נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותהורים בחינוך המיוחד לבג"ץ: "אנחנו זועקים על הפגיעה בילדינו"

הורים בחינוך המיוחד לבג”ץ: “אנחנו זועקים על הפגיעה בילדינו”

בעצומה המצורפת לעתירה של אלו"ט דורשים 1,100 הורים: להשיב את הפעילות המלאה בחינוך המיוחד לאלתר

עמותת אלו”ט (האגודה הלאומית לילדים ובוגרים עם אוטיזם) עתרה היום (שני) לבג”ץ נגד משרד החינוך, בדרישה להשיב לאלתר את מערכת החינוך המיוחד לפעילות במתכונת מלאה – בימים א’-ה’ עד לשעה 16:45, ובימי ו’ עד לשעה 12:45.

העתירה הוגשה באמצעות עו”ד מוטי ארד, המייצג את הארגון, ומצורפת לה עצומה של יותר מ-1,100 הורים לתלמידים עם אוטיזם, המוחים על כך שמערכת החינוך לא חזרה לשגרה.

“אנו, הורים לילדים על הרצף האוטיסטי, הלומדים במסגרות של החינוך המיוחד, מצטרפים ותומכים בעתירה של אלו”ט נגד משרד החינוך, בדרישה להחזיר את תלמידי החינוך המיוחד למתכונת לימודים מלאה לאלתר”, נכתב בעצומה. “מזה למעלה מחודשיים שהילדים שלנו אינם מקבלים את מלוא המעטפת החינוכית והטיפולית לה הם זקוקים למען המשך התקדמותם והבטחת הצלחתם. לצערנו, גם עם החזרת מערכת החינוך הרגילה לשגרה ממשיך משרד החינוך להפעיל את החינוך המיוחד במתכונת מצומצמת של חמישה ימים בשבוע עד השעה 14:00, ובכך מונע מילדינו לקבל את הטיפול והליווי המיטבי לו הם זקוקים כמו אוויר לנשימה.

“אנו זועקים את הפגיעה והרגרסיה הנגרמת לילדינו מהחלטה שערורייתית זו של משרד החינוך”, ממשיכים ההורים. “אם לא די בפגיעה ישירה בתלמידי חינוך מיוחד, המשך הלמידה במתכונת המצומצמת מהווה גזירה כלכלית קשה, המונעת מאלפי הורים בישראל לשוב לעבודה סדירה, שכן אין באפשרותנו לגייס באופן פרטי אנשי מקצוע מוסמכים ומיומנים להשגחה וטיפול בילדינו, גם לא תמורת תשלום. אסור לתת למצב הזה להימשך”.

בינתיים, ממשיכים ללמוד במתכונת מצומצמת

בעתירה עצמה נכתב כי “ילדים עם אוטיזם תלויים בשגרת הלימודים והטיפולים במערכת החינוך, כמו גם במעטפת אנשי ההוראה והטיפול אשר מלווים אותם באופן שוטף. העובדה שמשרד החינוך לא נערך מבעוד מועד ליציאה מהסגר השלישי וחזרה לשגרה לא מאפשרת לו לפעול בניגוד לדין ובניגוד לסמכותו, ולפגוע ברצף החינוכי והטיפולי לו זכאים תלמידים עם אוטיזם הלומדים במוסדות החינוך המיוחד. העובדה שרשויות מקומיות מסוימות כבר הודיעו על נכונותן ומוכנותן להחזיר לפעילות מלאה את מסגרות החינוך המיוחד רק מחזקות את חוסר ההיגיון והשרירותיות שבהחלטת משרד החינוך לא להחזיר את החינוך המיוחד ליום לימודים מלא ולשבוע לימודים מלא”.

במשרד החינוך טענו לפני כמה ימים כי ישנו מחסור בצוותי חינוך מיוחד בשל תחלואת הקורונה והבידודים הרבים, כמו גם קושי של מורי החינוך המיוחד לנהל מתכונת לימודים מלאה, עקב היעדר סידור לילדיהם שלהם במהלך השעות הנוספות. “תשובה זו אינה מקובלת בעיני העותרים”, הבהיר עו”ד מיכאל זץ, מנהל אגף קידום זכויות וקשרי ממשל באלו”ט.

******************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

העתירה של אלו”ט מצטרפת לעתירה נוספת באותו עניין, שהגישה לאחרונה עו”ד טלי גוטליב, אמא של אוריה בת ה-9, תלמידת חינוך מיוחד על הרצף האוטיסטי. גם הנהגת ההורים הארצית יצאה למאבק מול משרד החינוך כדי להשיב את הלימודים בחינוך המיוחד לשגרה מלאה, אך עד עתה, לצערם של ההורים והילדים, לא השתנה דבר.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות