נושאים קשורים

כמה שילם הביטוח הלאומי לנפגעי הטבח ב-7.10

על פי נתוני הביטוח הלאומי, 4,070 אזרחים נרצחו בפעולות טרור מקום המדינה, 834 מתוכם השנה. יותר מ-10% מהחללים הם ילדים ונוער עד גיל 18

הורים נגד גן התקשורת: “הצוות לא מדווח לנו על אלימות”

מספר הורים פנו ל"שווים" עם טענות קשות נגד צוות הגן בראשל"צ. בין השאר נטען כי ילדים חוזרים עם סימני נשיכה בלי שהצוות מדווח להורים, וכי המקום סובל מהיגיינה נמוכה. הנהלת הגן בתגובה: "חידדנו את נוהלי הדיווח"

yes ופלאפון מרחיבות את השירות לחירשים ולכבדי שמיעה

השירות יינתן באמצעות אפליקציית Sign Now המחברת בין החברות ללקוחות באמצעות מתורגמן לשפת סימנים בשיחת וידיאו. "מחויבים להנגשת השירות לכל האוכלוסיות"

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות



אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות
ראשיחדשותזוהי תגובת משרד החינוך לדרישה להשיב את החינוך המיוחד לפעילות מלאה

זוהי תגובת משרד החינוך לדרישה להשיב את החינוך המיוחד לפעילות מלאה

הנהגת ההורים שיגרה מכתב התראה טרם נקיטת הליכים משפטיים: "החזירו מיד את החינוך המיוחד למתכונת מלאה"

הנהגת ההורים הארצית יוצאת למאבק מול משרד החינוך בדרישה להחזיר את לימודי החינוך המיוחד לשגרה מלאה, כלומר לימודים עד השעה 17:00 וגם בימי שישי.

לאורך השנה האחרונה, נוכח ימי הסגר הרבים שנכפו על אזרחי ישראל עקב משבר הקורונה, הקפיד משרד החינוך להחריג את תלמידי החינוך המיוחד מסגירת מערכת החינוך הכללית, אך קיצץ בשעות וביטל את הלימודים בימי שישי.

ההחלטה הזו עשתה חסד עם ההורים והתלמידים של החינוך המיוחד, שהמשיכו ללמוד גם בסגר האחרון. אולם כעת, כאשר עומדים בפני חזרה לשגרה ופתיחת המשק מחדש, הורים רבים יתקשו לחזור לשגרת חייהם בשעה שילדיהם לומדים עד השעה 14:00 בלבד ולא לומדים בימי שישי כלל.

הבוקר (ראשון) שיגרה הנהגת ההורים, באמצעות עו”ד ליאור הוד, מכתב התראה למשרד החינוך טרם נקיטת הליכים משפטיים, בדרישה להחזיר את מתווה הלימודים לקדמותו. “המתווה החדש סותר חקיקה ממשלתית”, נכתב במכתב, “ומפלה לרעה את תלמידי מסגרות החינוך המיוחד לעומת תלמידי מסגרות החינוך הרגיל, אשר שבים למתכונת לימודים מלאה, לרבות בימי ו’ ובשעות אחר הצהריים”.

בהנהגת ההורים מוסיפים כי “אם לא די בפגיעה ישירה בתלמידי החינוך המיוחד, מהווה המתווה אף גזירה כלכלית המונעת מהורים באלפי בתי אב בישראל לשוב לעבודה סדירה, שכן אין באפשרותם לגייס באופן פרטי אנשי מקצוע מוסמכים ומיומנים להשגחה וטיפול בילדיהם, אף לא תמורת תשלום”.

שר החינוך יואב גלנט

גורמים במשרד החינוך טוענים כי ישנו מחסור בצוותי חינוך מיוחד בשל תחלואת הקורונה והבידודים הרבים, כמו גם קושי של מורי החינוך המיוחד לנהל מתכונת לימודים מלאה בשל היעדר סידור לילדיהם שלהם במהלך השעות הנוספות. על כך הגיב עו”ד הוד כי “בראש ובראשונה אין בנימוקים הנ”ל מענה כלשהו לשאלה כיצד ייתכן שחקיקה ממשלתית לשעת חירום, שאושרה בין היתר על ידי כבוד שר החינוך, מופרת ברגל גסה על ידי משרדו. בנוסף,  לא ברור על אילו נתונים נסמכת הנחת היסוד כאילו שיעור התחלואה והבידודים בקרב אנשי חינוך מיוחד גבוה יותר מאשר בקרב אנשי חינוך רגיל, השבים כאמור למתכונת לימודים מלאה”.

עו”ד הוד גם התייחס לטענה בדבר הקושי במציאת סידור לילדים של צוותי ההוראה של החינוך המיוחד: “יצוין בשלב זה כי בימים א’-ה’ הפעילות שבשגרה ברוב מסגרות החינוך המיוחד מתקיימת עד השעה 14:30 (למעט מסגרות תקשורת), בעוד שתלמידי הגנים עד כיתות ד’ במסגרות החינוך הרגילות, לרבות ילדי צוותי החינוך המיוחד, שבו לשגרה מלאה, כולל צהרונים לשכבות הצעירות. מכך יוצא כי נימוק זה פשוט אינו נכון, בלשון המעטה. לא ניתן להתעלם מהתחושה הקשה כי פעם אחר פעם משמש כל סגר כאמתלה לחיסכון בעלויות דווקא על חשבון אלו הנזקקים יותר מכל לעזרה והתחשבות, ולכך לא תוכל מרשתי להסכים, לא כל שכן כאשר מדובר בגזירות העומדות בסתירה לחקיקה ממשלתית שיצאה, בין היתר, תחת ידי כבוד שר החינוך עצמו”.

******************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: “המשרד מייחס חשיבות עליונה למענים שיש לתת לתלמידים בחינוך המיוחד, ולאור זאת הוא החריג את פעילותם הלימודית מראשית שנת הלימודים כדי להבטיח להם רצף של מענים טיפוליים וחינוכיים. משכך, ועל רקע הנהלים הקפדניים שהנהיג המשרד במערכת, יש בידודים רבים של עובדי הוראה. כדי להשיב את המסגרות לפעילות מלאה נדרשת היערכות מתאימה. אנחנו מקיימים הערכות מצב בנושא כדי להיערך לפתיחה מלאה של מסגרות חשובות אלו”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות