נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותנדחתה העתירה להשיב את גני החינוך המיוחד לפעילות מלאה

נדחתה העתירה להשיב את גני החינוך המיוחד לפעילות מלאה

בג"ץ קבע כי ההורים שעתרו לא נתנו למשרד החינוך מספיק זמן להשיב על טענותיהם. שתי עתירות עדיין נמשכות

בג”ץ דחה את העתירה שהגישו הורים לילדים בגנים של החינוך המיוחד נגד משרד החינוך, בדרישה להחזיר את הגנים לשעות פעילות מלאות, כפי שמקובל בשגרה. יש לציין כי מלבד עתירה זו הוגשו עוד שתי עתירות בנושא – אחת על ידי אמא לילדה בבית ספר של החינוך המיוחד, והשנייה על ידי עמותת אלו”ט, והן עדיין צריכות להתברר.

העותרים, הורים לילדים על הרצף האוטיסטי הלומדים בחינוך המיוחד, ביקשו כי בית המשפט יורה למשרד החינוך להחזיר את יום הלימודים הארוך (עד 16:45) ואת הלימודים ביום שישי לילדים שאובחנו על הרצף הלומדים בגני תקשורת של החינוך המיוחד.

נכון לעכשיו, עקב משבר הקורונה, לומדות מסגרות החינוך המיוחד עד השעה 14:30 בלבד. העותרים טענו כי המתווה שפירסמה לאחרונה הממשלה ליציאה מהסגר במערכת החינוך מפלה את ילדיהם לרעה. על פי מתווה זה, חזרו חלק מילדי ישראל ללמידה מלאה, ובהם ילדי גני הילדים בחינוך הרגיל, שלומדים במתכונת רגילה שישה ימים בשבוע, לרבות צהרונים עד השעה 16:30 .לעומת זאת, תלמידי הגנים בחינוך המיוחד ממשיכים ללמוד חמישה ימים עד השעה 14:30.

בתגובה, טען משרד החינוך כי יש לדחות את העתירה מכיוון שלא מוצו ההליכים בין העותרים לבין המשרד, וכי אין עילה להתערבות בית המשפט. במשרד הסבירו כי גני התקשורת של החינוך המיוחד מאופיינים במספר רב של אנשי צוות שנותנים טיפול במקביל במספר גנים, ועל כן בתקופת הקורונה אין אפשרות להפעלת המסגרות עד לשעה 16:45. קיצור משך הלימודים, טענו במשרד החינוך, הוא שמאפשר את המשך הפעלת המסגרות.

שופט העליון דוד מינץ

גם את טענת האפליה דחו במשרד. לדבריהם, ההשוואה בין שתי מערכות החינוך – המיוחד והרגילה – שגויה מיסודה, והחינוך המיוחד אף תועדף לטובה לאורך כל תקופת הקורונה

אחרי ששמע את שני הצדדים החליט בית המשפט לדחות את עתירת ההורים. “דין העתירה להידחות על הסף בשל היעדר מיצוי הליכים”, כתב השופט דוד מינץ. “כפי שעולה מהעתירה, העותרים פנו לראשונה למשרד החינוך ב-11 בפברואר,  וכבר ב-15 בפברואר, בחלוף ארבעה ימים בלבד, הוגשה העתירה, מבלי שניתנה למשיב שהות מינימלית להידרש לסוגיה. כפי שנקבע לא אחת, חובת מיצוי ההליכים אינה מתמצה בפנייה מקדימה לגורם המוסמך, ועל העותר להראות כי לאותו גורם ניתן זמן סביר להשיב. העתירה נדחית אפוא על הסף, מבלי שאנו נדרשים לגופה”.

******************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות