נושאים קשורים

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי הועברו מוקדם לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים



ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
ראשיחדשותהצעת חוק: להעניש רופא שיבצע הפלה מחשש לתינוק עם מוגבלות

הצעת חוק: להעניש רופא שיבצע הפלה מחשש לתינוק עם מוגבלות

ההצעה הוגשה לסנאט בפלורידה. המתנגדים: "לא דואגים לאנשים עם מוגבלות, רק להגבלת הפלות"

שתי הצעות חוק זהות שהוגשו השבוע במדינת פלורידה, ארה”ב, מבקשות לאסור הפלות שהסיבה להן היא חשש שהתינוק עלול להיוולד עם מוגבלות. לפי הצעות אלה, רופאים שיבצעו הפלה כזו עלולים לעמוד לדין, בעוד נשים שבהן תבוצע ההפלה יהיו חסינות מעונש.

את ההצעות הגישו דווקא שתי נשים – חברת בית הנבחרים מטעם המפלגה הרפובליקאית ארין גרול, והסנאטורית אנה מריה רודריגס, גם היא רפובליקאית. ההצעות מגדירות “הפלת נכות” כהפלה שאישה מבקשת לבצע אך ורק משום שהיא יודעת כי תינוקה עלול להיוולד עם מוגבלות. המוגבלויות המפורטות בהצעת החוק כוללות כל נכות פיזית, עיוותים גופניים, תסמונת דאון, עקמת, גמדות, לבקנות, מחלה גופנית או נפשית.

על פי החוק המיועד, רופא המבצע “הפלת נכות” יואשם בעבירה מדרגה שלישית. אם האישה חלילה תמות במהלך ההפלה, הוא יואשם בעבירה מדרגה שנייה. נשים שיצטרכו להפסיק את ההריון בגלל סכנה רפואית פוטנציאלית בלידה, יוחרגו מהחוק.

מאז הוגשו ההצעות נמתחה עליהן ביקורת רבה. לורה גודיו, מנכ”לית ארגון העוסק בהורות מתוכננת, אמרה כי “הצעת החוק לא נועדה להגן על אנשים עם מוגבלות, אלא להגביל הפלות. לא מדובר במדיניות קידום של זכויות נכים. זה פשוט ניסיון נוסף להכניס פוליטיקה למקום שאינו שייך – לסיטואציות הרגישות ביותר בין מטופלת לרופא שלה”.

“הפלה היא חלק מזכויות אדם”. הפגנה בעד הפלות

לדבריה, “יש כאן ניסיון למנוע את הגישה להפלות בפלורידה באמצעות הצעת חוק מזעזעת. זה רק עוד איסור הפלה בלתי חוקתי אחד המוצע במדינה”.

יש לציין כי זו הצעת החוק השנייה שמגישה הסנאטורית רודריגז השנה, כדי לשנות את הסף לקבלת הפלה חוקית בפלורידה. לדברי גודיו, הדבר עשוי להוביל להוצאות כלכליות גדולות ומיותרות למדינה. “המחוקק צריך להיות ממוקד בהשפעות הבריאותיות והכלכליות ההרסניות של מגפת הקורונה”, אמרה, “ולא בהגבלת הפלות נוספת, שתביא לכך שהמדינה תצטרך להוציא את כספי המסים שלנו כדי לנסות להגן על החוק בבית המשפט”.

******************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

נכון להיום, בפלורידה אישה יכולה לעבור הפלה בכל נקודת זמן בשני השלישים הראשונים של ההריון. אם מדובר בחריג רפואי, היא רשאית לקבל אישור להפלה גם בשליש השלישי.

ברחבי ארה”ב פחתה כמות ההפלות בשנים האחרונות, בעוד שבפלורידה חלה עלייה קלה במספרן.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות