נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותהפיצוי לנכים תקוע בגלל פוליטיקה; ארגוני הנכים מאשימים את גנץ

הפיצוי לנכים תקוע בגלל פוליטיקה; ארגוני הנכים מאשימים את גנץ

יו"ר כחול לבן מנע את העלאת החוק לדיון בממשלה. טוען: "בליכוד עוצרים בגופם את העברת החוק לוועדת שרים לחקיקה"

הפיצוי לנכים בגין אי העלאת קצבאות הנכות נקלע כבן ערובה למאבקים פוליטיים בממשלה. בליכוד וגם בארגוני הנכים מאשימים את ראש הממשלה החלופי ויו”ר כחול לבן בני גנץ בטרפוד העברת חוק הפיצוי, ואילו גנץ מגלגל את האחריות לפתחו של הליכוד.

אתמול התכנסה הממשלה לישיבה, שבמהלכה ביקש שר האוצר ישראל כ”ץ לאשר את החוק, שלפיו יועברו לנכים ולילדים עם מוגבלות 560 מיליון שקל כתוספת לקצבאות עד לאמצע 2021, וזאת כפיצוי על כך שהממשלה לא עמדה בהתחייבויותיה כלפי הנכים להעלות ב-2021 את הקצבה לכ-3,700 שקל בחודש (עבור 100% נכות). הפיצוי, כך נקבע, אמור להינתן בשתי פעימות – האחת בחודש מרץ והשנייה בחודש יוני.

לטענת השר כ”ץ, גנץ סירב להביא את החוק לממשלה מטעמים פוליטיים. “אתמול בני גנץ מנע הצבעה בממשלה על אישור החוק למתן מענקי סיוע ל-450 אלף נכים, מבוגרים וילדים ברמות נכות שונות, שממתינים לכסף שנחוץ להם כמו אוויר לנשימה”, כתב הבוקר כ”ץ בדף הפייסבוק שלו. “הכסף, שמיועד לתשלום שתי פעימות בסך 560 מיליון שקל עד לתקציב הבא, עבר את כל האישורים התקציביים והמשפטיים הנדרשים. ישראל לפני הכל? פוליטיקה נקייה? פשוט בושה”.

בני גנץ. מאשים את דודי אמסלם. צילום מסך מיוטייוב

מנגד, בסביבתו של גנץ טענו הבוקר כי “כבר שבועיים שבליכוד מונעים בגופם את העלאת החוק בוועדת שרים לחקיקה. ליתר דיוק, השר דודי אמסלם. מדובר בשטויות מוחלטות”.

ל”שווים” נודע כי גנץ ביקש להעביר את החוק יחד עם חוקים נוספים היקרים לליבו בוועדת שרים לחקיקה, ואילו בליכוד התנגדו מטעמיהם שלהם ודרשו להעביר את החוק דרך הממשלה, וממנה לאישור בכנסת. גנץ סירב להשלים עם זה, ולכן לא הסכים להעלות את החוק לדיון אתמול בממשלה.

שר הדיגיטל הלאומי דודי אמסלם ביקש להגיב להאשמות של גנץ. “כחול לבן, כנראה מאימת אחוז החסימה וכדי לנסות לקושש אי אילו קולות, מנסים לייצר ספין תלוש מהמציאות”, מסר אמסלם. “יש המון חוקים חשובים, אבל אין שום סיכום בינינו בנושא. הכנסת כאמור נמצאת בפגרה, וכידוע בפגרה צריך את אישור ועדת ההסכמות. אם יש חוקי חירום חשובים, כגון כאלה שקשורים במלחמה בקורונה או סוגיות ביטחון ותקציב, אנחנו מעלים על בסיס קבוע. בדרך כלל מביאים לוועדת ההסכמות חוקים בשבועיים הראשונים של הפגרה ובכך מנקים שולחן. היות שאנחנו כבר נמצאים אוטוטו לקראת הבחירות, אז הסיכום הוא שאנחנו מביאים רק חוקי חירום.

“כנראה שבכחול לבן לא בקיאים בעבודת הכנסת”, המשיך אמסלם, “אבל אנחנו לא מכנסים בשלב הזה את הוועדה. אם בכל זאת ישנם חוקים חשובים העונים על הקטגוריה של חוקי חירום, הם מוזמנים ליצור קשר ואנחנו כמובן נשמח לדון ולקדם, כולל כמובן בנוגע לנכים ולאנשים עם מוגבלויות. הם כמובן מעולם לא פנו אלינו בנושא זה”.

יש לציין כי החוק כבר עבר את אישור המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, רז נזרי, שקבע כי הוא אינו מהווה “שוחד בחירות”, כלומר שהעברת הכספים חוקית למרות שמדינה ישראל נמצאת בעיצומה של מערכת בחירות.

ישראל כץ
שר האוצר ישראל כ”ץ. מאשים את גנץ

לביא נאור, דובר קבוצות מחאת הנכים, ואייל כהן, מוביל מחאת הנכים וקבוצת “הנכים הופכים לפנתרים”, אמרו ל”שווים” כי לא יעברו על כך בשתיקה. “שוב הנכים נמצאים במוקד המלחמות הפוליטיות”, מסרו נאור וכהן, “לא ניתן לזה לקרות. הפעם נגיע עם כל הנכים לביתו של השר גנץ ונעביר מסר חד וברור – אנחנו לא עוזבים את ביתך עד שתעמוד בהבטחותיך ותצביע בעד הפיצוי לנכים, כמו שהבטחת בכל מערכות הבחירות הקודמות. זו בושה שגנץ מכניס למצוקה אוכלוסייה מוחלשת שזקוקה בסך הכל לאמצעי מחיה, והכל בשביל מאבק פוליטי שהנכים כלל לא קשורים אליו”.

******************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

מארגון “נכה לא חצי בן אדם” נמסר כי “המענק המיוחד לנכים שקודם על ארגון ‘נכה לא חצי בן אדם’ ביחד עם שרי האוצר והרווחה, המוסד לביטוח לאומי וארגוני הנכים הנוספים – ואושר על ידי המשנה ליועץ המשפטי לממשלה כצעד הומניטרי חיוני – תקוע בממשלה בחסות בני גנץ. יו”ר כחול לבן מתנה את העברת המענק בכינוס ועדת שרים לחקיקה והעברת חוקים של המפלגה, במטרה להביא הישגים פוליטיים לפני הבחירות”.

אלכס פרידמן, מנהיג המאבק להעלאת קצבאות הנכות, מייסד ויו”ר “נכה לא חצי בן אדם” מסר כי “זו כבר פעם שנייה שבני גנץ עושה פוליטיקה על חשבון ציבור הנכים. אינני מבין איך איש כביכול בעל ערכים כמוהו, מסוגל להחזיק מאות אלפי אנשים עם מוגבלות, בהם ילדים וקשישים, כבני ערובה לצרכים פוליטיים. בני, אל תפקיר את הנכים!”

חנן טל, מנכ”ל “נכה לא חצי בן אדם”, מסר כי “ציבור הנכים ואנחנו, העומדים בראשם, מצפים שהחלטת הממשלה תעבור היום, אחרת לא תהיה ברירה אלא לחדש את המחאה”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות