נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיבריאותעכשיו זה רשמי: ניתן לדרוש מצוות חינוכי שיהיה מחוסן נגד קורונה

עכשיו זה רשמי: ניתן לדרוש מצוות חינוכי שיהיה מחוסן נגד קורונה

כך קבע בית הדין לעבודה בעתירה של סייעת בחינוך המיוחד, שהושעתה כי לא התחסנה ולא עשתה בדיקות קורונה

חיסון נגד קורונה

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב נתן היום החלטה תקדימית, שיכולה לסייע להורים רבים, ובמיוחד להורים לילדים עם צרכים מיוחדים, החשופים יותר לסכנות הקורונה. בית הדין קבע שניתן לדרוש שהצוות החינוכי המטפל בילדים יהיה מחוסן נגד קורונה, או לפחות יציג בדיקה שלילית לנגיף.

עם החזרה ללימודים החליט יובל ארד, ראש המועצה המקומית כוכב יאיר-צור יגאל, כי כל צוות העובדים החינוכי של המועצה יתחסן או יציג כל שבעה ימים בדיקה שלילית לקורונה, כתנאי לעבודתם עם ילדים.

סייעת שעובדת בבית הספר “נוף צורים”, והושעתה מעבודתה בעקבות סירובה למלא אחר החלטת ראש המועצה, פנתה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב. הסייעת ביקשה מבית הדין לבטל את החלטת ראש המועצה, ולקבוע שהוא חייב להשיבה לעבודה ואינו יכול לחייב אותה בחשיפת מידע רפואי.

 במרכז ההחלטה של בית הדין עמדה השאלה האם רשאי מעסיק למנוע התייצבותו לעבודה של עובד שטרם התחסן בפני הנגיף ומסרב להציג בדיקת קורונה שלילית בתדירות קבועה? בית הדין לעבודה, בראשות השופטת מירב קליימן, השיב בחיוב על השאלה, ונתן צו זמני המגבה את החלטת ראש המועצה עד לקיום דיון בבקשה ומתן החלטה סופית בתיק.

בנימוקים להחלטה אמרה השופטת קליימן, בין היתר, כי אל מול זכויות הסייעת יש להציב בראש ובראשונה את זכותם לחיים ולבריאות של התלמידים, הוריהם ויתר העובדים בבית הספר, שאף להם זכויות ראשונות במעלה, שאין עוררין על עליונותן וחשיבותן. כמו כן, לפי בית הדין, על המעוצה חלה חובה מכוח יחסי העבודה לדאוג לביטחונם של יתר העובדים במקום העבודה, ולביטחונם ובריאותם של סגל בית הספר, התלמידים וההורים.

******************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

בית הדין לא דחה, כמובן, את החשיבות של  הזכות של הסייעת לכבוד ופרטיות, אבל הדגיש כי אל מול אלו ניצבת זכות יסוד של התלמידים, ההורים ושאר צוות בית הספר לחיים, שהינה זכות רמת מעלה, זכות היסוד היסודית ביותר.

“עלינו לבחון מי ייפגע יותר לו לא ניתן הסעד המבוקש”, אמרה השופטת קליימן, “הסייעת או המועצה, והגענו למסקנה כי מאזן הנוחות נוטה באופן מובהק לכיוונה של המועצה, וכי דרישת המועצה שמי שיבוא בשעריה יהיה מחוסן או יציג בדיקת קורונה שלילית, אינה דרישה שאינה סבירה, אינה עניינית, או כזו הנשענת על ‘קנה רצוץ'”.

עוד נאמר בהחלטה כי” אל מול זכותה של הסייעת להמשיך להתייצב לעבודה, עומדת זכותם של התלמידים לחיים. במיוחד כשמדובר בילדים צעירים שאינם יכולים להתחסן, או הם בעלי צרכים מיוחדים, בעוד הפגיעה בפרטיות של העובדת כתוצאה ממסירת המידע אודות החיסון היא לכאורה ‘על הצד הנמוך'”.

בית הדין ציין כי  המועצה לא השעתה את הסייעת מעבודתה, ואין לה כוונה לפגוע במשרתה עד קבלת החלטה סופית בתיק, אלא רק מנעה את הגעתה לעבודה.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות