נושאים קשורים

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי הועברו מוקדם לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים



ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
ראשיחדשותהאמא עתרה לבג"ץ: להשיב את החינוך המיוחד לשגרה מלאה

האמא עתרה לבג”ץ: להשיב את החינוך המיוחד לשגרה מלאה

עו"ד טלי גוטליב, אמה של אוריה שלומדת בחינוך המיוחד: "אין שחר לטענת משרד החינוך על מחסור בכוח אדם"

עו”ד טלי גוטליב. בשם הבת וילדי החינוך המיוחד

אחרי פניות רבות למשרד החינוך שלא הולידו את התוצאה המקווה, זה הגיע: הבוקר הוגשה עתירה לבג”ץ להחזיר את לימודי החינוך המיוחד לשגרה מלאה עד השעה 17:00, וגם לימודים בימי שישי במתכונת הרגילה. את הבג”ץ הגישה עו”ד טלי גוטליב, שהיא גם אמא לילדה בחינוך המיוחד.

השבוע דיווחנו כי הנהגת ההורים הארצית יצאה למאבק מול משרד החינוך כדי להשיב את הלימודים בחינוך המיוחד לשגרה מלאה, במקביל לפתיחה ההדרגתית של מערכת החינוך והמשק. ההנהגה נענתה על ידי שר החינוך יואב גלנט ומשרדו כי ישנו מחסור בצוותי חינוך מיוחד בשל תחלואת הקורונה והבידודים הרבים, כמו גם קושי של מורי החינוך המיוחד לנהל מתכונת לימודים מלאה, בשל היעדר סידור לילדיהם שלהם במהלך השעות הנוספות.

עו”ד גוטליב, אמה של אוריה, בת 9 על הרצף האוטיסטי בתפקוד נמוך, שלומדת בבית ספר לחינוך מיוחד בפתח תקווה, לא מקבלת את תשובת השר. “לא היה מנוס אלא להגיש בג”ץ בשם התלמידים”, אמרה עו”ד גוטליב ל”שווים”. “הם מצפצפים על ילדי החינוך המיוחד, ביניהם גם הבת שלי. נוכחתי לדעת שהשר גלנט העביר תגובה לא פחות משקרית לבית המשפט העליון, שם כתב כי יש חוסר במצבת כוח אדם, למשל בבית ספר של בתי ועוד אחרים. אלא שאין מחסור בכוח אדם. הסייעות וצוותי ההוראה מקבלים משכורות מלאות ועובדים חצי יום, זה פשוט לזרות חול בעיניים שלנו”.

“הילדים בהידרדרות”. אוריה, בתה של עו”ד גוטליב

גוטליב מדברת מתוך כאב של אם. “הילדים שלנו בהידרדרות אדירה”, היא אומרת, “אין לנו אפשרות לשמור עליהם כי רוב ההורים הם אנשים עובדים, והילדים לא יכולים להיות דקה אחת לבד. השר גלנט לא צריך להיכנע לקשקושים של יפה בן דוד ולא של רחלי אברמזון (ראש האגף לחינוך מיוחד במשרד החינוך – א.ח), כי מי שמנהל את מערכת החינוך זה פקידים שנכנעים לארגוני העובדים. כולי תקווה שבג”ץ יבין את המצוקה, יחזיר לאלתר את לימודי החינוך המיוחד לשגרה, וגם את הזכויות של הילדים ליום לימודים מלא לפי החוק”.

יש לציין כי לאורך השנה האחרונה, נוכח ימי הסגר הרבים עקב משבר הקורונה, הקפיד משרד החינוך להחריג את תלמידי החינוך המיוחד מסגירת מערכת החינוך הכללית, אך קיצץ בשעות וביטל את הלימודים בימי שישי. החלטה הזו סייעה רבות להורים והתלמידים של החינוך המיוחד, שהמשיכו ללמוד גם בסגר האחרון. אולם כעת, כאשר אזרחי ישראל חוזרים לשגרה, הורים רבים מתקשים לחזור לשגרת חייהם בשעה שילדיהם לומדים עד השעה 14:00 בלבד ולא לומדים בימי שישי.

******************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות