נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"
הסתדרות 480-100

הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיחדשות30 עובדים עם מוגבלות יטפלו בבעלי החיים בגן חי החדש בנוף הגליל

30 עובדים עם מוגבלות יטפלו בבעלי החיים בגן חי החדש בנוף הגליל

כך דווח הבוקר ב"ידיעות אחרונות". העובדים, שהתמחו לאחרונה בטיפול בבעלי חיים, יקבלו שכר מכובד על עבודתם

הגן חי החדש בנוף הגליל. העובדים החדשים התמחו בכל סוגי בעלי החיים במקום. צילום: יח”צ

בחודש הבא, בשעה טובה, תשיק עיריית נוף הגליל (בשמה הקודם נצרת עילית) פארק עירוני חדש המתפרש על פני 65 דונם ומציע שלל אטרקציות. ביניהן: פלנטריום, אמפיתיאטרון, מתחם גלגיליות, מצפה כוכבים, בריכה אקולוגית וגם גן חי. בגן חי, מדווח הבוקר “ידיעות אחרונות”, יועסקו במסגרת פרויקט מיוחד 30 עובדים, כולם עם צרכים מיוחדים, שיטפלו בבעלי החיים ויקבלו על כך שכר מכובד.

העובדים, שהועסקו עד עתה במע”ש (מרכז עבודה שיקומי) כאורזים במחסן, שהו בחודשים האחרונים בקורס עיוני ומעשי בחי פארק בקריית מוצקין, כדי ללמוד כיצד לעבוד עם בעלי חיים ולטפל בהם, ומעתה הם יפעילו את הגן חי החדש. ריקי אסולין, האחראית על הכשרתם, סיפרה ל”ידיעות אחרונות” כי “העובדים עבדו בכלובים ובפינות הליטוף, התמחו בפונים, עזים, שרקנים, לאמות, אלפקות וטפירים, וגם בכל סוגי הקופים והתוכים”.

“עד עכשיו הם הועסקו בעבודות פשוטות ללא התפתחות או יצירתיות”, אמרה שירי ביטנר, מנהלת מע”ש בנוף הגליל. “כדי להכשיר אותם למשימות בגן חי הוצאנו את כולם להשתלמות מקצועית שנמשכה שלושה חודשים. הם למדו לטפל בבעלי החיים, תחזוקת פארק, קבלת מבקרים, גינון והסברה לאורחים שיגיעו למקום. זה פרויקט מאוד ייחודי לשילוב עובדים עם צרכים מיוחדים בכל עבודות הפארק באופן מלא. זו ממש יציאה מחושך לאור – ממבנה חשוך בשולי העיר ללב העיר. החבר’ה האלה מרגישים חשובים”.

ראש העיר רונן פלוט סיפר כי הגיע לפני מספר שנים למע”ש לבקר את העובדים, וראה שהם מועסקים במחסן מרוחק ומבצעים במסירות את המוטל עליהם. “חיפשתי מקום שיעניק להם חוויית מפגש עם תושבים וילדים”, סיפר פלוט, “בשטח פתוח ובחיק הטבע. ככה התגבש הרעיון של הטיפול בבעלי החיים”.

האמפיתיאטרון החדש בפארק נוף הגליל. צילום: יח”צ

הפרויקט הייחודי הוא פרי שיתוף פעולה עם משרד העבודה והרווחה, קרן שלם והמוסד לביטוח לאומי. הקמת הפארק עצמו, בעלות של 50 מיליון שקל, התאפשרה הודות להשקעה של קרן קיימת לישראל, מפעל הפיס, משרד הפנים, משרד השיכון, רשות מקרקעי ישראל (רמ”י), המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל ומשרד התרבות והספורט.

בעירייה מדגישים כי בפארק שבילי הליכה מונגשים המתאימים למבקרים עם כל סוגי הנכויות.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות