נושאים קשורים

חוששים מדמנציה? 7 הרגלים שישמרו על חדות המוח שלכם

שינויים קטנים באורח החיים, לאורך זמן, יכולים לסייע לנו לשמור על צלילות ככל שמתבגרים. אלו ההמלצות של מומחים עולמיים בתחום המוח – קראו ושתפו

13,220 פצועי צה”ל במלחמה: “למשפחות אין מספיק מעטפת”

ח"כ רייטן בוועדת החוץ והביטחון: "אין הגנה מפיטורים להורי החייל הפצוע, חסרים מענים לאחר שחרורו מביה"ח ואין תמיכה נפשית מספקת לאחים"

המשטרה מבקשת: צרו קשר אם אתן מזהות את החשוד

מאיר גבריאל (35) מקריית אונו נעצר בחשד לאינוס במרמה של נערות עם מוגבלות, והמשטרה מפרסמת את תמונתו כדי לאתר מתלוננות נוספות

גאווה: 6 סטודנטים עם מוגבלות שכלית סיימו תואר ראשון

הלימודים נערכו באוניברסיטת בר אילן, ביוזמת פרויקט "עוצמות" שמפעיל מודל הכשרה ייחודי. אחת הבוגרות: "תמיד יש תקווה. אפילו בגיל מבוגר אפשר ללמוד ולהגשים חלומות"



פיתוח ישראלי: מברשת שיניים לאנשים עם מוגבלות

"אוטודנט" פיתחו מברשת אוטונומית, שעוזרת לאנשים עם מגבלות מוטוריות בפעולת הצחצוח. בחברה מתגאים: "צריך רק ללחוץ על כפתור, והמברשת עושה את כל העבודה"
ראשיאוטיזםאבחון וטיפול באוטיזם95% הצלחה בזיהוי אוטיזם באמצעות סריקת רשתית העין

95% הצלחה בזיהוי אוטיזם באמצעות סריקת רשתית העין

מטרת המחקר, שנעשה בהונג קונג, היא אבחון מוקדם בילדים. היעד: מוצר מסחרי המבוסס על השיטה עוד ב-2021

סריקת עין

מדענים מהונג קונג פיתחו שיטה לאבחון מוקדם של אוטיזם בילדים באמצעות סריקת רשתית העין. לפי ממצאי המחקר שערכו, שפורסם בכתב העת EClinicalMedicine, יעילות השיטה עומדת על יותר מ-95%. הכוונה היא לפתח מוצר מסחרי המבוסס על המחקר עוד במהלך 2021.

כבר דובר רבות על המשמעות של אבחון מוקדם של אוטיזם בילדים. ככל שהאבחון נעשה בגיל צעיר יותר, היכולת להעניק טיפול יעיל יותר עולה משמעותית. מחקרים בעבר גם הראו שהתערבות בגילאים הצעירים עשויה להניב תוצאות טובות יותר ושיפור בתפקוד הילדים.   

השיטה החדשה, שפותחה באוניברסיטה הסינית בהונג קונג, מבוססת על “לימוד מכונה” ועל בינה מלאכותית, ובאמצעותה ניתן לאתר אוטיזם בשלבים מוקדמים של הילדות וגם לאמוד את הסיכון שילד יאובחן בהמשך עם אוטיזם.

החוקרים עשו שימוש במצלמה ברזולוציה גבוהה יחד עם תוכנת מחשב שיודעת לנתח מספר גורמים, ובהם כלי דם שמצויים בעין. איך נעשה המחקר? המדענים אספו 70 ילדים – 46 עם אוטיזם ועוד 24 ילדים ללא אוטיזם ששימשו קבוצת ביקורת. הילדים עם האוטיזם הגיעו משלושה בתי ספר לחינוך מיוחד בהונג קונג, בעוד הילדים האחרים הגיעו מהקהילה.

******************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

הגיל הממוצע של הילדים שהשתתפו במחקר היה 13, כאשר צעיר המשתתפים היה בן שש. כאמור, ביותר מ-95% מהמקרים הצליחו החוקרים לזהות את הילדים הנמצאים על הרצף האוטיסטי.

החוקרים עצמם מדגישים כי למרות התוצאות המובהקות, יש לקחת בחשבון כי המחקר מבוסס על מדגם קטן. עוד הם מציינים כי השיטה נועדה להיות כלי משלים להערכה המקצועית של אנשי מקצוע מתחום הבריאות.

למחקר המלא

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות