נושאים קשורים

גם אפוטרופוסים יורשו לבדוק ב”הר כסף” ו”הר הביטוח”

חידוש לפלטפורמה לבדיקת חסכונות וביטוחים של משרד האוצר: גם אפוטרופוסים יוכלו לגשת למידע כדי לשפר את המצב הפיננסי של האדם לו הם מסייעים

ביטוח לאומי: נפגעי איבה זכאים למימון טיפולים אלטרנטיביים

בין הטיפולים: דיקור סיני, עיסוי, רפלקסולוגיה, טיפול באמצעות בעלי חיים, טאי צ'י, ביו פידבק ואפילו גלישת גלים. איך מקבלים את ההחזרים? כל הפרטים בכתבה

לאהבה אין מגבלה: צפו בהצעת הנישואים המרגשת

במהלך ההכנות למירוץ "איתן", דור שירן, ספורטאי אוטיסט, הציע נישואים לבת זוגו טל הוף, גם היא עם מוגבלות. כמובן שהיא הסכימה: "אני מחכה כבר לחתונה"

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"
הסתדרות 480-100

דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"
ראשיחדשותהתנועה שמנגישה בר ובת מצווה לילדים עם צרכים מיוחדים

התנועה שמנגישה בר ובת מצווה לילדים עם צרכים מיוחדים

גם בקורונה, מרכז "אדרבא" של התנועה המסורתית המשיך לפעול. אמא לילד: "ההכלה בתהליך הייתה מדהימה"

טקס בר מצווה במרכז “אדרבא”

“אדרבא, ותן בליבנו שנראה כל אחד מעלת חברנו ולא חסרונו” (מתוך תפילת רבי אלימלך מליז’נסק)

“ג’וש, קיבלתי את המספר שלך מהעורך. אני דובר התנועה המסורתית, והייתי רוצה להכיר לך פרויקט שלנו, ‘אדרבה’. שמעת עלינו?” שאל אותי רונן בר אברהם, ראש מרכז “אדרבא” מטעם התנועה המסורתית. כששמעתי את זה חייכתי בליבי. חוץ מעבודתי “במעריב” וב”שווים”, אני משמש כרכז לשילוב אנשים עם מוגבלויות בתנועת הרפורמית.

על אף משבר הקורונה, הפעילות בשתי התנועות המשיכה להתקיים גם במהלך התקופה המורכבת. “למרות שעברנו להתגורר כמו כולם ב-Zoom, למרות המרחק הפיזי, אנחנו משתדלים לשמור על קרבה ורציפות עם כל משתתפי הפעילויות שלנו”, מספר בר אברהם. “לימודי תורה לקשישים ב-Zoom, הכנות לטקסי בר ובת מצווה לילדים עם צרכים מיוחדים, ובהם ילדים עם אוטיזם, ועוד”. ואכן, כמו הפעילויות שאולי התמעטו אך לבטח לא נפסקו, גם השיחה שלנו נערכת ב-Zoom.

מרחק הוא כנראה מכשול זניח ופעוט לעומת הנגשת טקס בר ובת מצווה לילדים על הרצף האוטיסטי. כידוע, על פי ההלכה היהודית האורתודוקסית הם לאו דווקא מחויבים בבר מצווה, אך ב”אדרבא” מתעקשים לא לוותר על אף ילד וילדה. “זו לא הייתה בר מצווה רגילה, קריאה בתורה וגמרנו”, מספרת רונית, אמא שחגגה עם בנה את עלייתו לתורה וכניסתו לעול מצוות בטקס שוויוני. “ההכלה הזאת שנתקלנו בה לאורך כל ההכנה לטקס ובטקס עצמו הייתה משהו מדהים, שבהחלט ניקח איתנו קדימה”. זמן קצר אחרי הטקס, מספרת רונית, הילד שלה הדליק משואה בטקס בקיבוץ שבו הם מתגוררים למען העצמת, שילוב ושוויון לאנשים עם מוגבלויות.

“הנגשה היא מילת המפתח”. טקס בר מצווה בהובלת מרכז “אדרבא”

לאחר השיחה עם רונית, הסקרנות בנוגע ל”אדרבא” מתגברת אצלי. בר אברהם מציג לי דרך המסך את הסידור המונגש הראשון, פרי עבודה משותפת ומאומצת של הרבה גורמים. “הנגשה היא מילת המפתח”, הוא מדגיש. “אנחנו מנסים לגעת בערכים אוניברסליים, אבל גם להעלות סוגיות מחיי היום יום של המשתתפים, כמו תעסוקה, משפחה, זוגיות ופנאי. המעגל החברתי הזה, עם האוזן הקשבת, יש לו בעיניי חשיבות אדירה”. התוכנית, אגב, פועלת מזה כ-5 שנים ואושרה על ידי הוועדה המקצועית בקרן שלם ומשרד הרווחה.

“אנחנו שנינו מאותו הכפר”, כתבה נעמי שמר. בר אברהם גר ביישוב קליה, ואני מתגורר בירושלים – לא מאוד רחוק זה מזה. אז אמנם אנחנו לא מאותו הכפר ולא מאותה השכונה, אך במהלך הראיון ולאחריו גיליתי המון נקודות משיקות בעבדותנו, שאולי עוד יובילו לשיתוף פעולה ועשיית טוב למען השילוב בחברה הישראלית.

******************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

למידע על “אדרבא”:
https://www.masorti.org.il/page.php?pid=25

למידע על מחלקת השילוב של התנועה הרפורמית:
www.disabilities.org.il

..

יליד 1986. ממנצ'סטר באנגליה. על הרצף האוטיסטי. הבן השביעי מתוך 14 אחים לרב חרדי. נשוי לאישה גם עם מוגבלויות. משמש כעיתונאי במעריב ובאתר שווים. מתנדב בוועד של עמותת Keep Olim , ובמגן לקהילות.

כתבות אחרונות