נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשות9 משלבות בת"א שסירבו להתחסן נשלחו הביתה, ולילדים אין פתרון

9 משלבות בת”א שסירבו להתחסן נשלחו הביתה, ולילדים אין פתרון

אשת צוות: "ילדים הגיעו הבוקר ללא סייעת, זה מחיר כבד" העירייה: "הבריאות מעל הכל, נמצא סייעות לילדים"

לפני כשבועיים פירסמנו כאן ב”שווים” כי בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב נתן החלטה תקדימית, שלפיה רשות מקומית יכולה לדרוש שהצוות החינוכי המטפל בילדים בחינוך המיוחד יהיה מחוסן נגד קורונה, או לפחות יציג בדיקה שלילית לנגיף. אם מי מאנשי הצוות מסרב, אפשר למנוע ממנו להגיע לעבודה. עכשיו מתברר שלהחלטה הזו יש משמעות בשטח, וגם אם היא מוצדקת, היא עשויה לייצר לא מעט כאב ראש להורים וגם לצוותי החינוך.

אחת הרשויות שאימצו את החלטת בית הדין בשתי ידיים היא תל אביב-יפו. כחלק מכך הודיעה אתמול העירייה ל-9 סייעות צמודות של תלמידים עם צרכים מיוחדים המשולבים בחינוך הרגיל שהחל מהבוקר הן לא מורשות להגיע לעבודתן, וכי הן מוצאות באופן מיידי לחל”ת (חופשה ללא תשלום). הסייעות המדוברות סירבו להתחסן נגד קורונה, וגם לא מוכנות להציג בדיקה שלילית להימצאות הנגיף בגופן.

עד כאן נשמע הגיוני, אלא שלהחלטה הזו יש גם השלכות על הילדים. כך למשל, סייעת לילד עם אוטיזם המשולב בגן חובה בתל אביב קיבלה אתמול בשש בערב הודעה כי היא יוצאת באופן מיידי לחופשה ללא תשלום, והבוקר נאלץ הילד להגיע לגן ללא משלבת. לדברי גורם שאיתו שוחחנו, בתל אביב גם כך יש מחסור במשלבות, ולכן יש לעירייה קושי משמעותי למצוא לילד סייעת מחליפה מהרגע להרגע. יש לציין כי גם אם הורי הילד משיגים תוך זמן קצר סייעת משלהם, היא חייבת לעבור שורה של אישורים על ידי העירייה – דבר שעשוי לקחת זמן רב.   

“אני מבינה לגמרי את השיקול הבריאותי”, אמרה הבוקר ל”שווים” אשת חינוך במוסד בו משולבים ילדים עם מוגבלות. “אבל כואב לי על הילדים שכל כך זקוקים לסייעת האישית שלהם, ונותרו הבוקר ללא מענה. מורה או גננת לא יכולות לתת לילד משולב את הסיוע שהוא צריך כי הן עסוקות בכל הילדים האחרים. אני חושבת שהעיריות בכל הארץ צריכות להיערך מראש ולהכין סייעות מחליפות לאלה שאינן מוכנות להתחסן, אחרת הילדים וגם צוותי ההוראה נפגעים מכל העניין”.

ילד בחינוך המיוחד וסייעת. צילום אילוסטרציה

על פי ההערכות, יש עוד רשויות בארץ שמונעות בימים אלה הגעה של משלבות ואנשי צוות בחינוך המיוחד ללימודים בשל סירוב להתחסן, אך בשלב הזה אין נתונים מדויקים.

מעיריית תל אביב-יפו נמסר בתגובה: “עיריית תל אביב-יפו שמה את בריאות הילדים והצוות החינוכי בראש סדר העדיפויות, ועושה מאמצים למנוע הדבקות ובידודים. 96% מהסייעות בעיר מחוסנות, והאחרות מציגות אישורי בדיקה. נותרו 9 מקרים בודדים בהם סייעות צמודות-תלמיד לא התחסנו ומסרבות להציג בדיקה, ועל כן הן מתבקשות לא להגיע ולא מקבלות שכר. מיותר לציין כי סייעת שלא מתחסנת או נבדקת מסכנת לא רק את הילד עימו היא נמצאת, אלא את כל ילדי הכיתה, הוריהם והצוות החינוכי. לגבי המקרה הספציפי, אנו דואגים לילד לסייעת קבועה ונעמוד בקשר בנושא עם הוריו”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות