נושאים קשורים

בתם של ברוס וויליס ודמי מור: אני אוטיסטית

טלולה וויליס שיתפה את עוקביה באינסטגרם כי קיבלה את האבחון בקיץ האחרון. בפוסט חשוף היא צירפה סרטון מהילדות עם אביה: "תאמרו לי שאני אוטיסטית מבלי לומר לי שאני אוטיסטית"

כך תפגע העלייה בשכר המינימום בציבור גדול של נכים

מ-1 באפריל: עשרות אלפי נכים ייאלצו לשלם שכר גבוה יותר למטפלים זרים. יו"ר "נכה לא חצי בן אדם" אלכס פרידמן: "הם יצטרכו להוציא כסף מהכיס מדי חודש"

הסיבה מס’ 1 לתחלואה ומוגבלות בעולם: בעיות נוירולוגיות

כתב עת מדעי פירסם נתונים מבהילים: בשנת 2021 לכ-3 מיליארד אנשים בעולם הייתה בעיה כלשהי בתפקודי המוח. "קריאה דחופה להגדלת הטיפול המוקדם במצבים האלה"

נוסעים עם מוגבלות? מעתה תיהנו מהנחה מוגדלת בתחבורה ציבורית

ההנחה היא חלק מרפורמת "צדק תחבורתי" של משרד התחבורה. המסלולים המוזלים עשויים לחסוך לנוסעים עם מוגבלות בין 594 ל-3,660 שקלים בשנה



“מי שמכם לשפוט ילד בן 7?”: האב והבן שלא נכנעו לבריונות

דוד ואוריה יפרח הפכו לכוכבי טיקטוק לאחר שהשיבו למגיב שלעג: "המשקל העודף והדיבור הלא ברור הם מהסיבה הפשוטה שאוריה עם אוטיזם"
ראשיבריאותבעקבות העתירה: עיריית נצרת פותחת מחדש את החינוך המיוחד

בעקבות העתירה: עיריית נצרת פותחת מחדש את החינוך המיוחד

יותר מוקדם דיווחנו על העתירה של אלו"ט נגד עיריית נצרת, שהחליטה על דעת עצמה לסגור את החינוך המיוחד בסגר

זה לא לקח הרבה זמן: בעקבות עתירה שהגישה הבוקר עמותת אלו”ט לבית המשפט נגד אי פתיחת מערכת החינוך המיוחד בנצרת מתחילת הסגר השלישי, הודיע ראש העירייה עלי סלאם לפני שעה קלה כי הוא פותח בחזרה את מוסדות החינוך.

“בהמשך לפנייתכם, ולאחר התייעצות ושקילה מחודשת מול כלל הגורמים המקצועיים בעירייה”, כתב סלאם במכתב ששלח לאלו”ט, “ולאור הערכת המצב במשל”ט מול פיקוד העורף, משרד הבריאות והמשטרה, החלטתי להנחות את מנהלי בתי הספר בעיר לפתוח את שעריהם לתלמידי החינוך המיוחד בשלבים: 19/1 (מחר, יום שלישי) חזרת תלמידים בבתי הספר וגני החינוך המיוחד, 20/1 (רביעי) חזרת תלמידים עם ליקויי למידה, 21/1 (חמישי) חזרת תלמידי מסגרות נוער בסיכון”.   

יותר מוקדם היום דיווחנו כאן על העתירה של אלו”ט נגד סגירת מערכת החינוך המיוחד בעיר. כבר עשרה ימים שיותר מ-1,000 תלמידי החינוך המיוחד בנצרת יושבים בבתיהם עקב החלטה של ראש העיר סלאם, וזאת למרות שהממשלה החליטה להחריג את פעילות מסגרות החינוך המיוחד בכל הארץ. נצרת מוגדרת עיר אדומה על פי תוכנית הרמזור, ונכון לעכשיו יש בעיר 1,057 מאומתים לקורונה.

בעתירה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין אמיר ברק והדס ארנון שרעבי, נכתב כי החלטת עיריית נצרת והעומד בראשה התקבלה על דעת עצמם ושלא בסמכות, וכי “שלילת שירותי חינוך מיוחד מתלמידים עם מוגבלויות מהווה הפרה חמורה של הוראות חוק חינוך מיוחד והוראות השעה שהותקנו לצורך ההתמודדות עם נגיף הקורונה, ומהווה פגיעה קשה במאות התלמידים ובני משפחותיהם”.

“החזרת התלמידים הייתה עלולה לסכן את בריאותם”. ראש עיריית נצרת עלי סלאם

הורים מהעיר ששוחחו עם “שווים” סיפרו על אותה פגיעה קשה. “זו פעם ראשונה שיש סגר והחינוך המיוחד סגור אצלנו, זה מחדל”, האשימה מאיה עלימי, אמא לשני ילדים הלומדים בחינוך המיוחד בנצרת, את ראש העיר. “ראש העיר שלח לנו הקלטה שהוא רוצה שההורים יתחייבו שאף אחד לא יהיה חולה. איך אנחנו יכולים לשלוט בכך? זו בקשה לא הגיונית. שום בן אדם לא יכול להתחייב על בריאותו. זו בקשה מעליבה שהמטרה שלה לחמוק מאחריות. שיפתח את המערכות, וכל הורה יחליט אם לשלוח את ילדיו או לא.

“קשה להסביר לילדים שלנו את המשמעות של הסגר, למה הם בבית וכו'”, ממשיכה עלימי. “פתאום הבן שלי כועס בלי שום סיבה, ואני מבינה אותו. הם לא מקבלים את הטיפולים שהם צריכים, והם ברגרסיה בגלל זה. אנחנו מרגישים כמו פצצה מתקתקת, ככה זה כל ההורים במצב הזה בעיר. היינו כבר לפני זה עיר אדומה, ואנחנו לא היחידים בארץ, אז מה ההבדל בין הסגר הזה לסגר השני שהיינו פתוחים והכל עבד כרגיל?”

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

במכתב שלו לאלו”ט ניסה לראש העיר להסביר את החלטתו לסגור את מוסדות החינוך המיוחד. “ההחלטה נבעה ממספר גורמים אשר הצטברותם מנעה את החזרתן של מסגרות החינוך המיוחד במועד”, כתב סלאם, “ובמיוחד לאור תקופת החגים הממושכת, שגרמה לעלייה חדה במספר הנדבקים המאומתים בעיר נצרת, לרבות מספר רב של מורים ותלמידים שחלו במחלה והכניסו מורים ותלמידים אחרים לבידוד. מה עוד שחלק משמעותי מתלמידי החינוך המיוחד וגם המורים מגיעים מחוץ לעיר, מה שהקשה על הגעתם למסגרותיהם במהלך הסגר.

“לאור זאת”, המשיך סלאם, “ולאחר התייעצות סברתי כי החזרת התלמידים כמתוכנן הייתה עשויה לסכן את בריאותם של התלמידים, מוריהם והוריהם, ומכאן החלטתי שלא לפתוח את המסגרות. הנני חוזר על מחויבותי לשלומם ובריאותם של תלמידי העיר, ואעשה כמיטב יכולתי למען זירוז תהליך חיסון סגלי המורים בבתי הספר בשיתוף פעולה מלא עם משרד הבריאות”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות