נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותהילדה שהותקפה באלימות בבית הספר – תלמידת החינוך המיוחד

הילדה שהותקפה באלימות בבית הספר – תלמידת החינוך המיוחד

אגם אסייג, שלומדת בכיתה קטנה לילדים עם בעיות רגשיות, הותקפה בידי בת כיתתה וחטפה זעזוע מוח. אמה: "ההפקרות בכיתה נמשכת גם עכשיו"

סיפורה של אגם אסייג, בת 12 מחולון, שהותקפה בידי בת כיתתה לפני כשבוע ופונתה לבית החולים עם זעזוע מוח, סוקר בימים האחרונים בהרחבה. עכשיו אנחנו מספרים כי אגם היא תלמידה בחינוך המיוחד.

מורן, אמא של אגם, סיפרה היום ל”שווים” כי בתה לומדת בכיתה קטנה המיועדת לילדים לקויי למידה עם בעיות רגשיות והתנהגותיות, במסגרת חטיבת ביניים רגילה. “למרות שאני כועסת על הילדה שהיכתה אותה, אני חושבת שהיא בסך הכל מסכנה. גם היא מתמודדת עם קשיים גדולים. מי שהיה צריך להשגיח שמעשים כאלה לא יתרחשו זה בית הספר וצוות ההוראה, בוודאי אחרי שהתרעתי בפניהם על המצב. פה האכזבה הגדולה שלי”.

האורות האדומים דלקו כבר זמן רב. “זה התחיל במריבות בין אגם לבין כמה בנות, כשהעומדת בראשן דאגה לארגן עליה חרם”, אומרת האם. “היא פתחה קבוצת ווטסאפ נגד אגם וכתבה עליה דברים קשים מאוד. היא גם איימה על בנות אחרות שלא יתקרבו אליה. בשבוע שעבר זה הגיע לשיא, כשהילדה הזו כתבה שם: ‘תגידו בבקשה לבת שרמוטה שזה לא נגמר. יש עוד, שלא תדאג'”.

כשההורים גילו על קבוצת הווטסאפ, הם הגיעו לבית הספר ושוחחו עם מחנכת הכיתה, שהבטיחה שהנושא נמצא בטיפול. באותו ערב צילצלה אליהם מנהלת בית הספר, סיפרה שהיא כינסה את צוות ההוראה ותידרכה אותו, והבטיחה שאגם בטוחה, ושהיא יכולה להגיע לבית הספר. לגבי הילדה המכה, אמרה המנהלת כי היא ב”סגר פנימי”, כלומר לא לומדת עם הכיתה שלה אלא עם כיתה אחרת, וגם צמודה לסייעת לאורך כל יום הלימודים.

מצוידת בהבטחות האלה, שלחה למחרת מורן את אגם לבית הספר. “בשעה 8:30 היא שלחה לי הודעה שהיא הגיעה לכיתה, ובעלי חזר אליה בהודעה שאם קורה משהו, שתעדכן אותנו”, היא ממשיכה לספר. “כשהוא ראה שהיא לא מגיבה, הוא התקשר אליה לבדוק אם הכל בסדר, ואז פתאום שמענו צרחות ברקע”.

אגם אסייג אחרי התקיפה

אחוזי חרדה, נסעו ההורים מיד לבית הספר. כשהגיעו למקום  קלטו את בתם מרחוק, אבל לא הורשו להיכנס. רק בהתערבות המשטרה הם הוכנסו פנימה, ואז גילו את הזוועה. “אגם הייתה עם פנס בעין”, מורן מתארת. “זאת לא הייתה סטירה קטנה. כשביקשתי לדבר עם המנהלת, המזכירה אמרה לי שהמנהלת עסוקה והיא לא נמצאת”. השוטרים המליצו שמורן תיגש עם אגם למיון, ובמקביל שיגישו תלונה במשטרה נגד התוקפת.

מורן סיפרה כי זו לא המקרה הראשון שהילדה המכה פוגעת בילדים אחרים, ושהורים רבים כבר התלוננו על כך. “לא היה ילד אחד שלא סבל ממנה”, היא מספרת. “איפה הצוות? איפה בית הספר? איפה משרד החינוך? הכל היה נמנע אם היו משעים את הילדה התוקפת יום קודם. אם הייתי יודעת שהבת שלי בסכנה, בחיים לא הייתי שולחת אותה לבית הספר”.

לדבריה, זו הייתה תקיפה אכזרית: “היא בעטה בה בכל איבר בגוף, זה היה יכול להיגמר הרבה יותר גרוע. הפעם  זה נגמר ‘רק’ בזעזוע מוח, ועם צלקת נפשית שעדיין מדממת וכואבת”.

“תגידו בבקשה לבת שרמוטה שזה לא נגמר”. המסרון ששלחה הילדה התוקפת

מעיריית חולון נמסר בתגובה: “מדובר באירוע קשה, והתלמידה הנפגעת קיבלה, וממשיכה לקבל, את כל התמיכה, ומלווה על ידי צוות בית הספר. התלמידה הפוגעת הורחקה מבית הספר עד שתושלם הבדיקה המעמיקה של האירוע ונסיבותיו”.

ממשרד החינוך נמסר כי “מדובר באירוע חמור מאוד, שיש בו חציית קו אדום. המשרד מלווה את האירוע מקרוב, וימצה את הטיפול החינוכי עד תומו. יצוין כי התלמידה הנפגעת תקבל ליווי ותמיכה כדי לתת לה את המענים הרגשיים הנדרשים לה. האירוע מצוי בשלב זה בטיפולה של משטרת ישראל, אשר החליטה לשים את התלמידה הפוגעת במעצר בית”.

בשיחה עם “שווים” מיטל מציינת כי בשלב הזה היא לא מוכנה לשלוח את אגם לבית הספר, והיא נמצאת בבית. היא ביקשה להוסיף שלמרות כל מה שקרה, ולמרות הסיקור הנרחב בכלי התקשורת, ההפקרות בכיתה של של אגם עדיין נמשכת. לדבריה, רק היום אמא נוספת החליטה לא לשלוח את בתה לבית הספר אחרי שילד בכיתה איים עליה.  

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות