נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותצהרונים נפתחים מחדש, אבל החינוך המיוחד ממשיך רק עד 14:00

צהרונים נפתחים מחדש, אבל החינוך המיוחד ממשיך רק עד 14:00

ממחר כיתות א'-ד' חוזרות ללמוד ביישובים "ירוקים" וצהובים". מה קורה עם הילדים המשולבים וגם עם החינוך המיוחד

בשלב הזה תלמידי החינוך המיוחד ימשיכו ללמוד מדי יום עד השעה 14:00 ולא עד 17:00, כפי שנהוג בימי שגרה – כך החליט משרד החינוך במסגרת מתווה החזרה ההדרגתית ללימודים שתחל מחר (יום חמישי). הורים רבים לילדים בחינוך המיוחד קיבלו את החדשות האלה באכזבה, שכן ציפו לחזרה לשעות פעילות מלאות, במקביל לחזרה הדיפרנציאלית בכלל מערכת החינוך.

המתווה הכללי מבוסס על שיטת הרמזור. ביישובים “אדומים” ו”כתומים”, היכן ששיעורי התחלואה בקורונה גבוהים, תימשך מתכונת הלימודים פחות או יותר כפי שהייתה עד עתה, כלומר לימודים מרחוק. ישנם יישובים “כתומים” שהוחרגו, והם מצוינים במסמך המלא של משרד החינוך (בלינק למטה). לעומת זאת, ביישובים “ירוקים” ו”צהובים”, שבהם התחלואה נמוכה יותר, תחל ממחר חזרה ללימודים בגנים ובכיתות א’ עד ד’.

זו הפעימה הראשונה של החזרה ללימודים. בפעימה השנייה של המתווה, שצפויה ב-23 בפברואר, מתוכננים לשוב ללימודים תלמידי ה’-ו’ ו-י”א-י”ב ביישובים “ירוקים” ו”צהובים”. בפעימה השלישית, המיועדת ל-9 במרץ, צפויות לחזור ללמוד כיתות ז’-י’ ביישובים “ירוקים” וצהובים”.

ביישוב או באזור “ירוק” ו”צהוב” ילמדו ממחר תלמידי גנים עד כיתות ד’ כך:

גני ילדים – 6 ימים בשבוע לפי מערכת השעות הרגילה.

צהרוני ניצנים בגני הילדים – יחזרו לפעול כבשגרה 5 ימים בשבוע, בקבוצות קבועות ובצוותים קבועים.  ניתן לצרף יחד תלמידים לקבוצת צהרון קבועה לכל היותר משלוש כיתות אורגניות, ובלבד שמספר התלמידים בקבוצה זו לא יעלה על 28 תלמידים.

בכיתות א’-ב’   -למידה בכיתות מלאות, 5 ימים בשבוע, 5 שעות ביום. בתי הספר יהיו פתוחים 6 ימים בשבוע. מורה יוכל ללמד תוך מעבר בין 3 קבוצות אורגניות קבועות לכל היותר.

צהרוני ניצנים/ מיל”ת בכיתות א’ וב’ – יחזרו לפעול כבשגרה 5 ימים בשבוע, בקבוצות קבועות ובצוותים קבועים. המשתתפים בצהרון ישהו באותה כיתת שבה שהו בשעות הלימודים, ללא מעבר בין כיתות.

בכיתות ג’-ד’ – ילמדו בקבוצות קבועות של עד 20 תלמידים בקבוצה, 5 ימים בשבוע, 5 שעות ביום. בתי הספר יהיו פתוחים 6  ימים בשבוע. מורה יוכל ללמד תוך מעבר בין 4 קבוצות אורגניות קבועות לכל היותר.

שר החינוך יואב גלנט

תלמידים משולבים:

תוכנית הלימודים האישית של תלמיד עם מוגבלות תעודכן ותותאם לצרכים העכשוויים.

תלמידים עם זכאות לתמיכה מסל השילוב ימשיכו לקבל את המענה ממורת השילוב ומעובדי ההוראה ממקצועות הבריאות והטיפול.

הסייעת האישית תשובץ בהתאם למערכת השבועית של התלמיד.

השתתפות תלמידים עם זכאות לשירותי חינוך מיוחדים הלומדים בגן/כיתת חינוך מיוחד ומשולבים בגן/כיתה רגילה תתקיים בימים המתוכננים על פי התוכנית הכיתתית, הקבוצתית והאישית.

תלמידי החינוך המיוחד הקלאסי (גנים ובתי ספר של החינוך המיוחד וכיתות קטנות)

תלמידים בגני חינוך מיוחד, בבתי ספר לחינוך מיוחד ובכיתות חינוך מיוחד בבתי ספר רגילים ילמדו חמישה ימים בשבוע לא יאוחר מהשעה 14:00.

התלמידים יוכלו לקיים את הפעילויות הבאות:

התנסות בעבודה (במסגרת תוכנית הלימודים “איכות חיים הכנה לחיים”).

פעילות בחוות חקלאיות.

פעילות במרכז ספורט ימי.

טיפולים מחוץ למוסד החינוכי: טיפול באמצעות בעלי חיים, בריכה טיפולית, רכיבה טיפולית.

משה, אב לילד בחינוך המיוחד מאזור השרון, אמר ל”שווים” כי ציפה לפתיחה מלאה של החינוך המיוחד, כלומר ליום לימודים עד שעה 17:00, ולכן התאכזב מהמתווה. “במשפחה שלנו שני ההורים עובדים”, אמר ל”שווים”, “ובשבילנו כשהילד חוזר הביתה בצהריים זה מקשה מאוד על ההתנהלות במקום העבודה. מה שמוזר זה שחלק מהצהרונים קיבלו אישור לחזור לפעול, ופה אני לא רואה הבדל משמעותי בינם לבין החינוך המיוחד בשעות הפעילות. נקווה שבקרוב ההחלטה הזו תשתנה. זה יהפוך את ההתמודדות של המשפחה לקלה יותר”.

******************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות