נושאים קשורים

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי הועברו מוקדם לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים



ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
ראשיאוטיזםאבחון וטיפול באוטיזםמנסים להתייעל: תהליכי ההכרה באנשים עם מוגבלות יתקצרו

מנסים להתייעל: תהליכי ההכרה באנשים עם מוגבלות יתקצרו

הודות לשיתוף פעולה בין משרד הרווחה לביטוח הלאומי. השינויים נוגעים גם לילדים וגם לבגירים

שיתוף פעולה בין מינהל מוגבלויות במשרד הרווחה לבין המוסד לביטוח לאומי צפוי לקצר תהליכי הכרה בילדים ובגירים עם מוגבלויות ולחסוך להם ולהוריהם זמן יקר.

מינהל מוגבלויות, בראשות גדעון שלום, פירט בפני אתר “שווים” את ההסדרים המעודכנים, ואלה הם:   

   

ההסדר הראשון  נוגע לבגירים הפונים בבקשה לקבל זכאות לקצבת נכות כללית, ורופא הביטוח הלאומי מתרשם כי יש יסוד סביר שיש להם מוגבלות שכלית התפתחותית. בעבר, במקרה כזה האדם נשלח למחלקה לשירותים חברתיים במקום מגוריו, על מנת שיופנה למרכזי האבחון וההערכה מטעם מינהל מוגבלויות במשרד הרווחה, ובהמשך לכך עניינו הובא לדיון בפני ועדת אבחון כנדרש על פי חוק שירותי הסעד.

מעתה, מאפשר ההסדר החדש פנייה ישירה למרכזי האבחון וההערכה מטעם משרד הרווחה, אשר תיעשה מכלל סניפי הביטוח הלאומי, וזאת באמצעות מערכת דיגיטלית של הביטוח הלאומי, ללא צורך בפנייה נוספת מצד האדם עצמו. מי שמעוניין בפרטים נוספים יכול לפנות לסניף הביטוח הלאומי אליו הוא משתייך או לעובד הסוציאלי המטפל במקום מגוריו.

גדעון שלום, סמנכ”ל בכיר וראש מינהל מוגבלויות במשרד הרווחה

השינוי השני מתייחס לילדים עם עיכוב התפתחותי עד גיל 6, או ילדים על הרצף האוטיסטי עד גיל 18, שלגביהם קיימת זכאות במוסד לביטוח לאומי, וטרם קיימת הכרה במינהל מוגבלויות במשרד הרווחה. במצב זה הורים או אפוטרופוסים המעוניינים בהכרה ומיצוי זכויות עבור ילדיהם גם במחלקה לשירותים חברתיים בעיר מגוריהם, יוכלו בתנאים מסוימים לקבל את ההכרה באופן אוטומטי תוך שימוש במערכת דיגיטלית (נקראת “עו”ס ישיר”). העובד הסוציאלי במחלקה יסתמך על  פרוטוקול המוסד לביטוח לאומי, שבו יתועדו המסמכים שהוגשו לצורך תביעת הנכות. כדי לקבל את השירות ההורים או האפוטרופוסים צריכים להסכים ולחתום על טופס ויתור סודיות. לפרטים נוספים ניתן לפנות  לעובד הסוציאלי המטפל במקום המגורים.

השינוי השלישי נוגע לילדים ובגירים המוכרים אצל עובדת סוציאלית במחלקה לשירותים חברתיים עם אוטיזם ו/או הנמכה קוגניטיבית/ מוגבלות שכלית התפתחותית, וטרם מיצו את זכויותיהם במוסד לביטוח לאומי. במידה שהם או הוריהם מעוניינים בהכרה ומיצוי זכויות גם בביטוח הלאומי, העובדת הסוציאלית במחלקה לשירותים חברתיים תוכל לסייע להם בצורה יעילה, באמצעות טופס תביעה מקוצר הנהוג במוסד לביטוח לאומי למצבים בהם האדם מטופל על ידי עובדת סוציאלית בבית חולים או במחלקה לשירותים חברתיים (“מסלול ירוק- מחלקה ראשונה”). המטרה, שוב, היא לשפר את מיצוי הזכויות ולקצר את זמני התביעה. גם כאן ניתן לפנות לעובד הסוציאלי המטפל במחלקה לשירותי החברתיים במקום המגורים ולקבל עוד מידע.

“משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים שם לנגד עיניו לסייע ככל הניתן בתהליכי הכרה בילדים ואנשים עם מוגבלות, במטרה למצות זכויות ולשפר את חוויית השירות”, אמר גדעון שלום, סמנכ”ל בכיר וראש מינהל מוגבלויות. “שיתוף הפעולה עם אגף נכות כללית במוסד לביטוח לאומי יסייע לקצר לוחות זמנים ולצמצם ביורוקרטיה, באמצעות שימוש במערכות דיגיטליות ומיקוד הפנייה לגורמים הרלוונטיים, בדרך קלה, מהירה ואיכותית”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות