נושאים קשורים

גם אפוטרופוסים יורשו לבדוק ב”הר כסף” ו”הר הביטוח”

חידוש לפלטפורמה לבדיקת חסכונות וביטוחים של משרד האוצר: גם אפוטרופוסים יוכלו לגשת למידע כדי לשפר את המצב הפיננסי של האדם לו הם מסייעים

ביטוח לאומי: נפגעי איבה זכאים למימון טיפולים אלטרנטיביים

בין הטיפולים: דיקור סיני, עיסוי, רפלקסולוגיה, טיפול באמצעות בעלי חיים, טאי צ'י, ביו פידבק ואפילו גלישת גלים. איך מקבלים את ההחזרים? כל הפרטים בכתבה

לאהבה אין מגבלה: צפו בהצעת הנישואים המרגשת

במהלך ההכנות למירוץ "איתן", דור שירן, ספורטאי אוטיסט, הציע נישואים לבת זוגו טל הוף, גם היא עם מוגבלות. כמובן שהיא הסכימה: "אני מחכה כבר לחתונה"

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"



דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"
ראשיחדשותלא ייאמן שככה לומדים תלמידי חינוך מיוחד בישראל

לא ייאמן שככה לומדים תלמידי חינוך מיוחד בישראל

ביורוקרטיה ממשלתית מונעת מעבר למבנה חדש, ותלמידי בית ספר בעמק חפר ממשיכים ללמוד במבנה מתפורר ומסוכן

מתפורר ומסוכן. בית ספר שפרירים בגבעת חיים איחוד

ביורוקרטיה ואי לקיחת אחריות מצד משרדי הממשלה מונעות מ-170 תלמידי חינוך מיוחד בבית ספר שפרירים במועצה האזורית עמק חפר לעבור למבנה חדש המתאים לצורכיהם. בינתיים, נאלצים התלמידים להמשיך ללמוד במבנה מתפורר ועלוב, עמוס סכנות בטיחותיות.

בבית ספר שפרירים לומדים תלמידים מהחינוך המיוחד עם מוגבלויות ומורכבויות שונות מגיל 12 ועד גיל 21. כמו מרבית החינוך המיוחד, הם המשיכו ללמוד כרגיל בזמן משבר הקורונה, גם במהלך רוב הסגרים. המבנה הנוכחי של בית הספר נמצא בקיבוץ גבעת חיים איחוד, ולטענת ההורים הוא אינו ראוי לאכלס תלמידים בכלל, ובפרט תלמידים עם צרכים מיוחדים.    

תמונות ששלחו ההורים ל”שווים” מלמדות שטענותיהם אינן מופרכות. רואים בהן צריפונים מתפוררים, מבנים מסוכנים, קירות סדוקים וברזים חלודים. המבנה של בית הספר החדש נמצא בסך הכל 5 קילומטרים משם, אבל הדרך לשם, אומרים ההורים בצער, עדיין נראית רחוקה.

למה בעצם? לבית הספר החדש והמושקע אין עדיין כביש גישה, חניה ותחנות הסעה. מי שאחראי לכך כביכול הוא משרד התחבורה, אך כאן מתחיל הסבך הביורוקרטי, כאשר כל משרד מאשים את האחר באחריות למצב, ובינתיים הילדים וההורים סובלים.  

בשבוע האחרון הקימו ההורים קול מחאה וזעקה על המצב הבלתי אפשרי. מצד אחד, המבנה הקיים מסוכן לילדים ולא מאפשר את המשך הלימודים בו בשנה הבאה, מצד שני, אי אפשר לפתוח את בית הספר החדש עד שייפתרו בעיות התשתית. עכשיו הם דורשים פתרון בדחיפות.

 

סרטון שצילמו ההורים. הזנחה מזעזעת

ארז כהן הוא אבא של הדס בת ה-12, תלמידת בית הספר שמתמודדת עם שיתוק מוחין קל ולקות שמיעה. “כל אחד מדבר על כמה השני אשם ולא נותנים לנו פתרון”, הוא אומר בתסכול ל”שווים”. “לנו לא אכפת מי ישלם את הכסף, העיקר שהילדים יעברו לשם. המבנה עומד ריק ומחכה כבר שייכנסו אליו. השקיעו פה מיליונים של שקלים על הקמת בית ספר במשך עשור, וכעת אף אחד לא רוצה לגזור את הסרט. יש כאן צוות נפלא עבור תלמידי החינוך המיוחד ואנשים טובים אשר נמצאים עם ילדינו, והפיל הלבן עדיין עומד בלי שמחת החיים של הילדים שלנו. עד מתי?”  

התקרה מתקלפת

אחד מהצעדים שנשקלים כעת על ידי ההורים הוא השבתת הלימודים בבית הספר ויציאה יחד עם הילדים, כולם כאמור עם מוגבלויות, להפגנה. “אי אפשר להחזיק יותר בבית הספר הזה, הכל מתפורר פה”, אומרים בהנהגת ההורים של בית הספר. “זה לא תנאים לילדים שלנו, ולמען האמת לאף ילד. התמונות מדברות בעד עצמן. נמשיך להיאבק על הדרישה הבסיסית שלנו שילדינו יזכו ללמוד בבית ספר בטוח ומאובזר בצורה תקנית”.  

