נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותלילה של בחירות: צפו כאן בשידורים הכי מונגשים בישראל

לילה של בחירות: צפו כאן בשידורים הכי מונגשים בישראל

המשדרים, המיועדים לכבדי ראייה, לקויי שמיעה וצופים עם קושי קוגניטיבי, במסגרת שיתוף פעולה בין כאן 11 ל"שווים"

הלילה, במסגרת שיתוף פעולה מיוחד, נשדר כאן, בעמוד זה באתר “שווים”, את כל משדרי הבחירות המונגשים של חדשות כאן 11 בשידור חי. המשדרים יחלו בשעה 19:57 ויימשכו עד השעה 02:00 לפנות בוקר, עם הגעת תוצאות המדגמים הסופיות. 

משדר הבחירות של התאגיד הוא המשדר היחידי בישראל המונגש באופן מלא בשלוש רמות: שידור עם תיאור קולי עבור לקויי ראייה ועיוורים, שידור בשפת הסימנים עבור לקויי שמיעה וחירשים, ושידור בפישוט קולי עבור צופים עם מוגבלות קוגניטיבית.

שידור עם תיאור קולי – לטובת ציבור העיוורים וכבדי הראייה. המשדר מלווה בקריינות המתארת את המתרחש על המרקע בזמן אמת. הקריינים יתארו את המתרחש לאורך כל השידור וינגישו גם את נתוני המדגמים המוצגים על המסך. הקריינות תתבצע על ידי צוות הספרייה המרכזית לעיוורים ואנשים עם לקויות ראייה.

שידור בשפת הסימנים – לטובת ציבור החירשים וכבדי השמיעה. לאורך השידור מתורגמני כאן יתרגמו וינגישו את הדיווחים, הנאומים והראיונות של משדר הבחירות המרכזי. ההנגשה תתבצע על ידי מסך מפוצל (חצי-חצי), ולא באמצעות חלונית הבועית הרגילה. 

שידור בפישוט קולי – עבור צופים עם מוגבלות קוגניטיבית. המשדר יועבר על ידי קריינות בפישוט קולי, הכוללת מיקוד ברעיונות מרכזיים, שימוש במבנה תחבירי פשוט והעברת המידע בקצב מותאם, והכל בשפה קלה וברורה. המשדר מבוצע בשיתוף צוות המכון הישראלי להנגשה קוגניטיבית של אגודת “עמי” והקריה האקדמית אונו.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות