נושאים קשורים

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי הועברו מוקדם לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים



ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותחשד: צעירים ערבים היכו מכות רצח גבר נכה בתחנת דלק בחיפה

חשד: צעירים ערבים היכו מכות רצח גבר נכה בתחנת דלק בחיפה

כך דיווח אתר "חי-פה". הגבר פונה לביה"ח במצב בינוני. המשטרה: "נחקור במטרה להביא את החשודים לדין"

גבר נכה עם פגיעת ראש הותקף לפני כמה ימים בתחנת דלק בחיפה ללא שום סיבה נראית לעין – כך עולה מדיווח של “אתר חי-פה, תאגיד התקשורת של חיפה והסביבה”.  תלונה הוגשה למשטרה, ונבחנת האפשרות כי התקיפה בוצעה בידי צעירים ערבים, כחלק מגל האלימות האחרון.

ביום שישי ישב הגבר, כמנהגו, בתחנת דלק ברחוב החלוץ בשכונת הדר בחיפה, כאשר לפתע עצר לידו רכב, וממנו יצאו שלושה גברים שדיברו ביניהם בערבית. השלושה החלו להכות אותו, להשכיב אותו על הרצפה, לבעוט לו בבטן ולחבוט בו עם מקל ההליכה שלו, עד שנשבר. אחר כך לקחו מתקן גדול לאחסון פחמים, המיועדים למכירה בתחנת הדלק, וזרקו אותו עליו בזמן שהוא שוכב על הכביש, חסר אונים.


בשלב הזה עובדת של תחנת הדלק, שראתה את המתרחש, הזמינה משטרה, והתוקפים נמלטו מהמקום. הגבר פונה באמבולנס לבית החולים רמב”ם בעיר במצב בינוני.

יש לציין כי מדובר בנכה במצב מורכב ביותר. במהלך מלחמת לבנון השנייה, בזמן אזעקה, הוא נפל מגג חדר מדרגות בבניין בצפת ונותר עם פגיעה קשה: נעזר במקל הליכה, לא רואה בעין אחת ולא שומע באוזן אחת. אחד המקומות האהובים עליו בהדר הוא תחנת הדלק, שם הוא יושב ומתבונן בעוברים ושבים.

הגבר שהותקף בתחנת הדלק. צילום: “חי-פה”

“הם באו בכוונת רצח”, הוא סיפר לאתר “חי-פה”. “הם הרביצו לי ושיחקתי את עצמי מת, ובסוף אחד מהם אמר לעזוב אותי כי אני כבר גמור. אני בטוח שבסוף יהיה בסדר. זה כלום לעומת מה שעשו לאבא שלי במחנה עבודה ברומניה בשואה. לאנשים בשואה רצחו משפחות שלמות. אצלנו יש מצלמות ומשטרה. אז אנחנו במצב טוב מאוד. אלוהים יעזור לנו”.

ממשטרת ישראל נמסר: “עם קבלת התלונה במשטרה נפתחה חקירה שעודנה מתנהלת. מטבע הדברים, איננו מוסרים פרטים אודות חקירות מתנהלות. נמשיך לחקור את המקרה ביסודיות במטרה להביא את החשודים לדין”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות