נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותעמית ויגודה אחרי הזכייה באליפות: "זו השנה המאתגרת בחיי"

עמית ויגודה אחרי הזכייה באליפות: “זו השנה המאתגרת בחיי”

ויגודה בן ה-18 הוביל את קבוצתו מאוניברסיטת טקסס לזכייה בגמר המכללות האמריקאי בכדורסל נכים

עמית ויגודה (משמאל) אחרי הזכייה

“זאת הייתה אחת השנים הכי מאתגרות שהיו לי בחיים, מכל הבחינות. לעבור למדינה זרה, שפה שונה, קבוצה חדשה, וכמובן ללמוד איך להיות אדם ‏אחראי ‏ועצמאי” – כך אמר היום שחקן הכדורסל בכיסאות גלגלים עמית ויגודה (18) לאתר “שווים”, לאחר שהוביל את קבוצתו, אוניברסיטת טקסס שבארלינגטון, לזכייה באליפות המכללות הלאומית בארצות הברית.

ויגודה, שאיבד את רגלו כשהיה בן 11, נבחר ל-MVP של הטורניר (השחקן המצטיין), לאחר שקלע בגמר נגד מכללת אלבמה 24 נקודות. במשחק חצי הגמר קלע הצעיר הישראלי 30 נקודות, חצי מהנקודות של קבוצתו.

זו העונה הראשונה של ויגודה, שגדל ביישוב עומר שבנגב, במכללות, והוא סיים אותה ללא שום הפסד של קבוצתו. “אני וקבוצתי שמנו את כל מה שיכולנו על המגרש מתחילת העונה”, סיפר ויגודה, “וכמו שאומרים, עבודה קשה בסופו של דבר משתלמת. במשחק הגמר שיחקנו יחד ‏בלי אגו, עבדנו אחד בשביל השני וזה מה שהביא לנו את הניצחון ואת האפשרות להחזיר את האליפות חזרה ל-UTA אחרי שלוש שנים”.

אלופים: מרי סילברמן ועמית ויגודה

גם בטורניר המקביל – כדורסל כיסאות גלגלים לנשים – הייתה לישראל הצלחה גדולה. השחקנית הישראלית מרי סילברמן זכתה בתואר יחד עם קבוצתה מאוניברסיטת אלבמה, לאחר שניצחה במשחק הגמר 53:67 את מכללת יוטה. “היה משחק קשה”, אמרה סילברמן לאחר הניצחון, “אבל עבדנו חזק ובסוף הראינו אופי ולקחנו את זה”.

יליד 1986. ממנצ'סטר באנגליה. על הרצף האוטיסטי. הבן השביעי מתוך 14 אחים לרב חרדי. נשוי לאישה גם עם מוגבלויות. משמש כעיתונאי במעריב ובאתר שווים. מתנדב בוועד של עמותת Keep Olim , ובמגן לקהילות.

כתבות אחרונות