נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםהורשעה בתקיפת ילד אוטיסט, תקפה שוב – וגם עכשיו הגננת לא תשב...

הורשעה בתקיפת ילד אוטיסט, תקפה שוב – וגם עכשיו הגננת לא תשב יום בכלא

התביעה ביקשה שנת מאסר, אבל השופטת ריחמה על שולמית צרפתי מאשקלון וגזרה עליה 8 חודשי עבודות שירות

שולמית צרפתי, מנהלת ובעלת גן באשקלון, לא תשב יום אחד בכלא, וזאת למרות שהורשעה בתקיפת ילדים בגן בשני מקרים שונים, בפעם הראשונה ילד אוטיסט, ובפעם השנייה ילד לא ורבלי. כך החליטה הבוקר השופטת ענת חולתא מבית משפט השלום באשקלון. למרות שהפרקליטות דרשה מאסר של שנה, גזרה השופטת על צרפתי שמונה חודשי עבודות שירות בלבד.

בהכרעת הדין מלפני כחצי שנה קבע בית המשפט כי באוקטובר 2018 צרפתי תקפה את הקטין ד’ בעת ארוחת הבוקר בגן. “הנאשמת הרימה את ד’ והושיבה אותו בחוזקה בכיסא סמוך אליה”, נכתב בפסק הדין. “ד’ החל לבכות וזרק את צלחת האוכל שלו לרצפה. הנאשמת צעקה על ד’ שנתן לה מכה ביד, ובתגובה אחזה ביד אחת בשערו ומשכה את ראשו לאחור, ובידה השנייה היכתה אותו מספר פעמים על פיו”.

בהצהרת הנפגע כתבו הוריו של ד’ כי בעקבות האירוע הוא איבד את האמון באנשים, ובכניסה לגן החדש שאליו הועבר היה בוכה וצורח. עוד נכתב כי אביו עבר ימים קשים, הסתגרויות וקושי בריכוז – דבר שגרם לו לעזוב מקום עבודה של 12 שנים. כן נטען כי שני ההורים הפסידו ימי עבודה רבים, מצבם הנפשי היה ירוד, והם הרבו לבכות ולהאשים את עצמם. כמו כן, במסגרת הגן החדש אובחנו אצל ד’ בעיות רגשיות, הוא נשלח לאבחון רגשי בריפוי בעיסוק ושחייה טיפולית, ונטען שהאירוע הוא הסיבה לכל הבעיות הרגשיות אצלו.

כאמור, זה אינו התיק היחידי שבו הורשעה צרפתי. על פי התיק הראשון, בנובמבר 2013 תקפה הגננת פעוט בן 3 עם אוטיזם שלמד אצלה בגן. כאשר הפעוט נשכב על רצפת הגן, היא הניחה עליו את כף רגלה על מנת שיקום, והוא פרץ בבכי. למחרת, שוב נשכב על רצפת הגן, והיא הניחה את כף רגלה על קרסולו על מנת שיקום, ובשל כך הוא פרץ בבכי.

שולמית צרפתי בבית המשפט באשקלון

בנוסף, במספר הזדמנויות בשנים 2011-2013, כאשר ילד בגן היכה ילד אחר, הענישה צרפתי את הילד המכה בכך שלקחה את ידו של הילד המוכה ובאמצעותה היכתה בפניו של הילד המכה, באופן שגרם לו לבכי במספר מקרים. כמו כן, באותה תקופה דחפה את ילדי הגן בידיה או היכתה בראשם באמצעות ספר, משום שהפריעו לה במהלך המפגש.

יש לציין כי מטעם ההגנה העיד אז בין היתר בנה של הנאשמת, אז חייל מצטיין, שהעיד על אימו שהיא “בן אדם מושלם”, ושהיא העניקה לו את אהבתה, ושהוא צלח את כל תלאותיו בזכותה. היא עצמה הביעה צער גדול וחרטה, וכן הוגש לבית המשפט קלסר עם עשרות מכתבי הוקרה ותודה מצד הורים לילדים שטופלו אצלה במשך 23 שנות עבודתה.

אחרי שבית המשפט שמע את כל הטענות, הוחלט להטיל עליה צו מבחן למשך שנה וחצי, 500 שעות שירות למען הציבור, מאסר על תנאי של 6 חודשים למשך 3 שנים, שלא תעבור עבירה דומה, ופיצוי לקטין בסך 10,000 שקל.

למרבה התדהמה, אין חוק שאוסר זאת

אלא שכאמור, במהלך תקופת המאסר על תנאי פתחה שוב צרפתי גן בביתה – החוק, למרבה התדהמה, לא אוסר זאת – ושוב תקפה פעוט בגן, בנסיבות כמעט זהות. לכן, ביקשה הפרקליטות לנקוט גישה מחמירה ולהטיל עליה עונש מרתיע. לפי הפרקליטות, מדובר במקרה ראשון בארץ שגננת מורשעת בעבירה חוזרת. בשורה התחתונה דרשה המדינה שצרפתי תרצה 12 חודשי מאסר בפועל.

מן הצד שני, טענה צרפתי כי נוכח גילה המתקדם ומצבה הבריאותי הרעוע, יש להתחשב בה ולא לשלוח אותה למאסר. כמו כן, התחייבה שלא תשוב עוד לעבוד כגננת. בית המשפט החליט לנקוט בגישה רחמנית וקבע כי “הטלת עונש מאסר בפועל מאחורי סורג ובריח תגרום לנאשמת סבל ונזק בריאותי לא מבוטל, העולה על התועלת הצפויה ממנו בשלב הזה.

“אכן, הוסיפה השופטת, “בעניין זה התועלת הצפויה מהטלת עונש מאסר היא בעיקר תועלת ציבורית, בהרתעת הרבים והבעת הסלידה הבלתי מתפשרת מחזרת הנאשמת על מעשה דומה שבו הורשעה בעבר, אך בבחינת התועלת הציבורית הכללית, אל מול עניינה הפרטי של הנאשמת, אשר כפי שנמסר לא תשוב עוד לעסוק בעיסוק דומה, בית המשפט מחליט, בסופו של יום, לנקוט במידת הרחמים”.

בשורה התחתונה, בית המשפט גזר על צרפתי 8 חודשי מאסר בעבודות שירות , ופיצוי של 3,000 שקל לנפגע העבירה, באמצעות הוריו.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות