נושאים קשורים

גם אפוטרופוסים יורשו לבדוק ב”הר כסף” ו”הר הביטוח”

חידוש לפלטפורמה לבדיקת חסכונות וביטוחים של משרד האוצר: גם אפוטרופוסים יוכלו לגשת למידע כדי לשפר את המצב הפיננסי של האדם לו הם מסייעים

ביטוח לאומי: נפגעי איבה זכאים למימון טיפולים אלטרנטיביים

בין הטיפולים: דיקור סיני, עיסוי, רפלקסולוגיה, טיפול באמצעות בעלי חיים, טאי צ'י, ביו פידבק ואפילו גלישת גלים. איך מקבלים את ההחזרים? כל הפרטים בכתבה

לאהבה אין מגבלה: צפו בהצעת הנישואים המרגשת

במהלך ההכנות למירוץ "איתן", דור שירן, ספורטאי אוטיסט, הציע נישואים לבת זוגו טל הוף, גם היא עם מוגבלות. כמובן שהיא הסכימה: "אני מחכה כבר לחתונה"

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"
הסתדרות 480-100

דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"
ראשיחדשותהגיבור האמריקאי העיוור מצטרף לסטארט אפ הנגישות הישראלי

הגיבור האמריקאי העיוור מצטרף לסטארט אפ הנגישות הישראלי

מייקל הינגסון, שניצל ב-2001 בזכות כלבתו שסייעה לו לרדת 78 קומות ממגדל התאומים, מצטרף לחברת accessiBe

שני גיוסים חשובים ביצע בשבועות האחרונים הסטארט אפ הישראלי accessiBe, המפתח טכנולוגיה ייחודית להנגשת אתרי אינטרנט למשתמשים עם מוגבלות. הראשון הוא גיוס של עוד 16 מיליון דולר מקרן בריטית להמשך פיתוח ושיווק המוצר שלו בכל העולם. השני, והוא לא פחות מעניין, הוא גיוס של מנהל בכיר חדש לחברה בשם מייקל הינגסון, עיוור מלידה בן 62, וגיבור אמריקאי.

בארה”ב רבים מכירים את הסיפור שלו, בישראל פחות. ב-11 בספטמבר 2001, אסון התאומים בניו יורק, נמלטו הינגסון וכלבת ההדרכה שלו רוזל מהקומה ה-78 במגדל מספר אחת של מרכז הסחר העולמי, כאשר הכלבה מצליחה להוביל אותו כל הדרך למטה ולהציל את חייו.

במשך כמעט 20 שנה הינגסון (יחד עם רוזל) מופיע בתקשורת כדובר וכמניע מוטיבציה בינלאומי בנושאי נגישות. הוא חיבר גם שני ספרים. הראשון שבהם, “Thunder Dog”, היה לרב המכר מספר אחת של העיתון “ניו יורק טיימס”. במשך כל חייו עסק בצורה כזו או אחרת ב”טכנולוגיה מסייעת”, ולסטארט אפ הישראלי התוודע בשנה שעברה. “לאורך הקריירה הבוגרת שלי היה לי הכבוד לעזור ליותר ממוצר אחד להפוך לחלק מחיי היומיום של אנשים עיוורים ולקויי ראייה”, הוא מספר בבלוג של accessiBe. וזה גם מה שהוא מתכוון לעשות עם המוצר הישראלי החדשני.

מייקל הינגסון עם הכלבה רוזל. צילום מאתר accessiBe

מה עושה בעצם accessiBe? הסטארט אפ הישראלי משתמש בטכנולוגיית בינה מלאכותית מתוחכמת כדי לאפשר גישה נגישה לאתרים. לדברי מייסדי החברה, לא זו בלבד שהטכנולוגיה שלה מבטיחה חוויה דיגיטלית נגישה, אלא שהיא גם מפחיתה משמעותית את העלות עבור האתרים וגם את הזמן הנדרש מהם כדי לבצע הנגשה מלאה.

accessiBe הוקם ב-2018 על ידי שיר אקרלינג, גל ויזל ודקל סקופ, שלושה צעירים ישראלים שניהלו לפני כן סוכנות שיווק. במסגרת העבודה הקודמת פיתחו השלושה אתרי אינטרנט, וגם השקיעו מאמצים רבים כדי להנגיש אותם לאנשים עם מוגבלויות.

אקרלינג, המנכ”ל ומפתח הטכנולוגיה, קשור לנושא המוגבלויות באופן אישי, כחולה סוכרת נעורים. אמנם המגבלה לא מקשה עליו לגלוש באינטרנט, אבל היא בהחלט תרמה להבנה שלו שחוסר נגישות עושה עוול גדול להרבה מאוד אנשים. “הבנתי כמה הזדמנויות אנחנו מפספסים כחברה בגלל של-20% מהאוכלוסייה אין נגישות”, הוא אומר ל”שווים”. “רק צריך לחשוב כמה העולם יכול להרוויח מתיקון המצב הזה”.

מטבע הדברים, הסטארט אפ עובד עם לא מעט אנשים עם מוגבלות. “אחד המפתחים שלנו הוא עיוור”, מספר רועי גפן, בכיר בחברה. “לראות אותו מפתח בדיוק ובמהירות מדהימה מזכיר לך שיש כאן אנשים טעונים בפוטנציאל ולא פחות טובים מכל אחד אחר. זו המחויבות שלנו – לאפשר לאנשים האלה גישה לאינטרנט, כדי שכולנו נרוויח מזה כחברה”.

לדברי גפן, ישראל הייתה המדינה הראשונה שהובילה חוקים ותקנות שיכילו גם אתרי אינטרנט, כחלק מהמחויבות של בעלי עסקים ליצירת עסק נגיש לאנשים עם מוגבלויות. “מצד אחד דרישת החוק, ומצד שני המורכבות בהנגשת אתר באופן ידני, ובטח ובטח ההשקעה והמומחיות הנדרשת על מנת לשמור על האתר נגיש לאורך זמן – כל אלה גרמו לנו כיזמים להבין שנדרשת גישה שונה”, הוא אומר, “לא של שירות אלא של מוצר. גישה שתאפשר למצוא פתרון פשוט ולא יקר לבעלי עסקים להנגיש מתוך רצון ולא מתוך עול או חובה. בזכות מרכיבי האוטומציה והבינה המלאכותית שעומדים בבסיס הפתרון שלנו, accessiBe יכולה להנגיש כמות אינסופית של אתרי אינטרנט ללא צווארי בקבוק”.

מייסדי accessiBe שיר אקרלינג, גל ויזל ודקל סקופ

איך נבנה הפיתוח ומה הוא בעצם מאפשר לנכים?

גפן: “תהליך הפיתוח נבנה מהרגע הראשון בשיתוף אנשים עם מוגבלויות, גם כחלק מקבוצות פוקוס שוטפות, שמאפשרות אופטימיזציה של הפתרון ביחס לצרכים האמיתיים של אנשים עם מוגבלויות. אנחנו מקפידים על מתן מענה לסוגים שונים של מוגבלויות. למרות שאתגר ההנגשה לעיוורים הוא אולי המורכב ביותר, הפתרון שלנו נותן מענה גם לגולשים עם מוגבלות פיזית, אפילפסיה, ADHD ועוד. הפתרון למעשה מאפשר להם להיכנס לאתר וליהנות מחוויה מונגשת, נעימה וברורה, שמתאימה לאופן שאותו אדם עם מוגבלות צורך את התוכן שלו ברשת”.

כמה זמן לקח לכם לפתח את המוצר?

” accessiBeהוא מוצר טכנולוגי שכל הזמן מתפתח ומשתפר. מ-2018 ועד עכשיו אנחנו מקבלים פידבקים מהקהילה, לומדים אותם ומיישמים את מה שנדרש כדי שהפתרון ימשיך לתת מענה על הדרישות הרגולטוריות, ובמקביל ייתן מענה לצרכים השונים של משתמשים עם מוגבלויות”.

******************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

ספר על הגיוס הכספי שעשיתם

“לאחרונה קיבלנו השקעה מקרן אנגלית שעומדת מאחורינו בשםK1 , שתאפשר לנו להתרכז בשני צירים עיקריים. אחד, זה פיתוח המוצר והאצת ההתרחבות הגלובלית. יש יותר ממיליארד וחצי אנשים בעולם שרק מחכים לפתרון. הציר השני, ואולי החשוב יותר, הוא השקעה בהעלאת המודעות של העולם לבעיה, לעובדה ש-20% מהאוכלוסייה הם אנשים עם מוגבלויות שלא יכולים לגלוש. כמובן שכל זה רלוונטי היום יותר מתמיד בגלל שהקורונה העצימה את התלות שלנו באינטרנט”.

האם אתם עובדים עם אנשים עם מוגבלויות?

“בוודאי, רק לאחרונה צירפנו לחברה בתפקיד Chief Vision Officer את מייקל הינגסון. מייקל מקסים, קשוב, חכם ונחוש לעזור בהעלאת המודעות לבעיה ולצורך בעולם מונגש ושוויוני”.

איך זה לעבוד עם אנשים עם מוגבלויות?

“זה מזכיר לך כל יום עבור מה אתה נלחם. אתה פוגש את האנשים שעומדים מהצד השני בתסכול כל כך גדול, רק כי הם רוצים להזמין מצרכים או לקנות נעליים באינטרנט ולא יכולים. אפשר לשאוב מהאנשים האלה המון כוח והשראה, וזה למעשה מה שנתן לנו את המוטיבציה לפתור את הבעיה הזו ברמה הגלובלית ולא רק אצלנו בישראל”.

ילדית 1974. באה מהבטן אל הבטן דרך הבטן-והבטן כמו השמש שורפת ומרפאה. חולה כרונית באנורקסיה ובולמיה. עבדה במעריב לנוער, מקומונים, ידיעות אחרונות, מעריב וגלובס וחברת ענני תקשורת. הוציאה שלושה ספרים: "אכולות", "יותר מכל" ו"גירת הגמל".

כתבות אחרונות