נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותלאיזה תפקיד הועברה מלווה של הסעות בחינוך המיוחד שנטשה תלמידים

לאיזה תפקיד הועברה מלווה של הסעות בחינוך המיוחד שנטשה תלמידים

בית הדין המשמעתי הרשיע את המלווה, עובדת עיריית חיפה, בהתנהגות שאינה הולמת. היום היא פקידה בדואר

בית הדין המשמעתי של עובדי הרשויות המקומיות הרשיע השבוע אישה שעבדה בעיריית חיפה כמלווה של הסעות בחינוך המיוחד, וזאת לאחר שעזבה את רכב הסעת התלמידים בשני מקרים שונים לפני תום הנסיעה, ולפני שהתלמידים הגיעו לשער בית הספר.

במסגרת תפקידה נדרשה המלווה להיות נוכחת לאורך כל מהלך הסעת התלמידים. בעקבות האירועים הוגשה נגדה תובענה משמעתית, המייחסת לה התנהגת שאינה הולמת את תפקידה כעובדת רשות מקומית. עם הגשת התובענה, העובדת הועברה לעבוד כפקידת דואר באגף החינוך בעירייה.

הנאשמת הודתה בפני בית הדין כי אמנם נעדרה בשני האירועים, שהתרחשו ב-2018, אך כפרה בטענה כי מדובר בעבירת משמעת. לטענתה, מדובר בעבירות שוליות, והתובענה בכלל הוגשה בעקבות הליכים משפטיים שניהלה בבית הדין האזורי לעבודה נגד התנהלות הרשות המקומית כנציגת מלוות ההסעות.

לגופו של עניין, המלווה טענה כי יש לה הסברים מניחים את הדעת להתנהלותה. לדבריה, במקרה הראשון אחד מתלמידי ההסעה הקיא, והיא נאלצה לרדת מהאוטובוס בכדי לשטוף את פניו, ובמקרה השני נאלצה לעזוב את ההסעה לאחר שנחבלה ברגלה ונזקקה לטיפול ללא דיחוי.

לאחר שבית הדין שמע את טענותיה ואת טענות עיריית חיפה, הוא החליט כאמור להרשיע אותה בהתנהגות שאינה הולמת. “לאחר ששקלנו את עדויות הצדדים, אנו קובעים כי הנאשמת פעלה תוך שיקול דעת לקוי”, נכתב בפסק הדין. “כפי שהתרשמנו, היה על הנאשמת בשני המקרים להמשיך וללוות את הסעת התלמידים עד לשער בית הספר, ולא להסתמך על נהג ההסעות, ובוודאי לא להסתמך על ההרגשה הכללית של ‘יהיה בסדר’. אנו נותנים משקל רב יותר לאירוע השני, משום שבאירוע זה כלל לא הוכח בפנינו כי הנאשמת אכן נחבלה כפי שטענה”.

******************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

עוד הדגיש בין הדין את חשיבות תפקידם של מלווי ההסעות, וכפועל יוצא גם את גודל האחריות הנדרשת מהם: “אנו בני מזל שהתלמידים הגיעו בבטחה על ידי הנהג ללא אירועים חריגים. לא בכדי מונה מפקח על הסעות תלמידי החינוך המיוחד, האמון על פיקוח ובקרה בכל תחומי הסעות תלמידי החינוך המיוחד, החל מבקרה על הרכב, ניקיונו ובטיחותו, וכלה בנוכחות מלווה על ההסעות עד לשטח בית הספר. מדובר בתפקיד רגיש ואחראי המחייב אחריות ומסירות ברמה גבוהה מאוד”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות