נושאים קשורים

לאהבה אין מגבלה: צפו בהצעת הנישואים המרגשת

במהלך ההכנות למירוץ "איתן", דור שירן, ספורטאי אוטיסט, הציע נישואים לבת זוגו טל הוף, גם היא עם מוגבלות. כמובן שהיא הסכימה: "אני מחכה כבר לחתונה"

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"

דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"

“בונוסים לבכירים יותנו בקליטת עובדים עם מוגבלות”

כך אמרה רשות החברות הממשלתיות במהלך דיון בוועדת הרווחה בהצעת החוק לשילוב עובדים עם מוגבלות בחברות אלה. ההצעה אושרה לקריאה שנייה ושלישית



הכירו: כמה מותגים בינ”ל מהם תוכלו לרכוש בגדים נגישים

בכל שנה מפסידות יצרניות הביגוד כ-3 טריליון דולר בגלל אי הכללת אנשים עם מוגבלויות כקהל יעד. ריכזנו עבורכם שישה מותגים שדווקא כן פועלים לקידום אופנה נגישה
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותלבקשת הקרן הישראלית: NBCUniversal תלהק שחקנים עם מוגבלות

לבקשת הקרן הישראלית: NBCUniversal תלהק שחקנים עם מוגבלות

נשיא קרן רודרמן: "מקווה שזה יפתח פתח לעוד גורמים להצטרף אלינו במאמץ לשילוב אנשים עם מוגבלות בתעשייה"

ענקית המדיה והבידור NBCUniversal תאפשר מעתה לשחקנים עם מוגבלות להשתתף באודישנים להפקות התוכן שלה, וזאת בעקבות פניית קרן משפחת רודרמן הישראלית-אמריקאית, שפועלת לשילוב אנשים עם מוגבלות בחברה.

מחקר שפירסמה קרן רודרמן ב-2019 מצא שלמרות שמחצית ממשקי הבית בארצות הברית מעוניינים בייצוג אותנטי של אנשים עם מוגבלויות על מסך הטלוויזיה, רק 22% מהדמויות עם מוגבלות משוחקות בפועל על ידי שחקנים עם מוגבלות.

כדי לשנות את המציאות הזו מובילה הקרן קמפיין בארצות הברית וגם בישראל להגדלת הנוכחות של שחקנים עם מוגבלות על המסך. בארצות הברית, הקרן מעודדת גופי שידור, חברות הפקות, שחקנים ובמאים בהוליווד להתחייב להנגיש אודישנים לשחקנים עם מוגבלות בסרטים ובסדרות טלוויזיה.

עד כה, פרט לתאגיד NBCUniversal, הצטרף ליוזמה תאגיד המדיה CBS. בנוסף, מעל 100 שחקנים ובמאים מובילים בהוליווד, ביניהם גלן קלוז, דני דה-ויטו, אד נורטון, חואקים פיניקס, ג’ורג’ קלוני, אווה לנגוריה, מארק רפאלו, מרלי מטלין וצמד הבמאים זוכי האוסקר האחים בובי ופיטר פראלי, חתמו על הצהרה שניסחה הקרן, הקוראת לחברות הפקה ולאולפנים לשלב שחקנים עם מוגבלות באודישנים.

ג’יי רודרמן, נשיא קרן משפחת רודרמן

במטרה להעלות מודעות לנושא חילקה הקרן בשנים האחרונות פרסים להפקות תוכן על פועלן למען שילוב שחקנים עם מוגבלות בסרטים ובסדרות טלוויזיה; שיתוף פעולה של הקרן עם האקדמיה לפרסי האוסקר הוביל להצהרות בטקס בשנה שעברה בדבר הצורך בשילוב שחקנים צעירים עם מוגבלות בתעשיית הבידור. בישראל, פועלת הקרן לשילוב שחקנים עם מוגבלות בסדרות טלוויזיה. בשלוש השנים האחרונות הייתה הקרן שותפה בהפקת סדרת הדוקו “מושלמים”, שעקבה אחרי חייהן של שש דמויות עם מוגבלויות, וקודם לכן סייעה בליהוק שחקנית חירשת לסדרה “ויקי ואני”.

ג’ורג’ קלוני

ג’ניס ג’ונס-קלארק, סגנית נשיא לשילוב ותוכן ב-NBCUniversal, מסרה: “קבוצת המדיה מחויבת ליצירת תוכן המשקף בצורה אותנטית את העולם בו אנו חיים. הגדלת האפשרויות לליהוק שחקנים עם מוגבלויות היא חלק בלתי נפרד מכך. אנו גאים להצטרף לעצומה של קרן משפחת רודרמן. מהלכים מסוג אלה מייצרים מחויבות בתעשייה לשינוי המתבקש בתחום הייצוג האותנטי”.

מרלי מטלין

נשיא קרן משפחת רודרמן, ג’יי רודרמן, שהוביל את המהלך, אמר: “אנו מברכים על החלטת NBCUniversal לאמץ את קריאתנו וללהק אנשים עם מוגבלות להפקותיה. אנו מקווים כי העובדה שגוף כה משמעותי כמו NBCUniversal יוצא במהלך נועז שכזה, תפתח פתח לגורמים נוספים בתעשייה להצטרף אלינו במאמץ לספק הזדמנויות לאנשים עם מוגבלות בתעשיית הבידור”.

יליד 1986. ממנצ'סטר באנגליה. על הרצף האוטיסטי. הבן השביעי מתוך 14 אחים לרב חרדי. נשוי לאישה גם עם מוגבלויות. משמש כעיתונאי במעריב ובאתר שווים. מתנדב בוועד של עמותת Keep Olim , ובמגן לקהילות.

כתבות אחרונות