותי ההוראה בחינוך המיוחד חוסנו. היום נעשה בדיקה נוספת, ולכן כל עובד הוראה שלא יגיע לעבודה בגלל שלא חוסן – נגבה אותו באופן המלא ביותר”.

נציגת משרד הבריאות בדיון, ד”ר אפרת אפללו, ניסתה להבין את פשר איומי השביתה, כי הרי התחילו לחסן את המורים, ובמשרדי הבריאות והחינוך מבטיחים שעד שבוע הבא כל המורים יחוסנו. “זה לא הוגן להמשיך בשביתה”, אמרה אפללו. לקריאה זו הצטרפה גם יו”ר הוועדה פרידמן, אבל בן דוד המשיכה בשלה: “אנחנו רצינו תיעדוף לעובדי ההוראה בחינוך המיוחד, אך כעת מחסנים את כל המורים, ויש הרבה מורים ומורות חשופים. אפשר להשתלט על צוותי ההוראה של החינוך המיוחד, הם לא הרבה. הם נמצאים בקו האש. משרד הבריאות יודע שהמורים לא יכולים לעמוד בהנחיות שלהם. לא הוגן? שיגידו למורים ולגננות שזה לא הוגן כי לא חוסנתם. אם לא היינו מכריזים על סכסוך עבודה, היינו נשארים מאחור”.

בן דוד הדגישה שוב: “כל אשת הוראה או איש שלא יגיעו למקום העבודה, אגבה אותם. האנשים הללו מסכנים את עצמם בכל יום. אני לא מוכנה לקחת אחריות ולסכן את הציבור הזה. אני מודה לאל שעוד לא קרה אסון, וכל יום מתפללת שהמצב ימשיך ככה”.

אינה זלצמן, נציגת משרד החינוך, אמרה: “אנחנו עובדים במלוא המרץ על החיסונים. קופות החולים פונות אל המורים באופן אישי, פרטי המערך הזה יילמדו בעולם. נתנו את התיעדוף לחינוך מיוחד ונוער בסיכון. הביטחון של המורים לנגד עינינו. כולם מגויסים אליו, הכל מתנהל במבצע שנותן למורים את היכולת להתחסן, כי הם ה-VIP שלנו, וכך צריך להיות”.

ח”כ פרידמן: “מורה שלא חוסן, הארגון מגבה אותו. אני מאוד מקווה ששאר המורים כן יגיעו. קוראת מכאן לעובדי ההוראה ליצור קשר עם מוקד משרד החינוך, ונקווה שעד סוף השבוע נראה השלמה של המהלך הזה. אני מקווה שרוב עובדי ההוראה יהיו מחוסנים”.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות