נושאים קשורים

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי הועברו מוקדם לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים
הסתדרות 480-100

ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותלראשונה: הביטוח הלאומי ירכוש ציורים של אמנים עם מוגבלות

לראשונה: הביטוח הלאומי ירכוש ציורים של אמנים עם מוגבלות

לבקשת אתר "שווים". היצירות יוצגו בסניפים. האמן מאחורי היוזמה: "כבר התקשרו להזמין. אני מתרגש ברמות"

ציור של אלון, אמן עם מוגבלות

לפני כמה חודשים קיבלתי טלפון מעידן, העורך הראשי של אתר “שווים”. “ג’וש”, הוא פתח את השיחה, “אני יודע שיש לך קשרים בביטוח הלאומי, אני צריך שתעזור לקדם פרויקט שקשור לאמנים עם מוגבלויות. יצלצל אליך בחור בשם אלון (שם בדוי), אמן עם מוגבלות, ויספר לך במה מדובר”.

כעבור כמה ימים צילצל הטלפון. על הקו היה אלון. “תשמע ג’וש”, הוא אמר, “אני אמן וצייר, וגם אדם עם מוגבלות. לאחרונה נכנסתי לסניף של ביטוח לאומי בעיר שלי לסידורים, ושמתי לב שיש הרבה תמונות על הקירות. ראיתי שיש שם ציורים טובים ויפים, אבל לצערי לא היו שם יצירות של אמנים עם מוגבלויות. אני חושב שזה חשוב שדווקא בביטוח הלאומי, מקום שמטפל באופן קבוע באנשים עם מוגבלויות, יהיו גם יצירות שלהם. מה אתה אומר, האם יש דרך לקדם את זה?”

עניתי שאני אנסה לעשות כמיטב יכולתי, ומיד פניתי למאיר שפיגלר, מנכ”ל הביטוח הלאומי, והצגתי לו את הרעיון.

יום אחרי כבר קיבלתי טלפון מבחור שהציג את עצמו כריכאד חיראדין –סמנכ”ל הלוגיסטיקה של הביטוח הלאומי. סיפרתי לו על “שווים” ועל אלון ועל היוזמה לשלב יצירות אמנות של אנשים עם מוגבלויות בסניפים של ביטוח לאומי. “זה רעיון טוב”, הוא הגיב, וביקש את מספר הטלפון של אלון.

בניין הביטוח הלאומי בחיפה

הבוקר הופתעתי לקבל עותק ממייל פנימי שנשלח על ידי סמנכ”ל הלוגיסטיקה, וכך נכתב בו: “בהמשך לשיחתנו, מצ”ב קישור לכתבה על אמנים ויוצרים עם מוגבלויות. אלון הוא אמן ומרכז קבוצה מכובדת של אמנים ויוצרים. אני רואה חשיבות עליונה במתן הזדמנות לקבוצה זו של אמנים להציג את יצירותיהם במבני ביטוח לאומי. אני מבקש ליצור קשר בהקדם עם אלון ולרכוש יצירות אמנות להצגה בכל סניפי ביטוח לאומי. כמו כן יש להעביר את הפרטים של אלון לכל מנהלי הסניפים”.

שמח וטוב לב צילצלתי לאלון. “אני מתרגש”, הוא סיפר, “ההזמנות מתחילות לזרום. כבר כמה סניפים התקשרו אליי להזמין, הם מעוניינים. כל ציור הוא כמו ילד שלי, אז כשהילדים שלי עומדים להיות מוצגים בסניפי הביטוח הלאומי, זה מרגש אותי ברמות. אני מקווה שיגיע יום שבכל משרדי הממשלה יציגו תמונות ויצירות של אנשים עם מוגבלויות”.

מנכ”ל ביטוח לאומי מאיר שפיגלר

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

יליד 1986. ממנצ'סטר באנגליה. על הרצף האוטיסטי. הבן השביעי מתוך 14 אחים לרב חרדי. נשוי לאישה גם עם מוגבלויות. משמש כעיתונאי במעריב ובאתר שווים. מתנדב בוועד של עמותת Keep Olim , ובמגן לקהילות.

כתבות אחרונות