לאחר פניית “שווים” למועצה האזורית עמק חפר, שלחה ראשת המועצה, ד”ר גלית שאול, מכתב להנהגת ההורים. שאול הודיעה כי היא תומכת במאבקם הצודק, ומבינה את החשיבות הרבה בסיום בניית בית הספר החדש והפעלתו. “אני רואה בהפעלת בית הספר שליחות לאומית וממשיכה להשקיע בו ולפתחו”, כתבה להם.  

עוד ציינה שאול במכתב כי בבית הספר הנוכחי מבוצעות עבודות תחזוקה במבנים הישנים. לגבי בית הספר החדש, לדבריה מונה פרויקטור מטעם המועצה לנושא, הם שבעי רצון מקצב ההתקדמות של המבנים והקמת החצר, ומאמינים שהעבודות יסתיימו במועד, כולל הקדמת תכנון הכיכר בדרך לבית הספר.  

עוד צריף בבית הספר

לגבי הסוגייה התחבורתית, ראשת המועצה מפנה אצבע מאשימה לעבר משרדי התחבורה, האוצר והחינוך. “נכון לעכשיו”, היא אומרת, “יש עיכוב בפרויקט תשתיות התחבורה במתחם בית הספר, בסלילת חניית המורים ובהקמת תחנות איסוף והעלאת תלמידים”. לדבריה, עלות העבודות הללו מוערכת בכ-3-3.5 מיליון שקלים, שעדיין לא הועברו. “את כלל הדברים התלויים במועצה השלמנו או שהם נמצאים בשלבי עבודה מתקדמים”, היא מבקשת להבהיר. 

כמו כן ביקשו במועצה למסור כי “המועצה האזורית עמק חפר היא אחת הרשויות הבולטות בארץ בתחום החינוך המיוחד. המועצה משקיעה רבות בבתי ספר אלה, ותלמידים מכל רחבי המדינה מגיעים ללמוד במוסדות החינוך המיוחד שבתחומה. לפני מספר שנים הובילה המועצה האזורית עמק חפר מהלך להעביר את בית הספר מהמבנה הישן בקיבוץ גבעת חיים איחוד לטובת מתקן חדיש ומותאם עבור התלמידים. בית הספר הוקם בתקצוב של משרדי החינוך והתחבורה, ועם השקעה לא מבוטלת של מועצת עמק חפר. ראשת המועצה והנהגת המועצה שותפות למאבקם של ההורים ולוחצות בכל דרך על מנת שיתקבל התקציב, העבודות יושלמו והמעבר יאושר בהקדם”. 

וככה נראה בית ספר שפרירים החדש שפתיחתו מתעכבת

******************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

במשרד התחבורה גילגלו בתגובה את הכדור חזרה למועצת עמק חפר. “על המועצה להגיש את בקשת התקציב במסגרת הקול קורא שיפורסם בחודש פברואר”, נמסר מהמשרד. “משרדנו יעשה כל מאמץ לאשר את הבקשה ולהעביר את התקציב הנדרש עבורה במהלך שנת 2021”.

לגבי דרכי הגישה לבית הספר שטרם נבנו, אומרים במשרד התחבורה: “סוגיית כבישי הגישה לבתי ספר חדשים הינה סוגייה כאובה, בפרט כשהדבר מהווה חסם לפתיחתם של מוסדות חינוך לבעלי צרכים מיוחדים. יצוין כי בעבר כבישי הגישה לבתי ספר תוקצבו על ידי משרד החינוך או הרשות המקומית. לאור מורכבות הנושא, והצורך המיוחד במציאת פתרון לנושא, הנחתה שרת התחבורה מירי רגב את גורמי המקצוע במשרדה לפנות למשרד האוצר כדי לקבל את התקציב הדרוש, שיאפשר את סלילת כבישי הגישה לבית הספר. עם קבלת התקציב משרד התחבורה ישמח לקדם את כביש הגישה לבית ספר שפרירים, לאור החשיבות הרבה שהמשרד מייחס לנושא”.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: “משרד החינוך תיקצב בנייתו של בית ספר חדש, מוכוון ומונגש לטובת תלמידי שפרירים בסכום כולל של 21 מיליון שקל. בית הספר מצוי בתהליכי בנייה מתקדמים, והוא צפוי להיפתח בשנת הלימודים הבאה (תשפ”ב). באשר לתקציב עבור הכביש, הנושא אינו מצוי כלל באחריותו ובסמכותו של משרד החינוך. המשרד לא מתקצב כבישים, אלא את בניית מוסדות החינוך בלבד”.

ממשרד האוצר לא התקבלה תגובה, והיא תפורסם כשתתקבל.   

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות