נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותצעירי מכינת רבין מגייסים תרומות כדי להנגיש אותה לנכים

צעירי מכינת רבין מגייסים תרומות כדי להנגיש אותה לנכים

מתוך 57 מכינות קדם צבאיות רק 5 נגישות. הצעירים החליטו שהגיע הזמן לפתוח את הדלת לצעירים עם מוגבלות

שחר עמיאל (בצד ימין) וטאי שמעוני מהמכינה הקדם צבאית ע”ש רבין

קמפיין גיוס המונים שיצא לדרך לפני כמה ימים שם לו למטרה לממן הנגשה של מכינה קדם צבאית בקיבוץ מזרע בצפון – כך שלראשונה גם צעירים נכים יוכלו ליטול בה חלק.

מאחורי היוזמה המבורכת עומדת קבוצת צעירים מהמכינה הקדם צבאית לקידום מנהיגות על שם יצחק רבין. מבחינתם, הקמפיין הזה הוא רק ההתחלה, ובהמשך הם מתכוונים לפעול להנגשת כלל המכינות הצבאיות.

“שנת המכינה עבורי ועבור צעירים נוספים רבים היא שנה משמעותית”, אומרת ל”שווים” טאי שמעוני בת ה-19, חניכה במכינה. “בשנה הזו אני מקבלת כלים לעיצוב תפיסת העולם שלי, ונחשפת לכל האוכלוסיות בחברה הישראלית. בזכותה הבנתי עד כמה חשוב לי להיות מעורבת בחברה, להיות אקטיבית ולהשפיע. בנוסף, וזה לא פחות חשוב, אני זוכה בהמון חברים חדשים ומדהימים שילוו אותי לעוד הרבה זמן”.

רבין ז”ל בטח היה מאושר לדעת שבמכינה על שמו נמצאים חניכים אידיאליסטים כמו שמעוני וחבריה, שרצים עם הפרויקט שלהם קדימה בלי לראות בעיניים. “יש אוכלוסייה שלמה שהשנה המשמעותית הזו חסומה בפניה כמעט לחלוטין, והיא למעשה לא יכולה לקחת בה חלק, וזו אוכלוסיית הצעירים עם מוגבלויות פיזיות “, מסבירה שמעוני מה עומד מאחורי הקמפיין. “את המצב הלא צודק הזה הפרויקט שלנו בא לשנות”.

******************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

שחר עמיאל, בת 23, בוגרת המכינה ומנהלת הקמפיין, מוסיפה שנוצרה הזדמנות טובה בשטח להרים את הפרויקט. “אנחנו עומדים לפני מעבר של אחת משלוחות המכינה, שלוחת אורנים, לקיבוץ מזרע”, היא מספרת. “במזרע עומד להתבצע שיפוץ של שלושה מבנים נטושים. הבנו שיש לנו הזדמנות חד פעמית, ואם נצליח לגייס סכום נוסף לשיפוץ של 500 אלף שקל, נוכל להנגיש את הקמפוס באופן מלא, ולפתוח את דלת המכינה לצעירים עם מוגבלויות”.

מה תכלול ההנגשה?

עמיאל: “ההנגשה תכלול הרחבת דלתות, התקנת רמפות, הנגשת דרכים, תקרות אקוסטיות (עבור כבדי שמיעה), שירותים ומקלחות נגישים והנגשה חושית. יצאנו לקמפיין מימון המונים כדי לעמוד ביעד. התחלנו אותו לפני ימים ספורים וכבר מעל 1,500 אנשים תרמו סכום כולל של 280 אלף שקל”.

מי משתתף בקמפיין?

“בקמפיין לוקחים חלק במרץ ובהשקעה אינסופית חניכי המחזור הנוכחי במכינה ובוגריה מכל 23 השנים בהן היא קיימת”.

מאיפה נולד הרעיון עצמו?

“המיזם קם בעקבות סיפור מדהים שאירע במכינה לפני מספר שנים. יוני רוטמן היה מכינאי לפני כ-3 שנים. אחיו הגדול רז רוטמן הפך לנכה ומונשם שנים רבות קודם לכן בעקבות תאונת דרכים קשה. במהלך שנת המכינה של יוני רז היה זקוק לכיסא גלגלים יקר מאוד. המכינה כולה התגייסה לטובת מימון הכיסא, ובנוסף להשגת תרומות גם עצרה את הלו”ז שלה ויצאה לעבוד במשך שבועיים בשכר ולתרום את הכסף” .

“מאז”, ממשיכה עמיאל, “המודעות לנושא ההנגשה עלתה מאוד במכינה, והבנו שאנחנו, שדוחפים לשוויון חברתי בלימודים ובמעשים, בעצמנו לא עומדים בעקרונות שחשובים לנו. לצערנו, המכינה נחשבת לעמותה פרטית ולא מקבלת מהמדינה תקציבים להנגשה. החלטנו בכל זאת לעשות מעשה ולמצוא את הדרך לגיוס הכספים לטובת המטרה החשובה הזו”.

בישראל קיימות 57 מכינות קדם צבאיות, מתוכן רק חמש מונגשות. “זה מצב לא סביר ולא הוגן”, אומרת שמעוני. “אנחנו מאמינות שאם מספיק אנשים ייקחו חלק, ונצליח להוציא את הפרויקט לפועל, המודעות לנושא תעלה באופן משמעותי בקרב המכינות האחרות, ועוד רבות יצטרפו אלינו וינגישו גם הן את הקמפוסים”.

רוצים לתרום?  הקליקו >>> https://www.causematch.com/he/projects/rabin/

ילדית 1974. באה מהבטן אל הבטן דרך הבטן-והבטן כמו השמש שורפת ומרפאה. חולה כרונית באנורקסיה ובולמיה. עבדה במעריב לנוער, מקומונים, ידיעות אחרונות, מעריב וגלובס וחברת ענני תקשורת. הוציאה שלושה ספרים: "אכולות", "יותר מכל" ו"גירת הגמל".

כתבות אחרונות